hij staat samen met een ander paard en nu ik even nadenk, hebben ze de laatste tijd heel wat ruzie gehad met elkaar.. Gestoten denk ik niet.. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
hij staat samen met een ander paard en nu ik even nadenk, hebben ze de laatste tijd heel wat ruzie gehad met elkaar.. Gestoten denk ik niet..
het komt uit zijn linkerhoef/kootholte. De linker voorhoef is namelijk veel warmer dan de anderen. De hoef is ontsmet en ik ga het melden bij de eigenaar
Koper schreef:Goed dat je het merkte. Hoe heb je het ontsmet (waarmee en waar heb je het gesmeerd)?
Zo'n warme plek kan een ontsteking zijn (artrose, hoefbevangenheid, beschadigde pees of bandje) of hij kan zich verstapt hebben bij voorbeeld.
Jeika schreef:Hij had vandaag ook opgezwollen kroonranden.. En diep in de straal zat zwarte drab.
maar ik bedoel wel dat stuk huid boven de hoef, dat is toch de kroonrand? Hoe komt het er daar door uit dan? Door een wond? Ik heb ook foto's gemaakt, die plaats ik zo wel even

Jeika schreef:0000, morgen om 2 uur komt de hoefsmid. Er is ook van die blauwe spray op gedaanmaar ik bedoel wel dat stuk huid boven de hoef, dat is toch de kroonrand? Hoe komt het er daar door uit dan? Door een wond? Ik heb ook foto's gemaakt, die plaats ik zo wel even
Jeika schreef:Ja, het stinkt naar iets wat rot..
Als het echt rotstraal is ruikt dat heel anders. Dan ruik je het meteen wanneer je de hoef optilt. Een gezonde hoef ruik je pas wanneer je er met je neus bijna tegenaan zit.