Pony met hoofdpijn

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 09:10

Tivoli schreef:
Vreemd topic...
Zonder op het 'wel of niet waar' in te gaan, probeer eens iets met massage?
Als je zelf hoofdpijn hebt kan massage van schouder,hals en gezichtsspieren opluchting geven,dat is bij een paard niet anders.
Misschien op zoek gaan naar een paarden masseur of zelf technieken gaan leren.

Gewoon hoofdpijn wordt meestal veroorzaakt door spierspijn. Wanneer er sprake is van een hersentumor worden de hersenen tegen de buitenkant gedrukt wat pijn veroorzaakt. Maar dat is nogal altijd onder de schedel, en ik denk dat je hard moet masseren om die pijn te verlichten.

Babootje

Re: Pony met hoofdpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 10:45

Zelfde vraag als Bizzybijtje: waarom geen cushing medicatie geven?

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 10:49

Misschien gebeurt dat al wel? Tenminste ik lees niet dat de pony geen medicatie krijgt..

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 11:00

horsies5 schreef:
Misschien gebeurt dat al wel? Tenminste ik lees niet dat de pony geen medicatie krijgt..

Nee, maar ik lees ook geen antwoord op die vraag. Dus vroeg ik het nog maar een x :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-16 14:07

Wedervraag: welke medicatie verlicht de hoofdpijn dan?

Ik ben blij met de tips over energetische behandelingen en acupunctuur die zijn aangedragen. Dat lijkt op wat ik zoek. Als iemand een tip heeft voor een betrouwbare behandelaar, in Midden-Nederland, zou ik het graag horen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 14:49

Welke (reguliere) arts die jouw paard gezien heeft, zegt dat jouw paard hoofdpijn heeft?
Waarom niet gewoon gaan voor reguliere behandeling?

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 14:55

Heel eerlijk..
ik heb persoonlijk met dit soort problemen ook meer vertrouwen in de holistische wereld dan in de reguliere sector.. meer dan eens dat de reguliere DA geen (juiste) diagnose kon stellen en de holistische mijn paard wel kon helpen.. zeker bij dit soort vage klachten.. kijk bij koliek ofzo is het een ander verhaal.. maar in deze snap ik wel de keuze van TS

Cushing medicatie kan wellicht wel de symptomen van Cushing verminderen.. dus dat zou je wel kunnen proberen

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 14:58

Dus wanneer je paard kreupel is krijg jij ook een zere voet?? Sorry hoor, maar misschien niet alles op het zweverige gooien, jij hoofdpijn en je paard neemt een gedeelte over. Ik geloof veel maar als jouw paard cushing heeft zal het toch daar vandaan komen en niet van het feit dat ze iets van jou heeft overgenomen. En prima wanneer jij dat gelooft maar ik zou eerst de reguliere medicatie op een bewezen feit met bewezen werking loslaten. Waarom geef je geen antwoord op de vraag of je paard medicatie krijgt?? Zo moeilijk is dat toch niet te beantwoorden??

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 15:01

Medicijnen om hoofdpijn weg te nemen ipv maskeren bestaan zelfs bij mensen niet..

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 15:09

Koper schreef:

Wilgentakken bv, maar metacam van de DA kan dat ook doen, beide werken nl door blokkade pijnreceptoren. Lastige is (ongeacht mens of dier) die te vinden die de juiste pijnreceptoren blokkeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 15:11

Koper schreef:

Ik ben blij met de tips over energetische behandelingen en acupunctuur die zijn aangedragen. Dat lijkt op wat ik zoek. Als iemand een tip heeft voor een betrouwbare behandelaar, in Midden-Nederland, zou ik het graag horen :)

Weet niet, ik ben geen dierenarts.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 15:17

Koper schreef:
Als iemand een tip heeft voor een betrouwbare behandelaar, in Midden-Nederland, zou ik het graag horen :)

Steffi vd Laarse, ze zit in Soest meen ik, zij deed vroeger ook acupunctuur, ik weet niet of ze dat nog doet

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 15:32

janouk schreef:
Cranio sacraal laten behandelen en jezelf ook

+ 1 zeker een aanrader.!!

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 16:11

We hebben ooit een paardenparagnost op stal gehad, was een bijzondere ervaring. Ben helaas haar naam kwijt. Als je toch zaken aan het overwegen bent kan je het ook in de hoek van paragnost/magnetiseur zoeken. Zij kunnen helpen bij het scheiden van elkaars energie en dat je paard in ieder geval niet jouw hoofdpijn overneemt. Heb ooit eens in een boktprofiel een verhaal gelezen van een vrouw met een soortgelijk probleem. Natuurlijk ben ik haar naam ook vergeten, wie weet reageert ze nog op je topic.

Neemt natuurlijk niet weg dat ze misschien niet jouw hoofdpijn overneemt maar volledig hoofdpijn heeft van de cushing. Er groeit toch een gezwel wat je helaas met medicatie niet tegen kan gaan.... veel sterkte met het vinden van een goed houdbare oplossing.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 21:53

Er is bewezen en beproefde medicatie voor cushing: pergolide. Als het paard van TS cushing heeft (je kunt het niet genezen) kun je met medicatie de symptomen minder maken. Pergolide controleert de afgifte van ACTH en dus de groei van de tumor. Pergolide is alleen vrij prijzig.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 22:18

Arm paard. Wel allerlei onbewezen en twijfelachtige therapieen laten ondergaan, maar geen medicijnen geven voor wat waarschijnlijk de oorzaak van het probleem is,namelijk de cushing. Nogmaals: hoofdpijn is geen ziekte maar een symptoom. Symptomen kun je maskeren met pijnstillers maar daar genees je de ziekte niet mee. Net zo goed als dat een gebroken been pijn geeft, ook hier kun je pijnstillers voor krijgen, daar word de pijn wel minder van, maar genees je de breuk niet mee.
Wil je dus je pony echt helpen, spoor dan de oorzaak op. En begin eens met medicijnen voor cushing.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 22:23

Ik vind wel dat hier enorme conclusies worden getrokken dat de pony geen medicijnen zou krijgen tegen cushing.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 22:32

Als de vraag al enkele keren is gestelt of het paard hier medicijnen voor krijgt maar hier niet op gereageerd wordt Gaan mensen er idd vanuit dat het paard die niet krijgt! Lijkt me ook niet zo een rare vraag of heel moeilijk om te beantwoorden

Mensen willen allemaal mee denken maar dan is het wel handig als je alle info hebt

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 22:41

Is ze jullie verantwoording verschuldigd joh? Jemig op deze manier durft niemand hier nog een vraag te stellen.
Echt bizar hoe hier soms gereageerd word zeg... Ze zal wel een goede reden hebben om niet op alle vragen te antwoorden en het lijkt mij dat iedereen dat te respecteren heeft.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 22:45

Ineke2 schreef:
Is ze jullie verantwoording verschuldigd joh? Jemig op deze manier durft niemand hier nog een vraag te stellen.
Echt bizar hoe hier soms gereageerd word zeg... Ze zal wel een goede reden hebben om niet op alle vragen te antwoorden en het lijkt mij dat iedereen dat te respecteren heeft.

TS heeft al verteld dat het paard cushing heeft. Is het dan zo moeilijk om te beantwoorden of het paard HET medicijn tegen cushing: pergolide krijgt? Krijgt ie het niet (om jou moverende redenen) en zoek je naar alternatieven? Wees daar dan duidelijk over. Dan kunnen anderen je beter helpen in het zoeken naar alternatieven. Even goede vrienden.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 22:55

Koper schreef:

Een medicijn die de hoofdpijn verlicht is een pijnstiller zoals metacam . Maar dat is iets waar je niet op zoek naar bent omdat dit een symptoom bestrijder is. Dat is ook het enigste wat je kan geven.
Genezen zou je evt pas kunnen als je weet wat de oorzaak van de hoofdpijn zou zijn. Dan kan je evt gericht behandelen.
Maar ik denk dan wel de meeste mensen die last van hoofdpijn hebben nemen ook een pijnstiller in om comfortabeler te zijn. Geneest dit nee waarschijnlijk niet maar je voelt je wel prettiger.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-16 00:23

Ik heb sinds ruim 12 jaar elke dag hoofdpijn en chemische pijnstillers werken echt niet (meer). Ga ik me er beter door voelen: ook dat niet. Ik word er alleen misselijk van. Wil ik dat dus voor mijn pony? Nou nee.

En echt no way in hell dat één van mijn dieren ooit nog metacam krijgt. Heb van die rotzooi mijn andere paardje aan vier hoeven tegelijk bevangen gehad. Dat vind ik niet voor herhaling vatbaar. Deze pony is juist eindelijk van de bevangenheid (die ze aan een veearts te danken heeft) af en dat wou ik graag zo houden. Geen háár op mijn hoofd die eraan denkt om die meuk aan een dier te geven, en al helemaal niet voor langere tijd. Die pony moet nog een paar jaar mee.

Mijn pony krijgt ondersteuning tegen de PPID. Aan de mensen die in dit topic fijne tips hebben gepost of per PB hebben gestuurd: dank jullie wel. Ik heb nog geen acupuncturist gevonden, mocht iemand er één weten (in Midden-Nederland) dan hoor ik het heel graag.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-16 00:37

Het gaat niet om spiegelen. Het gaat om een fysiek probleem van een ander dragen. Zoals ontelbare dieren dat voor hun mens, en kinderen voor hun ouders (of verdere voorouders) doen.

goh... ik dacht echt dat dat soort dingen algemeen bekend zijn. Maar blijkbaar op bokt niet.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 00:44

Ondersteuning tegen PPID, dus geen pergolide? Waarom een dier medische zorg onthouden die het nodig heeft.

Dat je pony hoofdpijn heeft kan best bij de Cushing horen. Mijn pony vertoonde ook tekenen van hoofdpijn (met hoofd tegen wand staan, in een hoek met ogen gesloten of juist gefixeerd etc). Die klachten nooit meer gezien sinds ik ben gaan behandelen met pergolide. Pony is weer helemaal de oude, en kan hierdoor onwijs genieten van een oude dag en weer super meekomen met de andere paarden.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 00:45

Als ze het van jou zou hebben: heb jij alle mogelijke onderzoeken doorlopen? Daarmee bedoel ik bij een neuroloog in behandeling etc.? Als het bij haar moeilijk wordt, kun je dan je eigen gedeelte wat verminderen? Want ook bij jou is het symptoombestrijding nu.

Ik ben wat sceptisch, maar deze post is bedoeld om mee te denken, niet om je aan te vallen.