Paard dat moeite heeft met buiging, wat is de oplossing?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Taffje

Re: Paard dat moeite heeft met buiging, wat is de oplossing?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 17:32

Met behandelingen, of dat nou Cranio Sacraal therapie, Osteopaat, Fysio of accupunctuur of zo is, kun je een paard prima goed los en ontspannen krijgen maar je moet ook kijken naar het hoe en waarom. Als dit rij technisch is of andere oorzaak heeft kun je behandelen wat je wilt maar blijft het terug komen dus zal je naast de behandeling moeten kijken waar het vandaan komt en dit ook aanpassen.
Bij veel paarden die ik behandel zie ik wel vaak momenten in de trainingsopbouw waar de problemen weer terugkomen, dit kan je vaak rij technisch er wel uitkrijgen maar duurt soms lang terwijl een behandeling tussendoor weer het hele systeem ontspant waardoor je weer verder kunt vanuit een ontspannen lijf waardoor het veel makkelijker gaat zowel voor de ruiter als voor het paard.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 08:12

Vraag je niet teveel stelling en buiging dan noodzakelijk is. Omdat hij alleen moeite heeft als je er specifiek mee bezig gaat.
Laatst bijgewerkt door FriesWytske op 23-08-16 08:47, in het totaal 1 keer bewerkt

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 08:46

Klinkt alsof je paard spierproblemen heeft. Dit kun je niet weg trainen en een osteopaat kan hierbij ook niet (voldoende) helpen. Was bij mijn paard ook zo. Laat eens een happy athlete masseur komen: http://www.happy-athlete.nl het maakte voor mijn paard een wereld van verschil, al na een behandeling.

Yvette81

Re: Paard dat moeite heeft met buiging, wat is de oplossing?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 09:00

Hmm lastig. We weten niet waar het aan ligt. De ruiter of het paard.
Om zaken uit te sluiten zou je die beide kunnen onderzoeken.
Wat al genoemd is, laat een goede ruiter eens rijden en kijken of het beter / anders gaat.
Of nog eens naar je paard laten kijken. Fysio, osteopaat, chiropracter? Massage of dry needling. Wat zegt je eigen gevoel?

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 09:16

Paardentandarts of gebitsverzorger er al bij gehad?

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-16 09:23

Albert schreef:
Paardentandarts of gebitsverzorger er al bij gehad?

Jaa die is begin juli geweest :)

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-16 18:07

Morgen komt de osteopaat, ik ga daarna aan de slag met jullie tips en zal jullie op de hoogte houden!