Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
LHS_80 schreef:Ja balen he.. Qua voerbeleid is t echt niet mogelijk dingen voor elkaar te krijgen. Ze voeren ook maar 2x per dag ruwvoer in de winter dus als ik om 9.30 op stal kom staat m'n kanjer alweer zonder hooi.. Dan ga ik hem trainen en moet hij tot ca. 19u wachten voor hij weer wat krijgt, wat hij vervolgens weer opheeft voor tienen. Dus gaat ie maar stro eten tussendoor.
Ik baal er echt van want voor de rest is het namelijk zo'n fijne stal.. Wil m'n beestje ook niet weer verhuizen want hij is al zo ril op nieuwe dingen en verandering en weet eerlijk gezegd ook niet echt iets beters hier in de buurt.

maar zonder gekheid, zo ga ik dus niet echt rustig slapen kan ik vertellen

Nu is dit alles heel vaak niet haalbaar, snap ik ook, maar er is nog zoveel meer dan alleen gras! ellepel schreef:Maar je paard staat wel op stro lees ik?
Gelukkig kunnen ze dat ook prima eten en is het buikvulling, dus het is dan niet zo dat het helemaal niks meer eet.
Maar neem aan dat iedereen bij jullie er dan zo over denkt als jij en als het voeren niet goed is zou ik met de eigenaar om tafel gaan![]()
Of andere stal zoeken
piezze schreef:Hoi ts, je moet keihard opkomen voor de belangen van jouw paard. Als jouw paard extra hooi nodig heeft en je ziet zelf dat hij het daar het beste op doet dan moet je een keertje heeeel erg duidelijk zijn tegen je stalbaas. Het is jouw beest. Jij betaalt en jij bepaalt! Dat zou ik hem heel snel duidelijk maken. Op stal zetten met geplukt gras hoef je niet te accepteren. Klinkt mij als een heel onprettig paardenmens die man. Misschien goed zoeken naar de juiste plek voor jouw paard.
Verder jammet dan dat de stalbaas jouw maar een zeur vindt. Het zij zo. Je weet toch zelf wat voor jouw beessie het beste is.
LHS_80 schreef:Ja, de mensen die hier weggaan zijn ook met name mensen die dingen anders willen. Terwijl ik nu echt alles aanbied te doen zodat hij er geen last van heeft. Het gaat hem er denk ik gewoon om dat ik tegen zijn beleid inga, wat hem ergert. Dat ik geen vertrouwen in zijn beleid heb. Dat klopt in die zin: voor mijn paard werkt het niet. Plus dat we fundamenteel van mening verschillen over dingen als voedingswaarde van gras vs hooi, frequentie van voeren en oorzaken voor mok. Toen ik op de vorige wat luxere stal stond waar hij drie keer per dag goed hooi kreeg en alleen overdag op t land stond had hij nooit mok.
Twiggy2008 schreef:Jij kent jouw paard het beste en ziet aan zijn gedrag dat hij hongerig is. Hooi bijvoeren dus. Erg vervelend dat je stalbaas zo moeilijk doet. Wat is dat toch met stalbazen?? (ik heb die ervaring ook helaas met mijn insuline resistente paard). Verhuizen is geen optie? Vaak als je echt goed zoekt, zijn er wel mogelijkheden....