Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
bigone schreef:Soms is het wel goed dat een dierenarts aangeeft dat het genoeg is geweest, er zijn nogal wat diereneigenaren die tot in den treure alles maar proberen. Vaak toch tegen beter weten in en daar hebben ze dan misschien wel recht op omdat het hun dier is maar de realiteit verliezen ze dan wel uit het oog. Maar in dit geval had het dier bij mij al op de kliniek gestaan.
Caesar schreef:Ik zou blij zijn met zo'n realistische kijk van een dierenarts. Is er een keer een die naar de knip van de eigenaar kijkt, is het weer niet goed. Vaak is het allerlei poespas eraan en gaat het dier alsnog.
Als eigenaar beslis je gelukkig altijd of en hoever je wilt gaan. Maar een eerlijk antwoord van de dierenarts zou ik meer op prijs stellen dan of iets wel of niet gepast is.
ChiVet schreef:bigone schreef:Soms is het wel goed dat een dierenarts aangeeft dat het genoeg is geweest, er zijn nogal wat diereneigenaren die tot in den treure alles maar proberen. Vaak toch tegen beter weten in en daar hebben ze dan misschien wel recht op omdat het hun dier is maar de realiteit verliezen ze dan wel uit het oog. Maar in dit geval had het dier bij mij al op de kliniek gestaan.
Ik vind dat de dierenarts nooit in de positie staat om de eigenaar te vertellen dat het genoeg is geweest voor het dier. De dierenarts is daar alleen om te adviseren over de verschillende mogelijkheden en de kosten en risico's daarvan.
TS, zoals eerder gezegd kan jij zelf het beste de waarde van je dier bepalen. Als jij verder wilt met dit dier en daar de financiële middelen voor hebt zou ik er zeker mee naar de kliniek gaan.
Caesar schreef:Ik zou blij zijn met zo'n realistische kijk van een dierenarts. Is er een keer een die naar de knip van de eigenaar kijkt, is het weer niet goed. Vaak is het allerlei poespas eraan en gaat het dier alsnog.
Als eigenaar beslis je gelukkig altijd of en hoever je wilt gaan. Maar een eerlijk antwoord van de dierenarts zou ik meer op prijs stellen dan of iets wel of niet gepast is.
Kostenplaatje geven is wel zo fijn natuurlijk zodat je alle info hebt om te beslissen maar de uiteindelijke beslissing moet, zoals jij ook al zegt, wel bij de eigenaar liggen IMO.
peppert schreef:Bedankt voor jullie reacties.
Helaas is m'n pony gister komen te overlijden omdat de darmen niet meer werkten. Hij is uit z'n lijden verlost. Ik ben er kapot van