Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Voordat ik een paard ga kopen wil ik dus eerst wat geld opzij zetten en in het noodpotje doen. Wat is een goed startbedrag dan? En hoeveel geld per maand zou ik er dan bij moeten leggen?

mrie schreef:Dus jouw pony is totallos als de behandeling meer kost dan 1000 euro. Heb je bedacht dat je begint aan een behandeling die misschien 300 euro kost. Maar daarna moet er nog een foto, om het goed af te ronden de fysio, oh hij moet ook nog pillen. Goh rechts is ie goed maar links nog niet zo...Nog maar een foto... En voor je het weet heb je veel meer kosten dan je van te voren ingeschat had.
1000 euro is te weinig want je zult echt niet halverwege zo'n traject zeggen STOP nu moet hij naar de slager. Dat doe je niet want het beest is jouw verantwoordelijkheid en je wilt gewoon ook een "goede moeder" zijn voor je beest
Abacab schreef:Een koliekoperatie is zo €4.000,- dus een potje van €5.000,- is niet overdreven
kimmylhh schreef:Oke super bedankt! Denken jullie dat een startbedrag van 2000 euro goed is en er dan 50 euro per maand bij te doen of is dit te weinig?
chanel1985 schreef:Abacab schreef:Een koliekoperatie is zo €4.000,- dus een potje van €5.000,- is niet overdreven
Ik bijvoorbeeld zou mijn paard nooit laten opereren voor koliek, niet enkel voor het geld maar ook voor andere redenen.
Denk dat je ook al op voorhand moet nadenken hoe ver je wilt gaan, eens je dat weet, kan je ook gerichter sparen.

sneeuwpop schreef:chanel1985 schreef:
Ik bijvoorbeeld zou mijn paard nooit laten opereren voor koliek, niet enkel voor het geld maar ook voor andere redenen.
Denk dat je ook al op voorhand moet nadenken hoe ver je wilt gaan, eens je dat weet, kan je ook gerichter sparen.
Tot dat je voor de keuze staat.....
Wij zijn met koliek ook een x toch voor de operatie gegaan, wat eigenlijk niet de bedoeling was.
Heeft gelukkig goed uitgepakt.
Maar het gaat dan wel om kansen en als die redelijk zijn, is het moeilijk om te stoppen.
Het ging uiteindelijk om 1500,- , maar kon best dat we dat geld en de pony kwijt zouden zijn...
sneeuwpop schreef:chanel1985 schreef:
Tot dat je voor de keuze staat.....
Wij zijn met koliek ook een x toch voor de operatie gegaan, wat eigenlijk niet de bedoeling was.
Heeft gelukkig goed uitgepakt.
Maar het gaat dan wel om kansen en als die redelijk zijn, is het moeilijk om te stoppen.
Het ging uiteindelijk om 1500,- , maar kon best dat we dat geld en de pony kwijt zouden zijn...

Dustyenmax18 schreef:Zorg dat je hiervoor genoeg achter de hand hebt! Niets is erger als een paard niet kunnen geven wat hij nodig heeft.
Ik heb 12 jaar lang weinig dierenarts kosten gehad. 1x per jaar de standaard enting en afgezien van een hoefzweer en een x bevangen weinig gehad. Tot een paar jaar terug had ik best wel geluk daarna was ik blij dat ik genoeg aan de kant had staan.
Dit jaar zitten mijn dierenarts rekeningen al over de 1500 euro..
Dus ik zou zeggen minimaal 3000 euro.
Abacab schreef:Een koliekoperatie is zo €4.000,- dus een potje van €5.000,- is niet overdreven