Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Rindin schreef:Ik vind het raar. Vanuit mijn vak weet ik hoe belangrijk de anamnese is. Waarom zou je het probleem niet uitleggen? Je wilt toch dat die opgelost wordt?
Daarbij vind ik het ook van kunde getuigen als je verder kunt kijken dan waar je heen geleid wordt door de anamnese.
punk143 schreef:Ja natuurlijk, ben het helemaal met je eens.. Maar je hebt er tegenwoordig veel fluirefluiters bij die totaal geen idee hebben waar ze mee bezig zijn. Daarom vind ik het altijd fijn dat ze eerst mijn paard bekijken / voelen zonder dat ze weten wat het probleem is.
Zijn rug was een slagveld, dat mag duidelijk zijn, maar toen ik vertelde wat hij precies had gedaan om dat voor elkaar te krijgen en de gebroken beugels liet zien heeft ze de lagere achterbenen/hoefbeentjes extra goed nagelopen en ook buigproeven gedaan om er zeker van te zijn dat die niet ook schade opgelopen hadden van de stijgbeugels, terwijl ze anders (als ik gezegd had dat ik niets gemerkt had) alleen had kunnen concluderen dat hij misschien een glijder had gemaakt in de het weiland en daarmee zijn rug verrekt had, waardoor de onderbenen minder/te weinig aandacht hadden gekregen.Rindin schreef:Het is raar dat de galop niet bekeken wordt, want daaruit is ongelooflijk veel te zien wat veel toevoegt aan wat je uit de stap en draf kunt halen. De galop vraagt bijvoorbeeld veel meer kanteling van het bekken... En verkeerd aanspringen/overkruist aanspringen en verder niet kreupel zijn, zegt mij al dat ik in ieder geval het bekken en de lage rug moet testen.
Joysieee schreef:Wat een discussie.
Zoals ik al zei, heb ik het verkeerd verwoord. Ik zei op pagina 1 dat ik het niet als 'hoofdprobleem' heb verteld, dat is iets anders dan niet vertellen. Natuurlijk heb ik haar, tijdens de anamnese, verteld dat ze moeite heeft met de (rechter)galop, maar dat was maar één van de onderdelen die ik heb verteld en waar we dus tegenaan liepen.
xyzutu2 schreef:punk143 schreef:Ja natuurlijk, ben het helemaal met je eens.. Maar je hebt er tegenwoordig veel fluirefluiters bij die totaal geen idee hebben waar ze mee bezig zijn. Daarom vind ik het altijd fijn dat ze eerst mijn paard bekijken / voelen zonder dat ze weten wat het probleem is.