Waar kopen jullie Equipalazone (buut) ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 12:40

Citaat:
Bijna elke dierenarts en kliniek heeft het nog wel in huis.

Voorlopig. Er zijn er steeds meer die hun stock opgebruiken en geen nieuwe meer in huis halen.
Buut mag ook gewoon niet als je paard niet expliciet uitgesloten is voor slacht.
In Frankrijk is een DA geschorst geweest door de orde omdat ze bij een geslacht paard equipalazone hadden gevonden en via het voorschrift bij DA uitgekomen. Eigenaar van paard kwam er vanaf met een fikse boete.
Sinds de lasagneverhalen wordt er weldegelijk meer gecontroleerd.

Anyhow, via internet kan je alles vinden. Of je het moet willen is een andere zaak.
Dierenartsen gaan ook niet zo makkelijk meer recepten uitschrijven om via het internet te kopen, zeker niet voor buut.

MarlouLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 18:47

Ik heb ze nog liggen. Kan kijken aar de datum voor je.

DeBuurvrouw

Re: Waar kopen jullie Equipalazone (buut) ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-17 09:02

Graag. Vind het wel fijn om een voorraadje te hebben liggen.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 09:16

Mijn paard heeft járen op de bute gelopen in natte /slechte periodes ivm zijn artrose. En dan 1 zakje per dag.
En hij heeft er géén maagzweren oid aan overgehouden, er wordt heel wat "nagepraat"op bokt en ik kan je verzekeren dat het niet altijd erg nadelig is.
Hij is inmiddels 29 en doet het nog prima, inmiddels van de bute af en doet het ook goed op NAF Devils Relief onderhoudsdosering.

En waarom mag een paard geen pijnstillertje wanneer hij verder ok is en dan happy is.???
Honden en katten krijgen het wel.... wij mensen ook en bij paarden mag het opeens nooit hier op bokt?
Als het dier op de wei loopt en met een zakje bute nog prima rond kan lopen is dat ook mooi.

En bij de dierenarts kun je gewoon nog doosjes bute kopen hoor.... ik heb ooit ook een pot met capsules gehad, 3 capsules = 1 zakje.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 09:37

Metacam geeft wel iets minder kans op grote maagproblemen bij langdurig gebruik.
Buut wordt niet voor niets meestal meer voorgeschreven.
Misschien dat je het af kunt wisselen om de maag wat te sparen.

Ik denk dat je het beide met goed zoeken via internet wel goedkoper kunt krijgen dan via de dierenarts, zeker als je in het buitenland gaat zoeken waar het meer gebruikt wordt en vrij te verkrijgen is.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 09:39

Mijn paard staat ook op Buut, hij is verkloot door een bijrijder die ik ooit had.Suplementen zijn niet sterk genoeg.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 09:48

Metacam is heel iets anders dan bute...

DeBuurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-17 16:43

Metacam is voor dit paard ranja.... Bovendien erg prijzig en ze reageert er amper op.

Paard word nu een paar x per maand meegenomen als handpaard op buitenrit en op een keertje na gaat dat erg prima.

Nu met dit weer -regen en zon- merk ik dat ze ietsjes meer nodig heeft dan in een gewone normale zomer.

Paard glanst je tegemoet en de hengsthouder wou ik graag een veulen bij fokken,dat was totdat hij hoorde wat ze mankeerde :o

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 09:13

ElCamino schreef:
En waarom mag een paard geen pijnstillertje wanneer hij verder ok is en dan happy is.???
Honden en katten krijgen het wel.... wij mensen ook en bij paarden mag het opeens nooit hier op bokt?
Als het dier op de wei loopt en met een zakje bute nog prima rond kan lopen is dat ook mooi.

En bij de dierenarts kun je gewoon nog doosjes bute kopen hoor.... ik heb ooit ook een pot met capsules gehad, 3 capsules = 1 zakje.

Helemaal mee eens!

Mijn pony staat al een hele tijd op een lage onderhoudsdosis met een maagbeschermer en dat gaat super.
Hij is vrolijk en met de dosis loopt hij als een trein.
Waarom in laten slapen omdat hij een lage onderhoudsdosis pijnstillers nodig heeft?
Wanneer het niet meer helpt dan komt de laatste beslissing...

Ik heb het zo afgesproken met mijn dierenarts en kan het gewoon afhalen wanneer ik weer nodig heb.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 13:47

Kijk eens op Abler.com
Als je daar besteld heb je het in 10 in huis.
Ook Bute

N4N4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 14:32

Dan heb ik ook nog een vraag als dat mag ..
Mijn paard staat sinds gisteren ook op de bute , metacam ooit gegeven maar daar reageert ze niet op ..
Wanneer ga je eigenlijk reactie zien ?
Is dat gelijk of na een paar dagen ?

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 15:25

Vrij snel hoor, ligt ook aan hoeveel pijn en de dosering natuurlijk

N4N4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 16:34

Ze staat nu op 4 zakjes bute en zag gister nog weinig verandering |(

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 17:08

4 zakjes? als je paard daar niks op doet moet je een da bellen..

Mijn zwaar bevangen piny waar beslag onder vandaan vloog weekend over geholpen op buut. Fjord dus geen pieper liep op 2 zakjes weer..

Snap dat mensen zeggen dat het geen goed idee is je paard op buut te houden omdat het anders niet pijnvrij is maar vind zulke situaties moeilijk. Alleen de eigenaar zelf kan over zoiets beslissen en aan een paard te zien dat het genoeg is..

N4N4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 17:40

Het is ook erg moeilijk en ben op het moment ook verschrikkelijk bang

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 17:58

Wow 4 zakje. Als ze daar niet binnen een dag op reageren dan klopt er iets niet hoor... Zelf mijn pony die haar hoefbeen helemaal kapot had en niet meer lopen kon liep op 4 zakjes weer.

N4N4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 18:13

Is 1 dag 4 zakjes (dat was alleen gister) , daarna 2 per dag
Nogmaals .. het is heel erg moeilijk en ben echt ontzettend bang dat ik afscheid zal moeten gaan nemen..

DeBuurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-17 18:57

Dat is wel een pittige dosering,volgens mij word menig olifant nog suf daarvan.

Vergelijking,die van mij krijgt met mooi weer zo goed als niks.
1 Zakje kan ik een week mee doen,herfst winter voer bijna een half zakje per dag...

Sterkte :(

Popstra, ik kijk nu op abler.com maar welk product bedoel je precies?

Is dit hetzelfde als de buut?

http://www.abler.com/anti-inflammatory/abbutazone

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 12:58

Ik ben ook geen voorstander van andere dieren met pijnstillers in leven houden. Ik heb zelf een periode gehad dat ik niet pijnvrij was zonder medicatie, dan voel je je ook met medicatie niet top ondanks je wel alles kunt.
Je moest eens weten hoeveel mensen met chronische pijn daardoor graag uit het leven zouden willen stappen. Zie het als iets moois dat je dat je paard kunt geven. Buut voor eventjes, prima. Maar als onderhoudsdosering? Ik zou het mijn beesten niet aan willen doen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 18:15

Ik heb met pijnstilling weer een prima leven, het zou er voor mij volledig van af hangen hoeveel buut er nodig is.
Op 1 zakje per week liet ik mijn pony niet inslapen, maar dan moet hij wel echt goed zijn op de pijnstilling.
Qua uit het leven willen stappen voor pijn, dat heb ik gehad, maar met een verantwoorde dosis pijnstilling gaat het goed.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 09:02

Het is een heel normale dosering hoor voor de eerste 2 dagen. Bijna alle artsen schrijven dat voor. Eerst 1 of 2 dagen 2x daags 2 zakjes en daarna afbouwen. Je bouwt een spiegel op en daarna zak je af.
Maar het dier zou daar wel degelijk op moeten reageren.

En de discussie wel of niet met pijnstillers leven gaan we nooit uitkomen. Ik heb pijnstilling voor mijn rug. En ondanks wat pijn functioneer ik daar prima op !!! En ik vind dat wanneer een mens/ hond wel op pijnstilling mag lopen , waarom een paard dan niet ?? Als de kwaliteit van leven wel nog verder prima is kan een paard best op 1 zakje per dag lopen...

N4N4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 17:18

@elcamino
Klopt hoor , eerste 2 dagen 4 zakjes bute, daarna 3 per dag en nu staan we alweer op 2 zakjes per dag

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 17:54

DeBuurvrouw schreef:
Dat is wel een pittige dosering,volgens mij word menig olifant nog suf daarvan.

Vergelijking,die van mij krijgt met mooi weer zo goed als niks.
1 Zakje kan ik een week mee doen,herfst winter voer bijna een half zakje per dag...

Sterkte :(

Popstra, ik kijk nu op abler.com maar welk product bedoel je precies?

Is dit hetzelfde als de buut?

http://www.abler.com/anti-inflammatory/abbutazone

Dit is idd bute, ik heb het ook bij abler besteld een aantal maanden geleden voor mijn toenmalige paard. Scheelt een hoop centen en is exact hetzelfde.