Paard hersenprobleem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Steftronik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-16 16:39

Joaltijd schreef:
Wat zeggen mensen in de omgeving ervan?
Vriend(in), ouders, etc..?

Wat zeggen de oude eigenaren?

Eerst de oorzaak van t huppelen maar zoeken.

1 lesgever zegt gaat er uit gaan maar het gaat berg af voel ik. 2 andere les gevers zeggen dat hij heel oncorrect loopt, onstabiel en dat hij met zijn benen genen weg weet, zei zagen dat al 2-3 maand geleden en zien dat het verergert is. En het is echt met momenten dat hij het doet. Op rontgen foto was een onderbreking te zien in de hals.

Shalimar

Re: Paard hersenprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 17:03

Sorry maar je topic is echt erg vaag. Misschien moet je eerst eens wat duidelijker en beter omschrijven wat er nou speelt en wat de bevindingen van de dierenarts en belangrijke derden tot nu toe zijn. En inderdaad, als je het echt wilt weten, ga dan naar een kliniek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 17:10

Steftronik; Kan je iets duidelijker vertellen wat er nu aan de hand is? Je bent echt moeilijk te volgen.

Tot nu toe begrijp ik dat je paard niet goed loopt. Je hebt foto's laten maken van zijn benen en hals en daarop is niks bijzonders te zien.
De conclusie van de veearts is dat er iets mis is in de hersenen. Heeft de veearts ook gezegd wat er precies mis is? 'Een stoornis' is nogal vaag.
Waarom is gestart met ontstekingsremmers? Je zegt dat je paard 'misschien pijn' heeft, is er ook begonnen met pijnstilling?

Je schrijft ook dat je paard hanetred heeft. Is dat hoe het 'hersenprobleem' zich uit? Of heeft je paard dit al langer?

Ik begrijp dat je lesgever denkt dat het wel over gaat? Waarop baseert hij/zij dat? Waarom denk je zelf dat het bergafwaarts gaat?
Je andere lesgevers zien dit probleem al langer, en zeggen dat het verergert. Wat denken zij dat er speelt?

Later zeg je weer dat er op de röntgenfoto's van de hals 'een onderbreking' te zien is. Is er dan tóch een probleem in de hals? Wat zegt je veearts daar precies over?

En tenslotte; Wat wil jij met dit topic? Wil je vooral je verhaal kwijt? Wil je tips over wat je nog kan doen voor je paard? Wil je een kostenschatting voor bepaalde behandelingen?

Iedereen hier probeert met je mee te denken, en ik begrijp dat het soms lastig is om je schriftelijk uit te drukken, maar je bent nu zó vaag over wat er aan de hand is dat niemand je eigenlijk kan helpen. Als je het zelf moeilijk vind kan je ook het rapport van de veearts overtypen, of aan de veearts vragen zijn conclusies nogmaals naar je door te mailen.