Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) Lisannelwd20 schreef:Helaas is er door een voormalig eigenaar destijds in haar paspoort gezet dat ze niet geschikt is voor menselijke consumptie. Nu is de vraag wat te doen. De eigenaar wist dat de handelaar wel een slager kende die het dan alsnog doet, rare wereld. In feite is ze nu niks waard paard met ernstige atrose en niet geschikt voor consumptie. Ik wil eerst eens kijken wat de eigenaren er nu voor vragen. Anders zou ik eventueel de inslaapkosten kunnen betalen of toch 24/7 op het land en kijken hoe dit gaat.
Nikkay schreef:Lisannelwd20 schreef:Helaas is er door een voormalig eigenaar destijds in haar paspoort gezet dat ze niet geschikt is voor menselijke consumptie. Nu is de vraag wat te doen. De eigenaar wist dat de handelaar wel een slager kende die het dan alsnog doet, rare wereld. In feite is ze nu niks waard paard met ernstige atrose en niet geschikt voor consumptie. Ik wil eerst eens kijken wat de eigenaren er nu voor vragen. Anders zou ik eventueel de inslaapkosten kunnen betalen of toch 24/7 op het land en kijken hoe dit gaat.
Er is op zich niks ergs aan als het paard geslacht wordt als hij niet voor menselijke consumptie is, maar dan wordt hij volgens mij gewoon niet verwerkt of gaat hij door het hondenvoer. Dat kon altijd wel, dan laat je hem zegmaar schieten door de slager, maar wordt hij later alsnog opgehaald door de rendac, geloof ik. Ik weet dus niet hoe dat nu zit, want volgens mij was dat heel veel administratief gedoe voor een slager.
Lisannelwd20 schreef:Dat denk ik ook. Achteraf is haar gedrag erg goed te verklaren. Ik vermoed dat ze beet uit pijn en uit angst. Ik weet dat ik er geld op toe moet leggen. Het is een merrie van ongeveer 160 cm. Ik hoop dat ik er nog misschien wat voor kan krijgen en dat ik er dan misschien zo'n 300 euro op toe moet leggen.
Ze heeft de laatste jaren geen medicatie oid gehad dus ik ga er vanuit dat ze geschikt is voor consumptie.