Artrose in SI gewricht. Wat zal ik doen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 14:16

Joolien schreef:
Zoals ik al eerder zei, zou ik ook even een kreupelheidsonderzoek laten doen, want het zou zonde zijn als je met haar gaat sleutelen terwijl er meer mis is.

Marjan, wat erg!!! Dat wist ik helemaal niet. Wat onwijs sneu voor Tet...

Ja erg klote, ik weet ook niet waar ze is en mijn kennis wil niet dat ik langskom...

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 14:25

Mijn paard heeft nu sinds 1,5 jaar neurologische schade in zijn heup en hals.
Ik had vergelijkbare opties.

Ik heb destijds ook mesotherapie geprobeerd, maar dat heeft niks uitgemaakt. Een ander stalgenootje heeft ook mesotherapie geprobeerd, maar had ook niet het idee dat het aansloeg. Het is maar een tijdelijke oplossing voor een paar dagen, voor de langere termijn heb je er niet veel aan.

Ook zal ik geen scintigrafie laten uitvoeren. Vaak komt daaruit ook niet het gewenste antwoord. Althans je krijgt een half antwoord en daarna moet je wederom gaan kijken wat de vervolgstappen zullen worden. Plus dat je een hoop geld kwijt ben aan de ingreep en stallingskosten die je daar maakt en de kosten die daarna nog komen.

Ik heb mijn doelen behoorlijk bij gesteld.
Paard krijgt nu glucosamine, magnesiumcitraat, Naf relive (duivelsklauw) en soms miosystem protec.
Daarnaast rijd ik hem alleen nog maar recreatief. Dat wil zeggen in de bak met een lang teugel en ik maak bosritten van max. 2 uur. Tevens ben ik een aantal keer naar Jarko Dun geweest en hij heeft ons voor zover mogelijk geholpen. Na 3 kwartjaar ben ik voor een second opinion naar B*khorst geweest en die vertelde, dat het toen erger was dan wat erbij hun uitkwam. De supplementen waren goed wat ik gaf. Plus dat stabiliteit heel goed zou helpen. Om de dag rijden of 2 dagen wel dan 2 dagen niet. Je zou kunnen kijken voor een bijrijder of een vriendin die je kan helpen?

Mijn paard is nu 11 jaar. Voor de blessure reden we L2 dressuur, sprongen we, maakte we lange buitenritten (langer dan 2 uur) en deden we aan grondwerk/longeren.