Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Eline91 schreef:Weidebloem, hoe kan ik laten controleren of hij maagzweren heeft?
Het ruwvoer is volgens mij van goede kwaliteit, want de andere sportpaarden op stal doen het er prima op en krijgen wel voldoende spieropbouw. Luzerne bijvoeren kan ik wel doen, maar hoeveel moet ik dan geven?Hij staat al ruim 3-4 maanden op dit trainingsschema, met wel iets resultaat maar eigenlijk veel te weinig.
Ik ben het eigenlijk gaan doen omdat de pony zeer slecht stapte, vooral op zwaardere ondergrond. Inmiddels is de stap echter al een heel stuk beter en hoeft het dus misschien niet meer zo.
Eline91 schreef:Weidebloem, de dierenarts/tandarts/osteopaat kunnen allemaal niet onmiddellijk iets vinden. Maar eerlijk gezegd had ik nog nooit gedacht aan problemen met de spijsvertering, en ik denk mijn DA ook niet.
Ik begrijp dat mijn trainingsschema te intensief is? En dat de heuveltraining niet zo veel nut heeft? Kan het een idee zijn om de 2x per week heuveltraining te vervangen door rust/wandelen aan de hand?Ik ben het eigenlijk gaan doen omdat de pony zeer slecht stapte, vooral op zwaardere ondergrond. Inmiddels is de stap echter al een heel stuk beter en hoeft het dus misschien niet meer zo.
Rindin, helaas heb ik geen bewegende beelden van hem. Kan je wat met foto's van aan de longe? Ik kan ook eens proberen om een filmpje te maken als dat beter is
ben ook benieuwd naar beeld. Foto's vertekenen snel, film is beter te beoordelen. Het is eigenlijk geen doen om advies te geven zonder de pony te kennen of te zien. Dus haal ook vooral uit een topic waarvan jij denkt; dit sluit goed aan, hier kan ik wat mee
Vitaquilla schreef:Ik zou het bij 1 zwaar werkje en 2 lichte werkjes houden per week. En dan bij voorkeur bijvoorbeeld :
Maandag longeren
Dinsdag rust
Woensdag heuvels stappen
Donderdag rust
Vrijdag dressuur
weekend rust
Zo heb je paard genoeg herstel tijd tussen zijn werk door. Wat ik alleen mis mis in jouw schema is galop.. dat is ook een goede training voor spieropbouw. En met longeren evt een balkje erbij ..
De gastro brok is ook een goede aanvulling ik zie er paarden erg van opknappen.
En eventueel even een bloedonderzoekje op tekorten kan ook geen kwaad!
Succes!

In februari leek alles in orde, maar het is misschien verstandig om het toch nog eens opnieuw te controleren
Kendra schreef:Mijn gevoel zegt dat er meer aan de hand is... ik vind 8 maanden echt lang! Dan zou je meer verandering moeten zien, misschien nog niet in pure kracht maar wel in evenwicht en balans. En hij zou zeker een galopje moeten kunnen doen.
Ik zou eerst pijn willen sluiten - en dan heb je aan een fysio niet genoeg, maar is een onderzoek door een goede DA van de rug en wervelkolom noodzakelijk....

)