Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
L_isanne schreef:Er staan nog twee pony's met witte benen op stal en die hebben nergens last van. Ze krijgen allemaal hetzelfde voer, staan op dezelfde balen vlas en op hetzelfde weiland. Je zou bijna gaan denken dat het aan mij ligt. De twee paarden die ik rijd hebben er last van.
Mloui schreef:Om de korsten er af te krijgen, te beschermen tegen UV en tegendruk te geven moeten dit soort dieren écht in verband. Als je geen crème met cortico's of AB wil smeren (wat ik wel ten zeerste aanraad), doe dan op z'n minst een dikke laag vaseline op de benen alvorens ze in te pakken. Laat dit verband rustig 3-4 dagen zitten en pak daarna uit en voorzichtig wassen met hibiscrub. Je zal zien dat de korsten een stuk makkelijker los laten. Eventueel herhalen tot de huid korst vrij is en de huid niet meer vuurrood is. Daarnaast Equisolon geven wil ook wel eens helpen.

Ze staan op het moment enkel en alleen op ruwvoer, langstengelig goed hooi. MTG had ik inderdaad al van het lijstje geschrapt om de redenen die jij noemt. Bedankt voor je reactie!