Pony al 2 weken ziek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Pony al 2 weken ziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 09:06

Soms is het wel goed dat een dierenarts aangeeft dat het genoeg is geweest, er zijn nogal wat diereneigenaren die tot in den treure alles maar proberen. Vaak toch tegen beter weten in en daar hebben ze dan misschien wel recht op omdat het hun dier is maar de realiteit verliezen ze dan wel uit het oog. Maar in dit geval had het dier bij mij al op de kliniek gestaan.

ChiVet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 09:13

bigone schreef:
Soms is het wel goed dat een dierenarts aangeeft dat het genoeg is geweest, er zijn nogal wat diereneigenaren die tot in den treure alles maar proberen. Vaak toch tegen beter weten in en daar hebben ze dan misschien wel recht op omdat het hun dier is maar de realiteit verliezen ze dan wel uit het oog. Maar in dit geval had het dier bij mij al op de kliniek gestaan.

Ik vind dat de dierenarts nooit in de positie staat om de eigenaar te vertellen dat het genoeg is geweest voor het dier. De dierenarts is daar alleen om te adviseren over de verschillende mogelijkheden en de kosten en risico's daarvan.

TS, zoals eerder gezegd kan jij zelf het beste de waarde van je dier bepalen. Als jij verder wilt met dit dier en daar de financiële middelen voor hebt zou ik er zeker mee naar de kliniek gaan.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 09:20

Ik zou blij zijn met zo'n realistische kijk van een dierenarts. Is er een keer een die naar de knip van de eigenaar kijkt, is het weer niet goed. Vaak is het allerlei poespas eraan en gaat het dier alsnog.

Als eigenaar beslis je gelukkig altijd of en hoever je wilt gaan. Maar een eerlijk antwoord van de dierenarts zou ik meer op prijs stellen dan of iets wel of niet gepast is.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 10:06

Caesar schreef:
Ik zou blij zijn met zo'n realistische kijk van een dierenarts. Is er een keer een die naar de knip van de eigenaar kijkt, is het weer niet goed. Vaak is het allerlei poespas eraan en gaat het dier alsnog.

Als eigenaar beslis je gelukkig altijd of en hoever je wilt gaan. Maar een eerlijk antwoord van de dierenarts zou ik meer op prijs stellen dan of iets wel of niet gepast is.

Dan zou hij zeggen dat het diertje geen kans op genezing heeft en dat rekken zinloos langer lijden is...niet dat het diertje de kosten van de behandeling niet waard is :n

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 10:38

ChiVet schreef:
bigone schreef:

Ik vind dat de dierenarts nooit in de positie staat om de eigenaar te vertellen dat het genoeg is geweest voor het dier. De dierenarts is daar alleen om te adviseren over de verschillende mogelijkheden en de kosten en risico's daarvan.

TS, zoals eerder gezegd kan jij zelf het beste de waarde van je dier bepalen. Als jij verder wilt met dit dier en daar de financiële middelen voor hebt zou ik er zeker mee naar de kliniek gaan.

Ik zeg ook, dat de da aangeeft, niet dat hij verteld dat het dier maar moet gaan hemelen. Je moet mensen en dieren ook niet tot ver over de grens blijven pamperen. Maar sommige eigenaren willen en kunnen het niet zien dat een dier zo slecht is dat het martelen is. En dat kan al op tijd aan gegeven worden door een goede da die er niet alleen voor zijn eigen centen zit en ook veel realiteitszin heeft. Natuurlijk is de beslissing aan de eigenaren.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 10:57

Wat mij het meest verontrust is de uitspraak van je DA, dat hij het de moeite niet waard vind om te vechten voor jouw pony. Ik zou hem ook naar een kliniek doen en wellicht een andere DA zoeken.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 10:59

Wellicht?
Die kwam niet meer bij mijn dieren in de buurt...bah!

Hoe is het nu met je pony?
En met jou :(:)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 11:07

Ik wou niet op gebiedende wijze TS vertellen wat ze moet doen O:)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 11:15

Sorry, was ook niet mijn bedoeling, maar kan hier zo boos om worden :(

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 11:41

Caesar schreef:

onnodig leed besparen; ja!
Bepalen of het dier het waard is om hem via de kliniek te genezen omdat ie geen papieren heeft: neen!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 11:50

Je mag als DA altijd even het kostenplaatje neerleggen natuurlijk.
Er zijn ook mensen die zich onwetend in een zeer duur avontuur storten wat ze achteraf niet nog een keer zouden doen.

Maar verder van neutraal informeren moet het niet gaan. Als eigenaar mag jij zelf weten hoe jij je geld besteed.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 12:02

Dat ben ik met je eens. :) Kostenplaatje geven is wel zo fijn natuurlijk zodat je alle info hebt om te beslissen maar de uiteindelijke beslissing moet, zoals jij ook al zegt, wel bij de eigenaar liggen IMO. :)
Die thuis zijn ook geen klap waard commercieel maar zou eentje te redden zijn zonder veel lijden in een kliniek gaat ie. Voor mij zijn ze nl wel veel waard.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 12:06

ik zou graag willen weten wat voor wormen het waren om hier een oordeel over te geven...

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 12:16

maar TS hoe gaat het nu met jou en ponylief?

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 12:25

Hoe oud is de pony? Klinkt mij als spoelwormen in de oren. Laxeren is dan mijn eerste advies en stug blijven doorgaan met ontwormen elke 2 weken tot de pony schoon is. Ja, er zal een heel aantal keer gelaxeerd moeten worden, en misschien ook infuus en op basis van bloedonderzoek beslissen of het reeel is al dan niet door te gaan. Strongid-P is eerste keus bij spoelwormen! Eigenaar bepaalt of het dier het waard is om naar de kliniek te gaan.

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 15:09

Ik ben ook benieuwd hoe het nu gaat?

peppert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-16 05:51

Bedankt voor jullie reacties.
Helaas is m'n pony gister komen te overlijden omdat de darmen niet meer werkten. Hij is uit z'n lijden verlost. Ik ben er kapot van |(

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 06:01

Sterkte TS wat verschrikkelijk :(:)

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 06:04

peppert schreef:
Bedankt voor jullie reacties.
Helaas is m'n pony gister komen te overlijden omdat de darmen niet meer werkten. Hij is uit z'n lijden verlost. Ik ben er kapot van |(

Jeetje ts wat een verdriet!!! Hopelijk kun je t dadelijk een plekje geven. Sterkte!!

Wat ik mij wel afvraag: is eerder ingrijpen niet noodzakelijk geweest?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 06:32

Ojee wat erg voor je.
Sterkte Y;(

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 08:10

Ach nee...wat triest ;(

Heel veel sterkte!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 08:13

Wat erg... Heel veel sterkte ts

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 12:09

Ach nee wat triest... Sterkte...

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 12:22

heel veel sterkte met het verwerken van dit grote verlies.. ik hoop dat je nog afscheid hebt kunnen nemen.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 12:50

Oh bah ts, sterkte, misschien was dit wat de da duidelijk probeerde te maken? Dat alles inzetten toch niet zou helpen?