ouder paard spierprobleem na rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re: ouder paard spierprobleem na rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 08:48

Wat fijn die update! hopelijk blijft het zo..beterschap!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 09:56

In je muesli zit behoorlijk wat suiker en zetmeel. Ik zou zeker verder kijken. Een vitaminekorrel is een mooie optie (bijv vitabix), als ze makkelijk invalt zou je dat kunnen combineren met bietenpulp.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-16 10:01

troi schreef:
In je muesli zit behoorlijk wat suiker en zetmeel. Ik zou zeker verder kijken. Een vitaminekorrel is een mooie optie (bijv vitabix), als ze makkelijk invalt zou je dat kunnen combineren met bietenpulp.

Heb een poos vitamine korrels gevoerd maar die eet ze niet. Een andere brok/muesli zou wel kunnen als iemand advies heeft.

Merrie zit volop in spieren en valt zeker niet in

Heb eerder hartog concept gevoerd, zie op voer vergelijk dat ik dat eigenlijk dan beter kan voeren

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 10:41

Care4life van pavo is een optie of van horsefood de happy summermix. Beiden laag in suiker+ zetmeel. Er zijn meer hoor maar ik ken ze niet allemaal. Op voervergelijk kun je de optie zetmeel<15% en suiker<4% aankruisen. Dan ben je al een flinke stap verder.

CloudDancing

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 11:30

Mijn shetlander van bijna 31 is ook weleens stijf na een wandeling, wat werk aan de lange teugel of longeren en ik geef hem dan wat druppels traumeel op een boterham. De volgende dag is het dan weg. Geef het een paar dagen. Mijn pony heeft wel ppid en krijgt hier ook medicatie voor. En ik ben er ondanks zijn leeftijd wel voor om hem in beweging te houden, al is het maar kort. Maar hou wel regelmaat in het beweging geven, niet maar 1x in de week.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 11:46

Ik heb mijn paard deze winter ook vitamine E gevoerd. Hier zat dan nog selenium in maar dat kan giftig zijn als je overdoseerd. Het hielp mijn paard echt ze was veel soepeler!

Je geeft idd behoorlijk wat muslie dat rijk is.

Ik voer nu cavalor FiberForce. Goedkoper dan care4life en dacht ik zelfs minder suiker. Echt goed spul!