Shirley schreef:Jazeker, hij wordt dan behandeld als zijnde maagpatiënt
Soms is medicatie genoeg en is verder onderzoek niet eens nodig.
.
Thanks! Ik denk dat dat gewoon een goede optie is. Ga ik zeker voorstellen!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Duke schreef:Een week? Zou je dan al verbetering moeten zien, als het dat is? En kun je die medicatie zo vrij kopen en dan voor maar een week? Als ik die prijzen hierboven zie die genoemd worden en om het dan aan te schaffen 'om het te proberen, omdat hij misschien toch maagzweren heeft', vind ik wel best een dingetje hoor.
En ik wil eerst even kijken hoe het nu gaat met deze supplementen. Want als ik nu ook nog eens die medicatie zou geven, en er treedt verbetering op, weet ik niet waar het door komt.
Duke schreef:Een maagzweer heeft Steffi wel uitgesloten. Hij zou dan nog magerder moeten zijn en reageren op bepaalde aanrakingen en prikkels. Dat deed hij niet.
Z'n tanden zagen er goed uit.
Wel vermoed ze dat hij belast is met een erfelijke vorm van chronische, sluimerende spierbevangheid die bij Amerikaanse rassen vaker voorkomt. Om dit te testen, of hij dat gen heeft, kan ik haren opsturen naar Amerika. Ze heeft mij contactgegevens gegeven voor iemand die hiermee kan helpen. Als hij dit heeft, zal hij op een speciaal voerrantsoen moeten, voornamelijk koolhydraatarm. Maar ja, wat let mij om sowieso te voeren alsof hij dit heeft.
Verder krijgt hij dagelijks vitamine E en selenium vanaf nu omdat hij dat wel echt nodig heeft.
Ik ben benieuwd.
R12312 schreef:Duke schreef:Een maagzweer heeft Steffi wel uitgesloten. Hij zou dan nog magerder moeten zijn en reageren op bepaalde aanrakingen en prikkels. Dat deed hij niet.
Z'n tanden zagen er goed uit.
Wel vermoed ze dat hij belast is met een erfelijke vorm van chronische, sluimerende spierbevangheid die bij Amerikaanse rassen vaker voorkomt. Om dit te testen, of hij dat gen heeft, kan ik haren opsturen naar Amerika. Ze heeft mij contactgegevens gegeven voor iemand die hiermee kan helpen. Als hij dit heeft, zal hij op een speciaal voerrantsoen moeten, voornamelijk koolhydraatarm. Maar ja, wat let mij om sowieso te voeren alsof hij dit heeft.
Verder krijgt hij dagelijks vitamine E en selenium vanaf nu omdat hij dat wel echt nodig heeft.
Ik ben benieuwd.
Heeft ze een camera onderzoek van zijn maag gedaan? Volgens mij heeft ze die apparatuur niet, en zonder dat kun je niet zeggen dat hij geen maagzweer heeft.
En al jouw klachten duiden wel het meest op een maagzweer. Ga naar een reguliere kliniek die dit kunnen uitsluiten.
Weidebloem schreef:R12312 schreef:Heeft ze een camera onderzoek van zijn maag gedaan? Volgens mij heeft ze die apparatuur niet, en zonder dat kun je niet zeggen dat hij geen maagzweer heeft.
En al jouw klachten duiden wel het meest op een maagzweer. Ga naar een reguliere kliniek die dit kunnen uitsluiten.
Een maagscopie is ook geen pretje en is ook niet altijd een garantie dat je maagzweren opspoort.... helaas... Maar de spierbevangen verschijnselen waar je paard last van heeft passen ook niet bij het beeld van een maagzweer.
senta schreef:Die ziekte waar Steffi op doelt is PSSM en er zit ook een laboratorium in Engeland waar je haren kunt laten testen. Dat is hetzelfde bedrijf als in de States. kost 30 pond (dus iets meer dan 30 euro).
https://www.animalgenetics.eu/