Paarden hebben een heel ander darmstelsel dan mensen. De darmbacterien van paarden produceren als bijproduct van de fermentatie ook alcohol. Tijdens mijn studie (ik ben dierenarts) hebben we wel eens het een en ander hiermee moeten berekenen en het bleek dat paarden normaal al een dusdanige hoeveelheid alcohol in hun bloed hebben dat ze als ze een blaastest zoals die van ons moeten doen niet meer zouden mogen rijden.
Een paard is dus gemaakt om alcohol in zijn bloed te hebben maar ik snap alleen het nut van een biertje aan een paard geven niet zo.
AylaL
Geplaatst: 23-06-16 10:43
Hahah wat grappig weer wat bijgeleerd xD
CharlottevdH
Geplaatst: 23-06-16 10:47
Ze krijgen hier ook wel eens een flesje oud bruin na het werken.
Vinden ze echt heerlijk! Ze herkennen het flesje of het geluid ook want beetje brokken zijn al leuk, maar als ze bier zien worden ze wild.
bruinbier werkt het zelfde als biotine is mij ooit verteld. mijn paard had namelijk slechte hoeven. dus die kreeg dagleijks bruin bier door het voer. niks miss me lijkt me en ze zag het heel goed aan de vacht. paarden met nier problemen kun je oo wat bier geven voor de afvloeiing.
pien_2010
Geplaatst: 23-06-16 18:39
als het heet is, dan heeft mijn paard het moeilijk. Hij stopt met drinken met alle gevolgen voor nier problemen. We zijn hem daarop al bijna een keer verloren. Wat mij opvalt is, zoals vandaag (31 graden), dan geef ik een pilsje (25ml) over het voer en daarna gaat hij altijd gelijk drinken. Daar ben ik dan zo blij mee. Het is iedere keer zo, en dat is dus de reden dat als ik zie dat hij weer te weinig drinkt of te weinig plast, dat ik dit doe. Misschien dat appelsap ook zou helpen, maar ik geef dus pilsje.