Ik heb een multiple blessure paard en wil vertellen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ik heb een multiple blessure paard en wil vertellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 14:15

Als je cranio-sacraal te zweverig vindt dan zou ik eens kijken naar een osteopaat. Die werkt trouwens niet alles in 1x los, maar kijkt naar dat wat er gedaan kan worden om de boel mobieler te maken zonder het paard meteen helemaal instabiel te maken. Mijn osteopaat is hier bijvoorbeeld ook eens geweest toen mijn paard toevallig net kreupel was geworden; ze heeft hem toen heel minimaal behandeld en de grootte stijfheden laten zitten omdat ze vertelde dat hij die stijfheden nu nodig had om die geblesseerde schouder te kunnen ontlasten. Zou ze alles in 1 keer losmaken dan zou zijn schouder alles zelf moeten dragen en zou de blessure een stuk erger worden
Hij is er helemaal bovenop gekomen. :)

Ik heb haar trouwens bij mijn paard gehaald omdat ik als leek al kon ziet dat er iets erg mis was met zijn lendenwervels en bekken. Dat bleek schade te zijn die ontstaan was door (te snel) inrijden met verkeerde zadels. Zij was heel blij dat ik haar binnen een jaar bij hem riep omdat als hij langer met die S in zijn lendenen en overal verkeerd staande wervels geroepen had ze veel minder had kunnen doen om de boel weer helemaal te kunnen mobiliseren. Ook nu is er trouwens restschade: [***] heeft nu permanent een bocheltje in zijn lendenwervels. Die gaat er niet meer uit en dat 'probeert' ze er ook niet uit te slaan of zo. [***] heeft nu gewoon een bocheltje en zij controleert vooral of de wervels binnen die bochel wel gewoon recht blijven staan en niet weer in S-vorm verkleven.

Als mens kan ik verder zeggen dat ik blijkbaar jaren heb rondgelopen met een korter been; ook door een scheef bekken. Toen ik voor het eerst naar de osteopaat ging is dat rechtgezet en sindsdien ben ik links en rechts weer even lang. 8-)

kimberly1995

Re: Ik heb een multiple blessure paard en wil vertellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 14:40

Niet zomaar met curcuma aan de gang gaan. Liever mariadistel dan curcuma.

Je mag me pben als je er meer over wil weten.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-16 19:12

Ik had er een osteopaat bij gehaald voor het mis ging, maar die heeft niet tegen mij gezegd dat het SI niet in orde was, terwijl zij dat wel had moeten merken. Paard was veel losser na haar bezoek, maar door deze ervaring ben ik niet direct met een osteo begonnen. Nu in dit stadium werd het nodig om lokaal de boel los te maken en daarvoor heb ik een fysio ingehuurd. Niet omdat ik geen vertrouwen meer heb ik osteo's maar ik wilde echt alleen lokaal behandelen en dat is wat een osteo niet doet. Het is niet de bedoeling iemand in te huren waardoor we weer van voor af aan kunnen beginnen omdat er een andere visie is. We zijn namelijk erg op de goede weg vinden we zelf.