Als er geen mijt is, zeker niet behandelen tegen mijt. alleen maar weer troep. Verhuizing is stressvol voor mens en dier. Dat kan zeker de oorzaak zijn. Als het kan stal haar dan ruim voor de schermering op. verder zou je haar een drainage kuur kunnen geven, en skincalmin smeren op de jeuk plekken,maar ook bij de rasp. ( erg zijn al goeie ervaringen mee bij rasp.)
Zilverroosje
Geplaatst: 19-07-16 13:44
Zeeland heeft de minste knutjes. Dit lijkt wel erg op sme.Ook nog mok, korstjes. Het lijkt wel een paard met aanleg voor dit soort dingen. Ik zou er een va bijhalen om advies in te winnen. Dit soort dingen kunnen zich plotseling openbaren, dus verborgen gebrek is lastig. Aan de andere kant is Zeeland het meest gunstig, dus is het makkelijker om sme te verbergen.Op zich hoeft SME geen drama te zijn, maar het vraagt wél veel zorg en aandacht. Ik heb zelf een sme paard, ze is mijn droompaard, maar voor het paard is het sneu. Ze staat ingepakt en dan is het te doen. Succes!
Heeft ze nou last van rap of van mijt? Is namelijk totaal verschillend. Eczeem kan inderdaad naar voren komen nu. Smeerseltjes helpen niet afdoende dan, je moet dan echt zsm een eczeemdeken aanschaffen
Raak niet meteen in paniek dat het eczeem is. Stress kan heel goed schuren vooroorzaken.
Waar je paard eens een week lang om de dag met zwavelteer shampoo. Dat is jeukstillende shampoo en kalmeert de huid. Vooral wassen op en rond de staart wassen en wanneer er geen open wondjes zitten kun je ook de ( geschoren) benen wassen.
Geplaatst: 20-07-16 11:22
orlando9 schreef:
Alleen de sokken zijn behandeld met sebacil. Ik vroeg me dat ook al af idd of de mijt ook hoger kan gaan zitten
Ja, ze kunnen zelf in de oren gaan zitten als behandeling te lang uitblijft... Goed dat de sokken al gedaan zijn. Overleg even met je VA of het zinvol is om de rest van het lijf ook te doen, want zonder reden met dit spul aan de gang gaan is ook niet de bedoeling. Daarvoor is het te agressief.
Schuren kan echt wel veroorzaakt worden door een verhuizing/plaatsverandering. Dat is dan idd. een stress-verschijnsel. Ik had een nooit schurende Shetlander ruin, daar zocht ik een plekje voor. Een enthousiaste dame wilde hem wel, voor de wagen, om mee te mennen. Geweldig plekje. Krijg ik na twee weken bericht dat hij terug moest, want hij had zomerexczeem. Dat ik dat niet verneld had! Watte?!? Ik zei: Breng maar terug, en ja idd. manen voor een deel er af geschuurd. Hier bij mij weer terug: nooit meer geschuurd, was gewoon stress. En dat andere adres was zelfde omstandigheden, niet eens ver bij mij vandaan, ook weide met bosrand. Wat écht puur uit stressigheid.
Ik had zo met de pony te doen dat ik hem tot op heden nog steeds zelf heb, en een Shet vriendinnetje voor hem er bij hem gekocht... die -ironisch genoeg - dus wél echte ZE heeft...