afgekeurd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eva

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 17:53

Wat vervelend..
Heb het zelf ook meegemaakt 2 jaar terug.
Paard 1,5 uur op de trailer omdat de kopers hem thuis nog even wouden laten keuren en hij daar dan gelijk kon blijven

Vanaf het eerse moment was de da erg ontevreden over het paard
Hij was te groot, niet mooi en hij paste niet bij de kopers volgens haar.

Keuring ging helemaal goed maar toch besloot da hem af te keuren op "atactie" juist.
Paard was al klinisch en rontgenologisch ggk.
Man wat was ik kwaad op deze dierenarts...

Dag later ergens anders laten keuren en natuurlijk was hij gewoon weer goedgekeurd.

Kun je toch niet maken, je vind het paard niet leuk dus zeg je maar dat hij atactisch is. Wat een onzin..

yasmintje

Re: afgekeurd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-16 19:10

Groot gelijk!

Blijkbaar gebeurd het vaak...

Ik zet deze DA alvast op een lijstje , dat ik die maar niet meer tegen kom, dan weet ik al gng ;)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 19:17

yasmintje schreef:
SVRL schreef:
Als ze je naar Westerlo lieten rijden, is het jammer dat ze niet voor Lummen gekozen hebben. Dat is maar iets verder en de mensen daar zijn fantastisch. Van welke regio ben je trouwens? Ik hoor veel positiefs over de kliniek van Kasterlee in de provincie Antwerpen, misschien een idee als kopers persé een onafhankelijke dierenarts willen.

Antwerpen-duffel

Een heel bekende dierenarts op kreupelheden is Lode Leen, is ook niet ver bij jou vandaan. Ik heb hem destijds speciaal naar Brussel laten komen voor een tweejarige, omdat ik echt ontzettend op zijn deskundigheid vertrouw.

yasmintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-16 21:09

Jaah

Die is er helaas met gestopt.
Hij is jarenlang mijn vaste DA geweest en de beste tot hiertoe.

Zijn opvolgster komt nu bij mij als het gaat om rx of dergelijke

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 04:30

Hier paar maand geleden pony gekocht die 24 uur na aankoop uit een brandend gebouw moest worden gered in de nacht en ineens met 5 wildvreemde paniekzaaiende paarden 2 uur op een modderweide stond. Paar dagen erna laten keuren ivm afspraak vorige eigenaar hierover, en pony was afgekeurd aan het achterbeen.
Uiteraard niet bekend of het eerder was of vanwege de situatie,maar de pony ondanks dat genomen omdat ik de oude eigenaar dat niet wilde aandoen, de kans dat het aan de brand lag was erg groot. Vond het erg belangrijk om mijn eigen DA te gebruiken voor het keuren, en mjah... Dit was uiteindelijk het risico... ( goedgegaan trouwens)

DA ging trouwens wel mee met mijn keuze, altijd fijn om een meedenkende te hebben waar je achter staat. Was deze negatieve arts de huidige dierenarts bij jouw kopers? Of gewoon random gekozen? Wel erg belangrijk, als de huidige kopers onwijs veel waarde hechten aan de mening van hun DA vraag ik mij af of herkeuren zin heeft. Of je moet het doen voor nieuwe kopers

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 05:41

Hier ook een zelfde ervaring.. eind gereden en t was volgens deze DA meteen foute boel.. ( paard had ik de wk ervoor net laten keuren Door eigen DA, om zeker te weten dat ik iets goeds verkocht) toen deze befaamde DA voor de tigste x een buig lees breekproef tot halverwege schouder hoogte wilde doen heb ik de keuring afgebroken onder het mom joh als je niet normaal een keuring uit kan voeren waarom staan we hier dan?? Kopers waren nog van t type de DA is heilig en zelf 0,0 verstand. Ben ijskoud de trailer opgestapt en ben de DA een hand gaan geven en hem meteen meegedeeld dat als je willens en wetens een paard zo keurt dat het beste paard van stal nog niet Door een keuring komt! Heb er destijds een topic over gemaakt zelfs..

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 06:38

Dit is zo moment opname

Als ik ooit nog paard zou kopen ga ik voor een thermografisch onderzoek bij equicareplus. Je weet gewoon precies wat je in huis haalt hun zien veel meer dan een echo of foto

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 16:38

--> Ik verplaats je topic van Paardenpraat naar Medisch :)

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 19:39

pinkie87 schreef:
Dit is zo moment opname

Als ik ooit nog paard zou kopen ga ik voor een thermografisch onderzoek bij equicareplus. Je weet gewoon precies wat je in huis haalt hun zien veel meer dan een echo of foto

Ik heb ook voor een paar jaar terug een paard verkocht, waarbij ze ook een thermografie hebben laten doen!
Dat is wel echt een uitkomst, maar rontgen blijft daarbij wel belangrijk.

Vanuit de uitslag van de thermografie is de koper direct aan het trainen gegaan!