Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
chimello schreef:Ik vind het erg eng om er niets aan te doen zo. De kliniek zegt wacht het maar af maar stel hij ademt niet meer en hij reageert niet meer op dat kloppen van je, dan is er echt niet op tijd een DA bij om hem te helpen. Zo nachtje observatie niet veel veiliger zijn?

pjer schreef:Heeft ze niet het dummy foal syndrome? Dat andere topic waaraan gerefereerd werd kan ik mij ook herinneren, daarbij gaat het over veulens die dacht ik te vroeg en of te snel geboren zijn waardoor ze apart reageren; het lijf heeft nog niet 100% door dat het geboren is. Een van de oplossingen hiervoor is het veulen op een bepaalde manier druk geven waardoor je de gang door het geboorte kanaal simuleerd. meestal levert dit gelijk resultaat. In dit topic (op blz 2) zie je ook wat info erover:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=238&t=1873725&start=25
Brainless schreef:chimello schreef:Ik vind het erg eng om er niets aan te doen zo. De kliniek zegt wacht het maar af maar stel hij ademt niet meer en hij reageert niet meer op dat kloppen van je, dan is er echt niet op tijd een DA bij om hem te helpen. Zo nachtje observatie niet veel veiliger zijn?
Een da is ook 's nachts niet aanwezig op de kliniek als er wat gebeurt.
Daarnaast kun je er weinig aan doen en is het meestal met een paar dagen over.

Tobbes schreef:Dierenarts inschakelen!