Jaarling in been gesneden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 18:30

yep :j

Solica

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 18:32

geerke schreef:
Is die handelaar achterlijk ofzo?

Typisch zo'n handelaar die zo min mogelijk geld aan de paarden wil uitgeven en er zo veel mogelijk voor wil krijgen. Bah.

Joltsje

Re: Jaarling in been gesneden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 18:35

Hmm.. lijkt me niet dat een dierenarts een prognose doet op basis van deze fotos.

Verder zou ik ook een bekende late onderhandelen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 18:36

Hechten wordt moeilijk, of ze moeten het al terug gaan open snijden (terug doen bloeden) maar dan nog... Het is ook een rotte plek voor te hechten trouwens (erg beweeglijk en weinig vel "over".)
Vanaf deze foto kan een DA nooit goed inschatten hoeveel het je werkelijk gaat kosten en wat de schade is, is het alleen de wonde, dan gaat het je echt geen 4000 euro kosten, is er een pees of zelfs bot geraakt dan ga je wel richting de 4 cijfers gaan.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 18:36

Als het mijn pony was en ik wilde hem zo graag terug als dat jij hem terug wilde.
Dan ging ik er vanavond nog langs en dan haalde ik hem op voor de vraagprijs. Dit om meer ellende te voorkomen door die plek nog langer onbehandeld te laten.
Wellicht kun je met de dierenarts een afbetalingsregeling treffen oid, als het echt maar om een klein verschil gaat wat je nu niet in kunt leggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 18:42

Ik zou een vriend laten bieden.
Iemand die de handelaar niet kent.

Even een ochtend naar de handelaar om 'paarden te kijken'.

'Wat een leuke haflinger....' en dan op die manier naar een lager bedrag.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 18:45

..Of op bellen dat hij of zij een haflinger zoekt, jong of oud, met een mankement of niet, maakt niks uit :P

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 18:46

Ayasha schreef:
Hechten wordt moeilijk, of ze moeten het al terug gaan open snijden (terug doen bloeden) maar dan nog... Het is ook een rotte plek voor te hechten trouwens (erg beweeglijk en weinig vel "over".)
Vanaf deze foto kan een DA nooit goed inschatten hoeveel het je werkelijk gaat kosten en wat de schade is, is het alleen de wonde, dan gaat het je echt geen 4000 euro kosten, is er een pees of zelfs bot geraakt dan ga je wel richting de 4 cijfers gaan.

Ik denk ook dat de da alle scenario's heeft opgenoemt. Van simpel sneetje tot aan botschade met doorgesneden pezen. Maar heeft vast ook gezegd dat hij pas kan oordelen als hij het paard daadwerkelijk heeft gezien.

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 19:03

Mijn 1ste paard heeft ook zo'n wond gehad. Die was wel gehecht, maar door de beweeglijkheid zijn de hechtingen weer door de huid gescheurd. Uiteindelijk zo laten genezen. Bleef altijd iets dikker door wildvlees maar ze kon zonder problemen m2 dressuur en L springen.

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 19:04

Opzich vind ik zo de wond wel meevallen, heeft de DA er naar gekeken? Of alleen de foto's?

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 19:10

Ts, je zegt dat je op 4000 euries een paar honderd te kort komt. Als je 3000 hebt liggen, dan haal je daar 800 van af, hou je 2200 over voor de behandeling. Zoals hierboven al meerdere keren wordt gezegt is het onwaarschijnlijk dat het 4000 euro gaat kosten. De da kan namelijk moeilijk een diagnose stellen via foto's en zal dus van het ergste uit zijn gegaan. Hij is niet stokkreupel dus dan is de kans minder groot op echt bot en pees letsel. Zoals je zegt heb je een emotionele band met het paardje, ik zou hem daar zo snel mogelijk weg halen en gewoon akkoord gaan met 800 euro. Dan heb je je mannetje namelijk eindelijk weer thuis en krijgt hij eerder de medische zorg die hij nodig heeft.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 19:14

Als dit een "gewone" diepe wond is en ik dit paard echt zag zitten zou ik hem mee nemen en op de wei zetten. Het dier heeft dan nog een ruime 2 jaar voordat ik er eventueel iets van zou verwachten.
Mochten er echt operaties ed nodig zijn zou ik hem wel laten staan, dan word het me toch een wat te duur veulen. Ik zou eigenlijk gewoon mijn dierenarts meenemen om ernaar te laten kijken en ter plaatse een prijs af dingen van de handelaar.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 19:16

Handelaar bellen, zeggen dat je uiterste bod 400 euro is aangezien er nogal wat kosten aan zitten en dat hij dan alsnog 200 euro verdient want voor de slacht levert het nog veel minder op. Keihard spelen en zegt hij nee dan ook antwoorden dat hij dan maar een andere koper moet zoeken in deze staat,laat hem er even over nadenken en dan ook echt je poot stijf houden.

janneke_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 19:17

Is het misschien een idee om gewoon het bedrag te pinnen wat je eraan uit wilt geven en daarmee naar de handelaar gaat? Misschien als deze het geld ziet dat hij over de boeg gaat.
Of inderdaad wat Bigone zegt.

Een haflinger veulen met een snee in z'n knie... Verkoopt sowieso niet makkelijk.
Sneu voor het beestje. Hopelijk lukt het je.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 19:49

Staat dat veulen nog steeds zo met een open wond? Zou het knap vinden als hij er een andere koper voor kan vinden zoals het diertje er nu bij staat, moet wel een heel bijzonder veulen zijn wil iemand de gok wagen.

Wat slachten betreft, ik denk dat hij blij mag zijn als hij er überhaupt iets voor krijgt, is maar een klein ding tenslotte en de slachtprijs is nu ook geen hoofdprijs.

Als je dit dier echt wil hebben zou je kunnen vragen op de DA met je mee wil gaan, ter plekke beoordelen en hem het bedrag bieden wat je in je hoofd hebt en geen cent meer. Als hij dit diertje zo laat staan, gaat het een tijd duren voordat hij fit genoeg is voor verkoop en dat kost hem geld...als hij hem al kwijtraakt.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 19:53

Dit is zeker niet ernstig genoeg voor de dierenpolitie?

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 20:07

antje_vip schreef:
Dit is zeker niet ernstig genoeg voor de dierenpolitie?

Een beetje dreigen daarmee kan altijd.
Ts, ik zou voor een paar honderd euro de gok wel willen wagen.
Voor jouw info, een gezonde haflinger hengst jaarling met papier brengt ong. 600 euro op. Een ruin 750 tot 850.
Ik zou een beetje assertiever worden als ik jou was, 350 bieden en aangeven dat hij blij mag zijn dat je er geen melding van maakt!
Ik ben benieuwd!

Edit, overigens gaat je dit geen 4000 euro kosten. Als hij zo goed als zuiver loopt zijn de pezen nog goed.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 20:09

Ik zou het dier vanavond nog ophalen, ongeacht de prijs!

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 22:11

Petpa schreef:

Wat let je? Koop hem...

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 22:32

piezze schreef:
Petpa schreef:

Wat let je? Koop hem...

Sorry, maar die opmerking vind ik nogal asociaal. Ze geeft haar mening, dan hoef je niet poedersuiker te reageren. Hier heeft ts niks aan. Geef eventueel advies en anders heb je nog heel erg veel andere topics waar je misschien wel normaal kan reageren.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 22:38

Altijd makkelijk om zulk advies over het net te gooien. Omdat zij toevallig het dier kent, zou zij zich verplicht moeten voelen om verl te veel geld uit te geven voor een dier dat wellicht nooit bereden kan worden. Nee dat vind ik geen advies sorry

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 22:47

piezze schreef:
Altijd makkelijk om zulk advies over het net te gooien. Omdat zij toevallig het dier kent, zou zij zich verplicht moeten voelen om verl te veel geld uit te geven voor een dier dat wellicht nooit bereden kan worden. Nee dat vind ik geen advies sorry

Er wordt toch helemaal niet gezegt dat omdat ts dat paard kent ze hem moet kopen? Dat maak je er zelf van.

Ts, zoals hier al veel gezegt wordt en ik al eerder zei zou ik hem ophalen. Zoals die wond er op de foto uitziet is de kans erg klein dat het 4000 euro gaat kosten.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 23:02

Wel knap dat jij dat van een foto kan beoordelen. Mag ts bij jou komen als blijkt dat de verwonding toch erger blijkt? En ze wat centjes tekort komt? Dit is juist wat ik bedoel. Op basis van mijn hart zeg ik ook doen, op basis van gezond verstand zeg ik dat het probleem van de handelaar niet in de schoenen van ts gelegd mag worden.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 09:26

piezze schreef:
Petpa schreef:

Wat let je? Koop hem...

Sorry, maar die opmerking vind ik nogal asociaal. Ze geeft haar mening, dan hoef je niet poedersuiker te reageren. Hier heeft ts niks aan. Geef eventueel advies en anders heb je nog heel erg veel andere topics waar je misschien wel normaal kan reageren.

Piezze... Wat let je? Van een cursus sociale omgangsvormen kan je veel leren...

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 09:29

piezze schreef:
Wel knap dat jij dat van een foto kan beoordelen. Mag ts bij jou komen als blijkt dat de verwonding toch erger blijkt? En ze wat centjes tekort komt? Dit is juist wat ik bedoel. Op basis van mijn hart zeg ik ook doen, op basis van gezond verstand zeg ik dat het probleem van de handelaar niet in de schoenen van ts gelegd mag worden.

Ik vind je manier van reageren zeer zelfingenomen en onvriendelijk!

Mijn advies aan TS is simpel en kort. Je voelt emoties tegenover dit dier. Op basis van die emoties denk ik dat het voor jezelf beter is om het dier op te halen en indien de handelaar geld wil verdienen aan jouw emoties... Dan is dat maar zo. Ik hoop dat deze situatie voor zowel jou als het dier zo gunstig mogelijk afloopt!