Guus en het sarcoid

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nicolanca

Re: Guus en het sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 05:19

Dankjewel voor de updates! Fijn dat het zo goed gaat! Herinnert me er wel aan dat ik met spuit en tijmsiroop moet gaan oefenen, want wormenkuur is bij mijn beest al een drama.

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-16 12:46

nicolanca schreef:
Dankjewel voor de updates! Fijn dat het zo goed gaat! Herinnert me er wel aan dat ik met spuit en tijmsiroop moet gaan oefenen, want wormenkuur is bij mijn beest al een drama.

Dat is misschien wel handig om van te voren te proberen. Wanneer 'moet' jij beginnen?

Guus gaat ondertussen prima. We zijn wel erg voorzichtig met rijden, we stappen veel en houden het tempo in draf ook heel rustig. Je merkt dat het een beetje trekt als hij gaat verruimen in de draf, dus dat doen we dus maar niet.

De bovenste plek is ondertussen bijna weg, lijkt net een uitgedroogde puist. De onderste werkt nog steeds, dus beide plekken spuiten we 1x daags in met honingzalf. Foto's lukt helaas niet, ik kom er niet dicht genoeg in de buurt zonder dat Guus zijn achterbeen dreigend optilt.

Nog 1,5 week tot de laatste keer!

nicolanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 13:29

Van de sarcoïden op haar boeg zijn er nu twee verdwenen, één onder haar kin is ook weg en de sarcoid boven haar oog is ook al veel kleiner geworden. Dit alles door te smeren met acyclovir. Blijven er nog vijf op haar boeg over, en drie onder haar buik. Onder haar buik ben ik pas sinds een week of twee mee begonnen met smeren, omdat ik eerst wilde wachten tot het seizoen met vliegen voorbij was. Twee daarvan zijn heel klein, maar één is best wel groot (flinke knikker). Misschien dus te groot om met Acyclovir weg te krijgen (misschien werk dat alleen bij kleine platte plekjes - maar die onder haar kin had toch wel een doorsnee van 1 cm alleen was die misschien maar zo'n vier millimeter dik.) Maar ik ga hier voorlopig dus mee door.

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-16 17:10

Het heeft even geduurd, maar hier toch nog de laatste update over Guus.
2 november zijn weer voor het laatst naar Utrecht gegaan voor de laatste BCG! Sedatie wederom als keer 3, dus dubbele dosis sedatie + morfine + praam, en het ging super.

We hadden toevallig dezelfde DA als bij het biopt, en zij gaf aan supertevreden te zijn. We moeten de komende 3 maanden in de gaten houden of het niet gaat groeien, en het liefst moet het nog iets kleiner worden. Maar, zelfs als het niet verder slinkt, is ze al heel tevreden en heeft de behandeling voldoende geholpen! *\o/* Jeej, alle gedoe niet voor niets dus!

Guus loopt wel nog wat te kwakkelen. Hij ziet er top uit, glanzend en met appeltjes, maar loopt nu 2 weken later nog niet helemaal 100%. Rustig draven gaat goed, maar als hij wil verruimen komt er een hinkeltje in. Ook heeft hij 0,0 conditie over lijkt het, alles kost hem moeite, dus hij krijgt nog ff lekker rust. Begin december komen de osteo en zadelmaker hem nakijken, en vanaf dan gaan we rustig weer opbouwen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 19:23

Dat stuk dus gelukkig afgesloten, hoop dat hij dan nu zijn energie kan stoppen in het weer helemaal herstellen.

nicolanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 10:35

Gelukkig!
En fijn dat je hem nog rust geeft, zijn afweersysteem zal een behoorlijke kluif aan deze behandeling hebben gehad.

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-17 23:41

Geen idee of er nog mensen zijn die hier lezen, maar toch nog een update van mijn kant.

De laatste BCG-injectie is nu bijna een jaar geleden, en het gaat goed met Guus!

We zijn lang aan het kwakkelen geweest, vanwege al zijn protesten bij de behandelingen bleek hij bont en blauw te zijn, dus hebben we 3 maanden rust gehouden met alleen wandelen en grondwerk. Daarna heel langzaam op gaan bouwen, en sinds een maand of 2 zijn we weer volop aan het werk en loopt hij ook weer als vanouds.

Ondanks dat hij de behandelingen eigenlijk heel goed heeft doorstaan viel het me tegen hoeveel weerslag het alsnog heeft gehad op hem. Niet in de zin dat hij afviel of er slecht uit zag, maar vooral hoe futloos hij af en toe was en toch kleine onregelmatigheden bleef houden.

En het sarcoid? Die is nog steeds weg! *\%/* *\%/*
Zo af en toe voel ik even in zijn lies (jawel, ik mag weer overal aankomen! :j ), en ik voel niets! Tot nu toe was alle ellende dus niet voor niets, nu duimen dat het zo mag blijven! *\o/*

Meile

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 23:50

Ah gelukkig wat een positief bericht!
Geniet van jullie toekomst samen *\o/*

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 19:03

wat fijn nieuws :)

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 19:32

Fijn dat het is weggebleven.
En je hebt na bijna 1 jaar je paardje terug , vol energie en gelukkig geen hupsje meer in draf.

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 21:55

Wat fijn dat het nu een jaar later nog steeds zo goed gaat. Wat een fijne update