Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
MarjanB schreef:Ik zou je pony inladen en naar de lingehoeve rijden.. In zeddam hebben ze bij mijn paard verschillende dingen tijdens een röntgenkeuring over het hoofd gezien (ocd). Apparatuur is daar lang niet zo goed.
Unleash schreef:Ik heb er al drie verschillende dierenartsen bij gehad Joolien... waarvan dus ook mensen van de kliniek Zeddam. Heb niks gehoord over ataxie van alledrie niet... waarom denk je aan ataxie?
Achter loopt hij nog niet 100%. 1 dierenarts zag dat ook tijdens rondstappen. Maar 5 minuten later zag ze het niet meer zei ze.
Casarell schreef:Mijn paard had een gescheurde nekband vlak achter zijn oren, en heb ik in moeten laten slapen.
Hoe het is gekomen weet niemand (hij had het waarschijnlijk al toen ik hem kocht), en op de foto's was niks te zien.
Pas met scannen van dat gebied werd het zichtbaar, en vielen alle problemen als puzzelstukjes op zijn plek.
Mocht je die elastieken gaan gebruiken die je eerder aanhaalde, zorg dan dat ze niet bij zijn hoofd vast zitten.. dat áls hij weer mocht gaan hangen en die dingen knappen, ze niet tegen zijn hoofd vliegen..
MarjanB schreef:Ik zou je pony inladen en naar de lingehoeve rijden.. In zeddam hebben ze bij mijn paard verschillende dingen tijdens een röntgenkeuring over het hoofd gezien (ocd). Apparatuur is daar lang niet zo goed.
Foetsji schreef:MarjanB schreef:Ik zou je pony inladen en naar de lingehoeve rijden.. In zeddam hebben ze bij mijn paard verschillende dingen tijdens een röntgenkeuring over het hoofd gezien (ocd). Apparatuur is daar lang niet zo goed.
Het lijkt me heel onverstandig een paard met serieus nekletsel op een trailer te gaan zetten. Het dier zal zijn hoofd en nek voortdurend moeten gebruiken voor zijn balans te houden.
Unleash schreef:Als er mensen zijn die dichtbij wonen en eens willen laten zien hoe ze paarden leren stilstaan, graag.
Ik snap niet zo goed hoe je dat voor elkaar krijgt. Als ik mijn pony op gras zet dan gaat hij eten en lopen. Ik kan hem dan de hele dag terug naar zijn plek brengen en corrigeren, eten gaat absoluut voor stilstaan helaas.
Hij kan wel stilstaan enkele meters van mij af en komen op commando,maar dat gaat om enkele secondes.
Ik heb hem al een hoop geleerd. Stilstaan blijft echter een dingetje bij deze pony...
Hij heet Boefje en doet zijn naam wel eer aan.
senna21 schreef:Strotouwjes zou ik niet gebruiken. Al eens geprobeerd om dat kapot te trekken? Ze zijn niet gemaakt van stro, maar van kunststof- om vele kilos hooi/ stro bijelkaar te houden.
senna21 schreef:Strotouwjes zou ik niet gebruiken. Al eens geprobeerd om dat kapot te trekken? Ze zijn niet gemaakt van stro, maar van kunststof- om vele kilos hooi/ stro bijelkaar te houden.