Fries met tussenpees blessure, ervaringen? Sport?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

frodo77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-17 12:58

Afgelopen vrijdag naar de kliniek geweest.
En ik kan eindelijk zeggen dat hij genezen verklaard is!
We mogen nu echt weer lessen gaan nemen en langzaam verder gaan opbouwen om hem weer in de sport te krijgen ;)
Heeft een jaar in totaal geduurd....En hij heeft voor speciaal beslag waar hij het veel beter op doet. Dus daar blijft hij ook op.
Ben wel blij dat hij niet nu al volledig is afgeschreven, hij moet nog 11 jaar worden. Wil nog wel lekker genieten met hem!

yarrah

Re: Fries met tussenpees blessure, ervaringen? Sport?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 13:35

*\o/* fijn dat je ons op de hoogte brengt en nu weer lekker opbouwen. Vergeet niet te genieten!!

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 21:08

Geweldig!! *\o/* Ik hoop dat het opbouwen verder goed gaat :) Heb jij nog iets qua therapie gedaan?

frodo77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-17 22:03

Dankjulliewel! Was een hoop geduld hebben en ook een tegenslag gehad. Maar hij is er werk, super fit en zijn been zag er weer top uit!

Het enige wat ik heb gedaan:
-zijn de ice vibe boots
-Coolings gel
-Speciaal beslag. Ijzers zonder lip waardoor hij makkelijker af rolt. En de pees minder druk krijgt. Ik heb zelf het idee dat ik vooral met deze ijzers een hele goede stap vooruit heb gemaakt!
-En veel afgewisseld met harde ondergrond en een goede zandbodem bak.

Hoop dat jullie ook snel goed nieuws krijgen!

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 19:07

Goed nieuws zeg!

Ik heb tweeledig nieuws. Aan de ene kant is mijn scan een tijd terug heel goed gegaan. Het gat is dankzij de PRP mooi opgevuld. Het is nu een kwestie van opbouwen. Ik zit er dus weer op en ik doe lekker rustig aan.

De andere kant van het verhaal is dat ik zeker weet dat ik hem niet meer ga starten. Ik had hem verzekerd dus gelukkig heb ik de keus gehad dat ik hem af kon laten keuren voor de sport.

Momenteel werk ik met een aantal dingen:
Ice Vibe boots
Speciaal beslag: IJzer is breed gezet aan de buitenkant, daar waar de pees geblesseerd is. Ik had altijd al ijzers zonder lip.
Soms compagel.

Verder stap ik meestal 1 tot 2 keer 10 minuten en zit ik er ruim 20 minuten op en draaf ik een klein stukje.

Ik overweeg een kous van EquiCrown aan te schaffen. Soms vind ik de pees in de avond wat dikker door vocht. Na de nacht, in de ochtend is het dan weer dun (wat is best raar vind trouwens). Verder niet warmer dan het andere been.

Succes nog allemaal :(:)