Ik zie het als extra speekselproductie en dus als maagzweersymptoom.
Als hij nog geen onbeperkt ruwvoer krijgt is dat de eerste stap. Als hij het al wel krijgt (of het echt niet mogelijk is) dan is omeprazol de volgende stap. Het goedkoopste is Abler, het makkelijkste is pepticure (of gastrogard, maar die is nog duurder en een kleinere hoeveelheid). In principe is een kuur 6 weken, waarvan 4 weken volle dosis en 2 weken halve dosis, maar over het algemeen zie je binnen 2 weken verschil.
De andere belangrijke stap is geen of minimaal krachtvoer voeren en het liefst wel een portie bietenpulp voeren. Dit minimaliseert de belasting van de maag en verbetert de kwaliteit van de darmflora.
Hahaha mijn pony doet dit al vanaf dag 1, toen hij een heel klein veulentje was Hij vouwt zijn tong dubbel en gaat er dan op zuigen. Vaak krijg je een heel tongscheet concert erbij! Meneer doet het soms zelf, na een snoepje idd, tijdens wandeling, maakt eigenlijk niet uit.
Denk dat t een onschuldig iets is, lijkt mij niet dat hij vanaf de geboorte tot nu zijn 8 jaar een maagzweer heeft
Billy20
Geplaatst: 03-11-16 09:16
Die van mij doet het al 20 jaar en is kerngezond. Altijd nadat hij wat niks of wat anders lekkers heeft gekregen. Heb al heel wat mensen moeten uitleggen dat het hij niks mankeert.
Jester_
Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-16 09:45
connie64 schreef:
hoe lang staat hij buiten of op stal en wat wordt er met hem gedaan per dag?
De gehele tijd dat het licht is, van 8 tot 5 int weiland en hij wordt gewoon 4/5 keer gereden