wat voor zever is dat nu weer? we hebben 13 paarden,fokken,er lopen hier merries met veulen die hier ooit nog geboren zijn. alle paarden(incl jonkies,veulens,jaarlingen en ander jong grut),staat allemaal mooi rond,gezond en goed in het vel. dus om nu direct 'arm paard' te gaan roepen terwijl je niet eens weet over wat het gaat,dan zeg je beter niets.
als je je paard kent,dan kan je ook soms weten van 'er scheelt iets',gewoon omdat je het paard kent.
dat gevoel heb ik bij hem. hij staat niet 'gewoon wat mager omdat hij hengst is en jong is' of 'gewoon wat mager bij tekort aan eiwitten door slecht voer' (zoals reeds gezegd,hij is hier als veulen aangekomen,heeft nooit meer gekregen dan dat hij nu ook krijgt en heeft altijd mooi rond en goed gestaan).
ondertussen ontwormd met equest pramox en ook krijgt hij merriebrok bij.
van zodra ik de uitslag weet van de bloedtest op de bacterie laat ik het weten.
als het dat zou zijn,is het iets behoorlijk zeldzaams blijkbaar,mss heeft iemand er dan ooit nog iets aan.
mijn paard heeft rode bloedworm infectie gehad enkele jaren geleden. Was niks te zien in mest en bloedonderzoek, alleen in het bloed lichte eiwit verschuiving.
Maar bleek toch een behoorlijke infectie te wezen! Welk ontwormingsmiddel heb je gekregen? Ik heb 2 jaar lang strak ontwormt bij mijn paard.
Denk ook bloedworm. Dan moet je de ontworming met pramox nog wel herhalen. Die krengen zijn zeer hardnekkig en zie je in bepaalde stadia niet in bloed en mest! Bel anders eens met Utrecht. Zij hadden een ontwormschema voor een paard van een kennis met ernstige bloedworm.
TS heeft genoeg ervaring, dus zoiets "eenvoudigs" als wormen of goede voeding zal het niet zijn
Mloui
Geplaatst: 25-06-16 17:33
Als aan alle voorwaarden van normale energiebehoefte voldaan is, en alle andere gangbare dingen zijn uitgesloten, laat dan eens een glucose opname test uitvoeren om te zien of de darmen naar behoren functioneren. Imuungemedieerde enteritis komt voor en wordt vaak niet gediagnostiseerd. Hier is met langdurige ontstekingsremmers vaak wel een hoop aan te verbeteren, maar dit moet je niet blind gaan inzetten.
Mijn paardje bleef ook mager en koliek door het voer. Met bloedtesten bleek er niet met haar aan de hand te zijn. Ik heb haar laten nakijken met de bio-resonantie. Dan kun je behoorlijk specifiek zien wat en waar er een tekort aan is. En een poep onderzoek ivm bloedwormen.
Martinedd
Geplaatst: 27-06-16 09:15
Babootje schreef:
TS heeft genoeg ervaring, dus zoiets "eenvoudigs" als wormen of goede voeding zal het niet zijn
Ja dat dacht ik dus ook, dus dat is niet altijd waar.
Denk eerlijk gezegd dat er toch veel mensen zijn die niet voldoende verstand hebben van voer en/of wormen.
mijn eerste gevoel zegt ook bloedwormen, dit komt er lang niet altijd uit bij mest en bloedonderzoek maar ze kunnen er zo ziek en mager van worden. verder kan het ook hormonen zijn die kunnen ze ook opvreten. ben benieuwd of er nog wat uit de verdere onderzoeken komt.
piezze
Geplaatst: 25-07-16 21:42
Hoi, ik heb het ook 2x meegemaakt dat een jong paard op achterstand kwam en onverklaarbaar vermagerde. Vaak inderdaad de darmflora verstoord waardoor je kan voeren wat je wil zonder effect. Bij mij hielp dagelijks slobber met bietenpulp, zemelen en lijnzaad en lucerne heel goed. Door de verstoorde darmflora nemen ze vaak de voedingstoffen uit brok niet goed meer op. Goed en herhaald ontwormen, want dat is meestal het eerste dat je doet, is ook een aanslag op de darmen. Evenals de vaak dagelijkse porties brokken.
Edit typfoutjes
ellepel
Geplaatst: 12-08-16 12:50
Hoe gaat het nu?
Memere
Geplaatst: 14-08-16 20:41
Wat jammer dat TS niet reageert, maar in andere topics wel, terwijl mensen oprecht benieuwd zijn met hoe het nu gaat met het paard en de uitslag van het bloedonderzoek dat gedaan is.
hog,kijk,ik wil best nog reageren,maar heb helemaal geen zin in mensen die het paard noch mij kennen en het toch maar altijd beter weten....
uit alle onderzoeken is uiteindelijk niets duidelijks naar boven gekomen. nogmaals alles onderzocht op eender welke worm ed,niet uitgekomen,gaf wel een licht ontstekingsbeeld,maar geen duidelijk idee door wat of waar.
ik heb hem 3 weken op AB gezet,eigenlijk puur op goed geluk bijna,en wonder boven wonder,zag je hem opknappen.
ondertussen staat hij al weken zonder AB gewoon op de weide,krijgt ook niets meer bij(toen hij AB kreeg,kreeg hij ook krachtvoer bij,waar de poeder doorheen zat),en met de dag wordt hij terug dikker.
ondertussen is hij terug levendig en in sommige posities zie je zijn ribben al niet meer,dus uiteindelijk is hij ook erg vlug terug beginnen aankomen in gewicht.
wat het juist geweest is,geen idee,maar dat het toch ergens een ontsteking was is meer dan duidelijk.
ellepel
Geplaatst: 15-08-16 14:59
Ik was gewoon nieuwsgierig, leef toch echt wel mee met mensen met paarden die niet lekker gaan Nou ja fijn om te lezen dat het goed gaat, soms kom je er niet duidelijk achter wat er nou is. Kan iedereeen van alles roepen,maar als het paard op knapt is dat prima en dan gaat het daar ook om