Oude foto van vorig jaar. ja, dit is mijn paard hihi
Als het koel(er) is plus veel regen voorspelt, dan gaat de deken erop. Gelukkig sta ik op een fijne pensionstal, waar de eigenaresse ook voor mij het dek er wel wil afhalen als het te warm wordt
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

R12312 schreef:Het SI gewricht kan maar een paar graden bewegen dus ik denk dat jouw arts wel gelijk heeft dat hij van die lichte artrose geen last heeft.
Die pees wel en daarnaast zou het mij niets verbazen dat het dier een flinke maagzweer heeft en daardoor niet dik te krijgen is.
En daar kan de pijn ook vandaan komen.
genja schreef:Als je zekerheid over de artrose wilt is scinti scan eigenlijk de enigste mogelijkheid. Dit doen ze bij de lingehoeve in lienden .Je kan kiezen om hele paard te doen of enkel bekken. Zit weinig prijsverschil in. Wel een duur onderzoek iets van 1700 euro dit was voor een IJslander. Paard zal iets duurder zijn gok ik omdat ze meer radioactief materiaal nodig hebben.
Babootje schreef:Grappig: een tweeling.
Ik heb ook een paard gehad met SI artrose. Ik heb hem vanaf zijn 4e niet zadelmak gekocht. Bij het rijden altijd wel gevoeld dat er "iets" zat, maar daar was hij eigenlijk altijd wel mee te trainen. Met dat hij in de spieren kwam werd dat eigenlijk steeds beter. Toen mijn dochter M2 ging starten, moest hij natuurlijk steeds meer gaan verzamelen waar hij moeite mee had. Toen reed er iemand achterop onze trailer en kregen zijn spieren een opdonder en liep hij niet goed. Na onderzoek in de kliniek kwam de artrose in zijn SI gewricht aan het licht. Zat er al heel lang, mogelijk als gevolg van trauma als jong paard opgelopen. Forse artrose inmiddels en artrose op nog 2 andere plaatsen in zijn rug. In de lendenen en onder het zadel. Ik kan je aanraden de hele rug op de foto te zetten. De rugwervels zijn als een "ketting"; zit er ergens een kink in de kabel werkt dat op andere plaatsen door. Ons paard heeft nooit een krimp (van pijn) gegeven, zat goed in de spieren en werd eerder snel dik dan mager. Het enige was dat we hem nooit goed recht konden krijgen en dat hij terugkwam in voorwaarts als je hem wilde verzamelen (bekken kantelen kon hij maar zeer beperkt door de artrose). We hebben hem nog 1 x in laten spuiten en daar heeft hij nog ongeveer een half jaar mee gedaan; toen werd hij weer onregelmatig. Toen de spieren eraf waren, werd ook de bult door de artrose bij zijn SI gewricht zichtbaar. Met 11 jaar is hij ingeslapen. Het paard heeft voor het ongeval nooit een krimp gegeven. Blijkbaar was bij de gratie van zijn bespiering de artrose nog te doen.
ziezoziezo22 schreef:Stappen op het harde geeft meer effect dan in de wei. Als je er bent en tijd hebt zou ik over het harde er mee stappen.