Welk merk Magnesium bij klein tekort?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

wwillemijn

Re: Welk merk Magnesium bij klein tekort?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 21:47

Nee niks helpt haha! Door bietenpulp niet. In een appel niet. In muesli niet. In slobber niet. En dat zijn, op muesli na, ook geen dingen die ik dagelijks wil geven aan haar.

dushishoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 21:58

Ik voer vitamine e en selenium van equivital (te halen bij ej 22€). Daar doen ze het goed op. Als ik magnesium voer dan voer ik van de kruidvat pure magnesium zit in een blauw potje kost 3 euro en 5 pillen per dag. Daar doen ze het super op en merk na 2 dagen al verschil. Ik zou gewoon normale brok geven en dan eventueel de supplementen erbij. Niet teveel poespas eraan.

roekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 05:55

Mijn pony eet het door een handje alfalfa en het paard door een handje alfalfa , beetje nat maken en doe er dan een klein beetje schenkstroop op. Hij is erg kieskeurig en liet in het verleden elke soort magnesium staan. Nu met de magnesium chelaat van paard natuurlijk staat hij te roepen in de wei als hij me aan ziet komen met zijn bakje eten. Eindelijk een magnesium gevonden die hij wel binnenkrijgt! En die zichtbaar werkt...

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 07:35

Die van mij at die van paard natuurlijk alleen als het door de muesli zat maar dat kreeg ze toch al. En het is de beste die ik gevoerd heb qua lossigheid in de spieren.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 07:42

ik voer die van de welkoop eten alles gewoon op, al moet ik zeggen die van mij eten alles

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 08:21

missanita84 schreef:
ik voer die van de welkoop eten alles gewoon op, al moet ik zeggen die van mij eten alles

Alleen die van de welkoop is oxide en die werkt veel minder goed helaas

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 09:06

Ik ben een beetje bevoordeeld met Horseflex als partner/sponsor. Ondanks dat hebben wij voor Genghis geen beter supplement gevonden om hem te ondersteunen en we hebben de afgelopen jaren veel gehad en getest.

Voor de mensen die willen vergelijken tussen Horseflex en Pharmahorse zie deze link:

http://www.supplementenvergelijk.nl/sup ... m-citraat/

Je kan natuurlijk ook andere merken met elkaar vergelijken.

De beste combinatie is Magnesium - Vit. E (Zonder Selenium) Selenium zit ruim voldoende in het hooi.

Veel succes met de keuze-

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 09:14

Op aanraden van mijn dierenarts voerde ik de Oxide van de welkoop. Dit hebben we met diverse bloedtesten gecontroleerd en dat werkte prima :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 09:17

Dat de magnesium gries van de Welkoop minder goed zou werken is in mijn beleving niet waar; Ik heb jaren standaard magnesium bijgevoerd, die van PN en die van de Welkoop en het resultaat was exact hetzelfde. Alleen je portemonnee wordt er een stuk vrolijker van als je die van de
Welkoop geeft.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 09:41

ohjajoh6 schreef:
Dat de magnesium gries van de Welkoop minder goed zou werken is in mijn beleving niet waar; Ik heb jaren standaard magnesium bijgevoerd, die van PN en die van de Welkoop en het resultaat was exact hetzelfde. Alleen je portemonnee wordt er een stuk vrolijker van als je die van de
Welkoop geeft.

Nee, je hebt van PN veel minder nodig.
De truc zit 'm erin dat ze teveel gewoon uitpiesen. Als jij dus geen verschil merkt dan heb je gewoon te veel gevoerd van PN en heeft ie de rest gewoon uitgepiest.

Ik wil geloven dat je dan niet vrolijk wordt. Maar hoe lang deed je dan met een kilo (van beide)?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 09:52

Sorry ikke maar wat jij stelt was bij mij iig niet het geval: het teveel uit piesen is zeker waar, maar als je de aanbevolen hoeveelheden bekijkt van beide en het verschil in gewicht ( PN is poedersuiker zo licht vergeleken met die van de welkoop) kun je daar eigenlijk niet al te veel over zeggen. En als je dan voor een kilo PN, ik dacht 35 euro betaalt en voor 25! Kilo vd Welkoop nog geen 15 euro, dan is de keuze toch makkelijk?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 09:53

ohjajoh6 schreef:
Sorry ikke maar wat jij stelt was bij mij iig niet het geval: het teveel uit piesen is zeker waar, maar als je de aanbevolen hoeveelheden bekijkt van beide en het verschil in gewicht ( PN is poedersuiker zo licht vergeleken met die van de welkoop) kun je daar eigenlijk niet al te veel over zeggen. En als je dan voor een kilo PN, ik dacht 35 euro betaalt en voor 25! Kilo vd Welkoop nog geen 15 euro, dan is de keuze toch makkelijk?

Probeer eerst eens het verschil in spieren zou ik zeggen :) Ik heb ook gries gevoerd en merkte een wereld van verschil na overstappen op die van PN En met een zak van een kilo deed ik 3 maanden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 09:55

ohjajoh6 schreef:

Hoe lang doe jij met een zak? Zowel PN als Welkoop?
Wat is de exacte samenstelling van die zak van de Welkoop?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 10:06

Phoe! Daar vraag je wat: deed met 1 zak welkoop een maand of 10 ongeveer. En dat was een dagelijkse dosis voor mijn grote paard, die jaren geleden al kampte met aantoonbare tekorten in bloed en die ik echt op een onderhoudsdosis moest houden (stopte soms wel eens als ik balancer gaf, waarvan ze zeiden dat daar genoeg magnesium inzat maar dan werd ze binnen no time weer een gevaarlijke angstige gek). En mijn kleintje had cushing en zo ongeveer chronisch hb, dus die kreeg ook elke dag een onderhoudsdosis.

Weet niet goed meer hoe lang ik met de PN deed, is te lang geleden sorry. Maar was hooguit 3 mnd als ik zuinig deed.
Je geeft idd meer van die van de welkoop, maar door het verschil in gewicht lijkt de hoeveelheid om en nabij gelijk.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 10:32

Ik kreeg ook de magnesium van Welkoop als tip.
Maar hoe verhoudt die zich dan met bijvoorbeeld de magnesiumcitraat van Horseflex?

Heb serieus een goedwerkend goedje nodig :o

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 10:44

Dit is de samenstelling van het kleine bakje magnesium van Welkoop, de oxidevorm die moeilijk wordt opgenomen https://www.welkoop.nl/winkel/dier/erfd ... kg_1157642

en hier de info van paard natuurlijk de celaat http://www.paardnatuurlijk.nl/webwinkel/index.htm

Je kan ook grote zakken "koeien"magnesium (oxide) kopen en dat zijn die grote zakken. Mijn paard at dat helemaal niet en het meeste belande in de waterbak. Na het omschakelen naar die van Paard Natuurlijk merkte ik enorm veel verschil in lossigheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 10:52

In de OP van het Centraal topic Cushing; [MD] [CENTRAAL] Cushing/PPID deel 2.

Kun je een gedeelte over magnesium vinden, daar staat toevallig ook de berekening van Keet in van de magnesium Gries van de welkoop en wat linkjes naar andere merken.

Verder moet natuurlijk iedereen zelf weten wat zij geven, ik wilde alleen maar aangeven, dat de koeien magnesium, voor mijn paard en pony wel altijd prima zijn werk heeft gedaan en dat het gewoon een slok op den borrel scheelt.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 10:55

Zoeken in die centrale topics is zooooo onhandig... ;(

Maar dank voor de links.
Ik vond dat van Horseflex al heel niet zo duur, dus als het verschil dan niet echt groot is, ga ik maar voor het product dat specifiek voor paarden bedoeld is :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 11:02

Hij staat in de openingspost :+
Grappig dat mijn berekening nog steeds gebruikt worrdt :)

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 11:05

Dank, Keet!

Ik kopieer die tekst even naar hier, voor het overzicht:
Citaat:
Magnesium

Let op!! Paarden met een slechte nierfunctie mogen zonder advies van de dierenarts niet zomaar magnesium gegeven worden !!

Magnesium-citraat:
https://www.pharmahorse.nl/magnesium-paard.html

Magnesium chelaat van Paard Natuurlijk.
http://WWW.Paardnatuurlijk.nl vind je de rekensom voor de dosering.

Magnesium Oxide-Griess van de Welkoop
Paard heeft behoefte aan 0,015(basis)/0,030(werkend) gram magnesium per kilo lichaamsgewicht. Zie http://www.voervergelijk.nl/kennisbank/ ... -mineralen
Dan kan je uitrekenen hoeveel hij per dag zou moeten krijgen.

De magnesium van de Welkoop bevat 54,5% magnesium.
Mijn pony's wegen ongeveer 200 kilo per stuk -> 200 x 0,030 = 6 gram magnesium per dag. Dat betekent dus dat ik plusminus 14 gram moet voeren per dag om aan die behoefte te komen.
Voor jouw paard:
550kg x 0,03 = 16,5 gram magnesium per dag. Betekend dat je ongeveer het dubbele daarvan zou moeten voeren om aan de behoefte te voldoen. Tussen de 30 en 35 gram dus 5 x 6 a 7 gram = 30 tot 35 gram.

LET OP! dit klinkt als erg veel, maar de Griess is veel zwaarder dan bv de Chelaat van PN, op zicht is de hoeveelheid om en nabij gelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 11:09

Keet schreef:
Hij staat in de openingspost :+
Grappig dat mijn berekening nog steeds gebruikt worrdt :)

Hihi, is toch een complimentje? Ten tijde van het eerste cushing topic heb ik het je dacht ik (hoop ik toch oprecht) ook netjes gevraagd en je zelfs genoemd... ;)

En de OP is toch de openingspost? Blij dat je het zo snel gevonden hebt Dees.

Dan heb ik nog een ouder artikel voor je opgezocht uit het oude cushing topic, daar staat ook in hoe het met de verhoudingen zit van de verschillende verbindingen, want dan blijkt dat citraat wel het beste opneemt, maar het laagst geconcentreerd is vaak. En dat de oxide dus helemaal zo slecht niet uit de bus komt.
http://thenaturallyhealthyhorse.com/mag ... es-horses/