Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
tamary schreef:Paard kan zich aan van alles bezeren helaas.
Wat ivm uitbreken paardbestendig is, is dat ook bij ongelukken op het terrein.
Van wat ik van dit soort ellende weet is dat er eigenlijk altijd een drain geplaatst wordt ivm de hoeveelheid vocht die er uit zo'n wond komt. Waarom is dat hier niet gedaan?
Kimmej schreef:Wat een braaf beest heb jij!
Het ziet er inderdaad lelijk uit, maar mijn paardenkind heeft als vierjarige eenzelfde soort wond gehad, maar dan aan de boven- buitenkant van het voorbeen, plus bijbehorende extra plekken op de achterbenen (achterover geklapt in een aangelegde stalen bak-sloot, nota bene met iemand die helemaal niet gevraagd was om met hem te rijden, maar dat is een ander lang verhaal). We hebben het, nadat hij ontslagen werd uit Utrecht, lange tijd moeten spoelen, drie maal daags. Toen het tijd werd voor de hoefsmid en het been dus opgetild moest worden, hing mijn hoefsmid bijna boven de pot, de wond ging dan namelijk heerlijk open staan zodat je er vol in kon kijken. Plus dat de bijbehorende smurrie er dan ook uit kwam lopen. Maar! Alles is helemaal goed gekomen en je ziet er echt helemaal niks meer van! Dus ik verwacht dat het bij jullie ook helemaal goed gaat komen!Tot die tijd, sterkte!
Chantal_1978 schreef:Wat naar!!! Wat zul je geschrokken zijn. Hopelijk komt het weer helemaal goed met Piet.
Kleine tip voor wat betreft wondgenezing --> Honing! Het heeft ook een antibacteriële werking.
Dit is best wel zo, maar ik raad aan, zolang hij op Utrecht staat en je daarvan spullen krijgt, je lekker daar ook aan houden en niet gaan lopen klooien met huishoudmiddeltjes. Als je dat dan wel wilt, doe het dan in overleg!
en dat Utrecht uiteraard van de beste zorg voorziet.
.
. Heel veel beterschap, hopelijk mag hij snel lekker naar huis!
Arm dier! En wat een zegen dat hij zo braaf is, als je er eentje hebt die tegen alles en zichzelf in protest gaat.. Poeh. Veel beterschap gewenst voor Pietje, hopelijk staat hij snel weer thuis! San schreef:Ik ben net gebeld door Utrecht. Op zich maakt Piet het goed. De wond geneest alleen echt (te) langzaam. In de kern blijft een kanaal open naar het bot. Dat is vaak een teken dat er toch een botfragmentje/schilfertje los is gekomen bij de klap. Het remt dan het genezingsproces zeg maar. Dat kunnen ze alleen pas zien na ongeveer 21 dagen als ze dan een foto maken. Hij zal dus sowieso tot die tijd in Utrecht moeten blijven. Ze weten het allemaal nog niet zeker, maar het vermoeden is wel dat dit toch aan de hand is. Als ze na de foto toch een fragmentje zien dan halen ze dat met een soort scherp lepeltje eruit en kan daarna de wond weer gaan genezen. Maar misschien geneest het deze week toch nog goed en is er ook niks aan de hand... vooralsnog is de wond nog te diep om het over naar huis gaan te hebben. Weer een tegenvaller wel zo..
Zal vanavond weer foto's maken.
Sjolvir schreef:San schreef:Ik ben net gebeld door Utrecht. Op zich maakt Piet het goed. De wond geneest alleen echt (te) langzaam. In de kern blijft een kanaal open naar het bot. Dat is vaak een teken dat er toch een botfragmentje/schilfertje los is gekomen bij de klap. Het remt dan het genezingsproces zeg maar. Dat kunnen ze alleen pas zien na ongeveer 21 dagen als ze dan een foto maken. Hij zal dus sowieso tot die tijd in Utrecht moeten blijven. Ze weten het allemaal nog niet zeker, maar het vermoeden is wel dat dit toch aan de hand is. Als ze na de foto toch een fragmentje zien dan halen ze dat met een soort scherp lepeltje eruit en kan daarna de wond weer gaan genezen. Maar misschien geneest het deze week toch nog goed en is er ook niks aan de hand... vooralsnog is de wond nog te diep om het over naar huis gaan te hebben. Weer een tegenvaller wel zo..
Zal vanavond weer foto's maken.
Zie je topic nu pas, had wel in de wandelgangen iets gehoord in de trant van dat je paard flinke wonden had opgelopen.
Wat jammer dat het nu open blijft en er allicht in de diepte nog iets zit waardoor het niet wil genezen en hij voorlopig nog niet naar huis mag.
Beterschap met Piet.