Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Elisa2 schreef:Maar als een paard onbelast beweegt dan houd ie toch wel een gedeelte spieren? en waar komt die pijn in zijn lijf dan door? ik geloof niet zo in dat door pushen met trainen als een paard pijn heeft. Als hij gewoon pijn in zijn lijf heeft van nature onbelast dan is hij ook niet geschikt als rijpaard imo.
Elisa2 schreef:Ik zou dit paard ook eens een half jaar rust geven, gewoon onbelast bewegen in de wei..hoeven goed bijhouden en behandelen voor de schimmel en daarna heeeeel rustig weer opbouwen. Snap niet dat dat "geen optie" is eigenlijk van de dierenarts..
Babootje schreef:Wat ik ook niet begrijp is dat je na constatering van de belastingskreupelheid en inspuiting door moest blijven rijden. Voor zover ik daarvan weet krijgt een paard na inspuiting minimaal 3 weken rust / stappen aan de hand en daarna nog 3 a 4 weken opbouwende arbeid. Stap onder het zadel met een drafje van enkele rondjes uitbouwen en absoluut geen zijgangen.
piezze schreef:Die pijn is er niet voor niets. Die pijn zou het dier juist behoeden voor ergere schade. Wat doen wij mensen? Wij dwingen het dier om dwars door de pijn te gaan. Ik weet het niet. Maar goed ik ben natuurlijk ook geen arts.
Cobus67 schreef:piezze schreef:Die pijn is er niet voor niets. Die pijn zou het dier juist behoeden voor ergere schade. Wat doen wij mensen? Wij dwingen het dier om dwars door de pijn te gaan. Ik weet het niet. Maar goed ik ben natuurlijk ook geen arts.
Als ik zelf flinke rugproblemen heb werk ik er ook doorheen met een pijnstiller, dus zo raar is het niet. Juist om die spieren weer sterker te maken.
piezze schreef:Die pijn is er niet voor niets. Die pijn zou het dier juist behoeden voor ergere schade. Wat doen wij mensen? Wij dwingen het dier om dwars door de pijn te gaan. Ik weet het niet. Maar goed ik ben natuurlijk ook geen arts.
Maar ik ben blij dat ik het heb gedaan. Het is goed om eens reacties te horen van mensen die mij of mijn paard niet kennen. Ik heb er ook weer wat hoop door gekregen en ben alweer meer van het gevoel van 'opgeven' af. Dus echt super bedankt daarvoor
Zit daarom serieus een second opinion te overwegen. Dat laat ik even afhangen van volgende week. weet nog niet waar ik dat van ga betalen, maar dat zien we dan wel weer
)