Puist/abces op de huid wat jaarlijks terugkeert

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 21:10

iet_patron schreef:
Abacab schreef:
het is wrs een talg cyste. Komt bij mensen ook veel voor op de schedel.
Het ontstaat wanneer een talgklier overactief wordt zonder dat de talg een uitweg heeft naar een haar. Talg zorgt er voor dat het haar en huis soepel blijft. Als talgcystes niet in het geheel worden verwijderd kunnen ze gaan infecteren en doorgroeien. Dus hou het wondje dat je hebt goed schoon

http://www.primehealthchannel.com/wp-co ... urgery.jpg

Dit klinkt idd het meest logisch! Hier ook nog een vies filmpje. Ik vind het er wel een beetje op lijken, ze heeft ook zo'n overgebleven gaatje op het eind.
http://www.dailymail.co.uk/health/artic ... -back.html

Ik heb voor maandag een afspraak staan bij de dierenarts. Daar worden zijn luchtwegen, mok en ontstoken bultje gecontroleerd. De dierenarts hoeft zich niet te vervelen in ieder geval haha
Ik kan nog wel 2 topics openen :')

Lekker filmpje haha, mijn hond heeft wel precies dit gehad. Het is echt belangrijk dat alle troep er uit is anders groeit hij weer dicht en blijft we troep onder zitten. Toen bij mijn hond de 2de keer hij goed leeg idee gehaald is het niet meer terug gekomen.

gabiiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 21:15

Wat apart joh! Ik zou het ook niet met zekerheid kunnen zeggen maar cystes keren wel vaker terug dus dat zou het best eens kunnen zijn. Ben benieuwd wat je da ervan zegt

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 21:59

Mijn cavia heeft een soort chronisch ontstoken talgklier. De eerste keer kwam er belachelijk veel troep uit voor zo'n klein beestje, er zat toen ook een aardige bult.
Daarna is het altijd open gebleven, een open klein tunneltje. Er komt wel een propje/korstje op te zitten. Ik doe er niks aan, soms masseer ik er weer wat uit. Maar het gaat niet ontsteken, het is alleen overtollige talg.

Wat eruit kwam, was vooral een droge witte substantie. Ik heb er een foto van, maar die is ook niet zo fris.

Chasey

Re: Puist/abces op de huid wat jaarlijks terugkeert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 23:43

Ik heb zelf ook last van cysten. Net als je paard ziet het er bij mij uit. Ik moet ze eens in de zoveel tijd door de huisarts weg laten snijden. Maar ze komen altijd terug in hetzelfde gebied. Echt heel vervelend, maar onschuldig.

Flora_horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-16 08:41

Wat grappig om te lezen dat mens en allerlei soorten dieren hier ook last van kunnen hebben, de huid is maar een gek ding. ik ben echt benieuwd hoe veel prut de dierenarts er maandag uit kan halen! Ik zal er proberen foto's van te maken dus ik houd jullie op de hoogte!
Of zal ik een filmpje maken net als dokter pimple popper voor de liefhebbers onder ons :)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 08:49

Jaaa!!! Filmpje :D ff lekker griezelen.

Flora_horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-16 20:45

Vandaag pas naar de dierenarts geweest, maandag kon ik helaas geen vrij krijgen van mijn werk, dus sorry voor de vertraging!
Het bultje zit er dus nog. De dierenarts durft het niet aan om het weg te snijden omdat het dicht in de buurt van een slagader ligt. En het zou een aardig grote wond worden. Een punctie om het te onderzoeken was ook niet zinvol. Hij heeft de foto's gezien (met harde pus en al haha) en hij kon zien dat het geen foute cellen oid waren. Uit een kanker gezwel komt nooit harde pus. Hij heeft gezegd dat als hij er geen last van heeft is het beter om het te laten zitten. Dus helaas geen filmpje :( ;)
Het bultje is eigenlijk heel erg geslonken. Het voelt nog wel wat hard dus ik ben benieuwd of het weer gaat groeien. Ik denk wel dat het weer gaat groeien dus ik houd het in de gaten.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 04:09

Dat harde wat je nu voelt kan ook littekenweefsel zijn.

Ik ben benieuwd of het terug komt. Ik hoop het niet.