Ik maak me zorgen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 15:40

stoerebanaan schreef:
cynthiar schreef:
Meet ook even zijn temperatuur of hij geen koorts heeft. Boven 38,5 is niet goed.

Twee weken geleden had hij verhoging maar ook paar keer verlaging vorige week ging weer hartstikke goed. misschien heeft het daar mee te maken, niet aan gedacht! Zal me vriendin opdracht geven om zn temperatuur te meten
Wat was zijn temperatuur bij de verhoging en ondertemperatuur?

stoerebanaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 15:58

Hij heeft 40.5, dit is te hoog. Ik snap niet dat de wei eigenaar dit gedaan heeft, ze heeft gezegd dat er niks aan de hand was terwijl ze (zowat) dierenarts is. Ze heeft hem weer terug in de kudde gezet, ik snap haar even niet! Ik ben zowat aan het huilen nu, ik KAN er niet heen (samen ziek jeej -O- |( het is best erg waarom ik er niet heenkan ook al wil ik zo graag argg |( |( ) . M'n vriendin weet niet hoe een thermometer werkt bij paarden maar het getal zegt me sws al genoeg. M'n vriendin blijft bij hem en heeft de dierenarts gebeld. Ik zal jullie op de hoogte houden want aan jullie hbe ik wat. ;(

elenaMM77

Re: Ik maak me zorgen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 16:11

maar je geeft zelf al aan dat het al twee weken verhoging en verlaging is..

je kunt niet de weide eigenaar de schuld geven dat je geen veearts gehaald hebt eerder..
weide eigenaar is niet de eindverantwoordelijke voor je pony, dat ben je zelf of zijn je ouders.

ook al ben je zelf ziek, dan hadden je ouders die veearts kunnen regelen de afgelopen twee weken toch?

stoerebanaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 16:16

elenaMM77 schreef:

je kunt niet de weide eigenaar de schuld geven dat je geen veearts gehaald hebt eerder..
weide eigenaar is niet de eindverantwoordelijke voor je pony, dat ben je zelf of zijn je ouders.

ook al ben je zelf ziek, dan hadden je ouders die veearts kunnen regelen de afgelopen twee weken toch?

hij had twee weken geleden voor het laatst ergens last van. Ik had de symhtonen verteld aan dr en ze heeft dr niet naar gekeken enzo en zij dat het niks was. Ze heeft hem weer in de kudde gezet zonder mijn toestemming en ik ahd vevraagd of ze hem wil controleren en daar heb k geen antwoord op gekregen

stoerebanaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 16:20

De veeenarts er nu

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 16:22

wie is ze?
en waarom zou ze er naar moeten kijken
en als ze er niet naar gekeken heeft, dan weet ze toch ook niet dat het niks is?

waar had hij dan moeten staan als hij niet in de kudde mag, want ik begrijp dat hij op een wei staat met een schuilstal.. als hij alleen op een wei had gestaan was hij net toch net zo nat en ziek geworden?

je kunt moeilijk de verantwoordelijkheid voor jouw pony neerleggen bij degene bij wie hij staat.. als hij voor de regen nog niet stond te rillen verder, dan is het ook niet de schuld van de weideeigenaar toch? En als je verboden hebt om m in de groep te zetten, had je dan wel wat anders voor hem geregeld?

sorry voor de vele vragen, maar het is nogal een beetje onduidelijk.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 16:23

Met verwijten 'waarom had je toen niets gedaan' enzovoort zal er nu niets veranderen. Momenteel ben je afhankelijk van de mensen waarop je moet kunnen vertrouwen.

Heel veel sterkte met je zelf .. en duimen voor je paard! Houd je ons op de hoogte?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 17:03

In gras zit nu haast niks meer aan voedingsstoffen. Hij moet HOOI hebben.

Zet de schuilstal af met een stuk lint oid zodat je paard DROOG kan staan.

En regel een DEKEN. Je paard is ZIEK. Hij kan zichzelf dan minder goed warm houden.

Sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 17:07

40,5 is veel te hoog inderdaad, goed dat er toch een dierenarts bij is.
Eén van de paarden waar wij deels nog verantwoordelijk voor zijn stond gisteren met 40 graden koorts.
Zij bleek een darminfectie te hebben, maar bij haar kwam dit wel vrij accuut opzetten.

Ik hoop voor jou en je paard dat het mee gaat vallen! :(:)

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 17:10

Jammer dat je niet gelijk de DA laten komen hebt. Zeker als je paard weigert te eten. Dan moeten er alarmbelletjes afgaan in je hoofd.

stoerebanaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 17:37

MENSEN
Diego is NIET ziek. De dierenarts is gekomen en zij dat er niks aan de hand was.
Hij was verzadigd en had het waarschijnlijk koud, maar zijn dieet is goed en deken was niet nodig zij ze.
De temperatuur klopte niet, dat snap ik ook niet.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 17:38

Maar koorts is toch wel een teken dat ie niet lekker is?

stoerebanaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 17:38

elenaMM77 schreef:
wie is ze?
en waarom zou ze er naar moeten kijken
en als ze er niet naar gekeken heeft, dan weet ze toch ook niet dat het niks is?

waar had hij dan moeten staan als hij niet in de kudde mag, want ik begrijp dat hij op een wei staat met een schuilstal.. als hij alleen op een wei had gestaan was hij net toch net zo nat en ziek geworden?

je kunt moeilijk de verantwoordelijkheid voor jouw pony neerleggen bij degene bij wie hij staat.. als hij voor de regen nog niet stond te rillen verder, dan is het ook niet de schuld van de weideeigenaar toch? En als je verboden hebt om m in de groep te zetten, had je dan wel wat anders voor hem geregeld?

sorry voor de vele vragen, maar het is nogal een beetje onduidelijk.

Ja ik had hem appart gezet

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 17:40

Ik loop al heel wat jaren mee in de paarden.
Maar de diagnose een paard is verzadigd ken ik nog niet.
Samen met de verhoging en het trillen.
Is er echt een dierenarts bij geweest of heeft die stal houder weer gekeken?

stoerebanaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 17:41

Es_ther schreef:
Maar koorts is toch wel een teken dat ie niet lekker is?

Ik weet het ook niet... De dierenarts zij, niks aan de hand. Die heeft themperatuur ook opgemeten en die was goed. Beetje raar allemaal ik akn het nu niet meer volgen eigenlijk blijkbaar zorgen gemaakt om niks... En 70 euro kwijt maar dat maakt me niet uit.

bruintje123 schreef:

veeenarts

en de verhoging klopt blijkbaar niet...
Laatst bijgewerkt door Angela op 07-11-16 18:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: berichten samengevoegd

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 17:42

Veearts of echt paardenarts? Daar kan ook een verschil in zitten.

Eet je paard wel weer?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 17:42

bruintje123 schreef:

Een Fjord die geen honger heeft moet ik ook nog ontmoeten, vind het wel bijzonder dat een paard met deze temperaturen niet eet en al staat te trillen. Is naar mijn idee niet helemaal normaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 17:44

Wat voor voer krijgt hij overdag? Staat hij enkel in de wei?
Vreemd dat ze geen deken adviseert als hij het koud heeft.

stoerebanaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 17:45

diego is blijkbaar kerngezond.
ik kan er voorlopig helaas niet heen en vriendin doet hem

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 17:48

stoerebanaan schreef:
diego is blijkbaar kerngezond.
ik kan er voorlopig helaas niet heen en vriendin doet hem

Een fjord die niet wil eten is niet gezond.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 18:10

elenaMM77 schreef:

Daar ben ik het mee eens en je dient zelf naar je eigen paard te kijken of het goed is of niet en regel zelf de dierenarts.

Ik snap de staleigenaar wel, want als die voor elke wisje en wasje naar andermans dieren moet kijken omdat de eigenaar niet komt.........dan ben je het al snel zat. En als die wat gaat doen dan krijgt die de schuld van de eigenaar. En het was jouw eigen keuze om geen stal te huren voor je paard maar dat die in een wei staat met een schuilstal. Dus je kan het de staleigenaar niet kwalijk nemen, want die stal was al bezet door een andere stalklant.

Dus ik begrijp het ergens wel.

Je wilde een eigen paard en dan dien je er zelf verantwoordelijk voor te zijn en ziek of niet ziek, als je hier berichten kan tikken dan kun je er ook wel ff heen.......of je ouders.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 18:23

Daar ben ik het niet mee eens. Je weet toch niet wat TO mankeert? Of ken je haar situatie dat je kunt beoordelen waartoe ze in staat is? Kunnen typen kan niet vergeleken worden met in de kou op een wei struinen.

Ik denk dat TO erg afhankelijk is van haar ouders een die zitten het niet zitten. Klopt dat TO?

Stapper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 18:38

Toch vind ik het vreemd, een fjord die het koud heeft. Of heb je hem buiten die fleece deken op? Dan kan zijn vacht niet op een natuurlijke manier het regenwater afvoeren.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 18:39

Ik vind dat er hier heel naar tegenover TS gereageerd wordt. Persoon zal niet voor niets in het ziekenhuis en wie zijn jullie om te oordelen of zij in staat is om naar haar paard te gaan? Weet je hoe vol onmacht je dan zit?

Bah.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 18:42

paard heeft problemen met zijn temperatuur al meerdere malen met verhoging en verlaging gestaan,
nu met absolute koorts (kan je niet 'fout' meten) en geen honger..

verzadigd vind ik een aparte diagnose zeker op gras waar bijna geen voedingswaarde meer in zit :(.
paard dat staat te rillen wegens alleen kou (regen tot op de huid) zal als hij het warm heeft echt wel honger hebben, met dat rillen verbrand je als een idioot calorieen.

xDenies schreef:
Ik vind dat er hier heel naar tegenover TS gereageerd wordt. Persoon zal niet voor niets in het ziekenhuis en wie zijn jullie om te oordelen of zij in staat is om naar haar paard te gaan? Weet je hoe vol onmacht je dan zit?

Bah.

staat toch nergens dat TS niets mankeert of dat ze zelf erheen moet.. ze of haar ouders is/zijn wel zelf eindverantwoordelijk
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 06-11-16 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt