Flinke allergische reactie na dazen steken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 10:29

Klinkt alsof hij tegen een anafylactische shock aan zat, da spoot waarschijnlijk epinefrine, geen prednison.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-16 12:02

ja klopt inderdaad wat die reactie betreft.
ik meende dat ze zei dat het prednison was, ik kreeg ook capsules prednison voor als het weer zou gebeuren, maar ik zal het eens navragen!

wij zijn niet thuis, dus ook niet mijn eigen dierenarts...

wend2009

Re: Flinke allergische reactie na dazen steken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 12:36

ik heb ditzelfde met de hond meegemaakt.
waarschijnlijk een zware allergie voor horzels en daarbij kon hij daardoor de warmte niet kwijt.
de dierenarts had dit nog nooit gezien van een hond opgezwollen en vol met bulten schuim uit zijn mond en een blauwe tong met een temp van 41.9 ze heeft hem iets gegeven denk hetzelfde als hierboven gezegd word en we zijn als een gek gaan koelen.
ze gaf hem 5 minuten ze zegt als hij het dan nog niet doet snijd ik hem open en gaat hij aan de beademing.
kwatier later een vrolijk kwispelend hondje weer langs ons heen spingend hij is een paar dagen flink moe geweest maar is helemaal hersteld sinds dien vermijden we de bossen maar met warmer weer.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-16 13:17

Ja bizar he, gewoon echt eng!

Ik dacht dacht ook dat hij zou kunnen stikken, maar het schijnt dan een paard zo'n stevige luchtpijp heeft dat die niet snel dicht gedrukt kan worden door zwelling van buiten af, dat is dan weer een soort opluchting.
Maar griezelig was het zeker, ik heb nog nooit zo'n opgezwollen paard gezien...

Gelukkig gaat het nu weer goed, alleen aan zijn benen nog open pussige plekken die jeuken en hier en daar op zijn lijf.
Hopen dat dat ook snel weg trekt.

We gaan nu alleen 's morgens heel vroeg het bos in als het een koude nacht is geweest en dan gaat het gelukkig goed!

Afbeelding

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 16:02

Maxie, mijn pony heeft op de hals en schouder precies zo'n bulten als op jouw foto's. Het lijkt op netelroos en ze heeft er geen jeuk aan. Het kwam in een dag opzetten maar is na 1,5 week nog niet weg. Sommige bulten gaan open en er komt plakkerig vocht uit. Eerst dacht ik aan een allergische reactie op een zand-kuurtje die ze gehad heeft, maar na een week is het nog niet minder. Misschien is het toch een reactie op dazen of muggen. Maar ze heeft een halsdeken op dus in principe kunnen dazen e.d. haar niet veel steken. Ik was het met betadine shampoo om de paar dagen, maar ga toch de dierenarts vragen omdat het niet echt minder wordt.
Maar met deze reactie op iets weet je nooit zeker waardoor het komt. Ik heb om te proberen ander hooi en strooisel om te kijken of het misschien daar door kan komen. Tot nu toe niks veranderd.

maxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 16:07

Bij mijn pony trekken deze bulten altijd binnen een dag, hooguit 2 dagen weg. Het zijn ook echt vochtbulten.
De bulten komen bij hem ook op plekken waar hij niet gestoken is en dan voornamelijk onder de buik. Daar begint het eigenlijk altijd. In de wei krijgt ie er ook last van als er veel muggen/dazen zijn.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 15:56

dit waren niet zomaar bultjes, zijn hele lijf was extreem opgezwollen, zijn lippen en neus waren zeker 2 tot 3x zo dik en zijn ogen zaten helemaal dicht...
zijn hele lijf was geribbeld met plooien door het vocht onder de huid...

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 20:56

Vandaag hier mijn paard dus ook met een flinke allergische reactie ergens op, da vermoed ook dat ze ergens door is gestoken.
Lippen, tong, ogen, kling flink gezwollen, en d'r buik en achterbenen onder de bulten.
Maar haar kling was echt mega gezwollen. En verhoging die langzaam verder op liep.
Da had hier dexamethason gespoten

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 11:48

Menselijke anti histamine werkt, ongeveer 3 tabletjes geven.
En scutellaria druppels zijn fijne anti histamine druppels voor onderhoud.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 12:29

Jeetje wat schrikken TS! Wat fijn dat hij wel gewoon snel weer opgeknapt is.
Mijn pony heeft helemaal niet zo'n last van dazen gelukkig...