Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
spatter schreef:Is ze wel iedere 8 weken netjes gekapt en daar mee gecorrigeerd?
JoanneE schreef:Ja, ik heb een afspraak met de osteopaat gemaakt om te zien of zij wat vinden kan. Zo niet, dan gaan we verder kijken.
Ze was al anderhalf toen het gezien werd. Inderdaad gaf mijn dierenarts het advies vroeg inrijden, maar zoals ze nu is zet ik er niemand op. De smid in hellendoorn heb ik dat verteld, die zei dat ik het best proberen kon. Ik moet erbij zeggen dat ze toen volgens mij nog wat minder stijf was dan ze nu is.
De zomer dat ze een jaar was, zag je het niet in het lopen van haar. Met dat het gras korter werd, kwam de korte stap en de welbekende graashouding weer tevoorschijn. Dat was meteen ook de tijd van verhuizing nwe smid etc. De eerste smid gaf aan dag dit door de hoef kwam, dus dat heb ik aangenomen. De dierenarts adviseerde niet te laten grazen, dus hooi hoog gaan voeren.
Hopelijk worden we wat wijzer.
NatasjavE schreef:Zonder een röntgenfoto weet je niet of het een graasvoet is.
Niet extreem stijf vind ik ook dubieus. Een jong paard hoort (extreem)soepel te zijn.
En nee als er zo'n groot verschil is zal je dit niet kunnen onderhouden met regelmatig bekappen.
Ongelijke voeten is inderdaad erfelijk. Of door een een exterieur probleem(korte hals/lange benen) of door een onderliggend medisch probleem(HKO/Rotstraal)
Afkijken van de moeder kende ik als optie nog niet maar ik geloof het direct.