twee jaar geleden op 18 dagen ook 2 vruchtjes. Hier kon de da er wel eentje weg knijpen maar voor het mooie is het beter om het te doen met 15 dagen. Helaas is door het vocht wat er vrij komt door het knijpen het andere vruchtje ook los gelaten. Omdat we al vrij ver in het seizoen zaten er voor gekozen om te wachten tot het andere jaar.
Vorig jaar wederom spannend omdat er wederom een paar grote eitjes waren (en we hadden nog maar 1 kans om met deze hengst te dekken) besloten om toch te dekken. Wel moesten we met 15 dagen scannen voor een eventuele tweelingdracht. Gelukkig was er maar 1 vruchtje zichtbaar. Met 18 dagen opnieuw moeten scannen, en wederom maar 1 vruchtje.
Vruchtje is nu bijna 2 maanden oud en huppelt lekker in de rondte
Update: Merrie is maandag hengstig gespoten en zou binnen 3 tot 5 dagen weer hengstig moeten zijn, morgen weer scannen en kijken of er een nieuw ei is.
Wilde net tegen je zeggen om even in de buurt rond te vragen bij klinieken..
Paar jaar geleden had mijn merrie ook een tweelingdracht, ook tegen elkaar aan waardoor de dierenarts zei ( dierenarts van hengstenkeuring) dat er niet 1 weg geknepen kon worden, bij haar was na 2 weken toch 1 vanzelf weg gegaan, maar mijn eigen dierenarts zei toen als het niet vanzelf weggaat kunnen we er wel 1 weghalen, zelfs als ze helemaal tegen elkaar aanliggen... Maarja nu is ze alweer hengstig gespoten, maar wie weet een tip voor de volgende keer, succes met dekken! Hopelijk gaat het goed en krijg je dit keer 1 veulen!
cocochanel; ik hoorde inderdaad ook meerdere verhalen dat het wel weggeknepen kon worden etc. Maar dan is er weer grote kans dat het andere vruchtje ook beschadigd en het alsnog allemaal misgaat, dus tja, dit leek mij het verstandigste eigenlijk..
Brigitte_D
Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-16 10:12
Vandaag weer gescand maar de vruchtjes zaten er nog? Mijn da deed er een beetje vaag over, nogmaals jullie ervaringen gevraagd, ze is overigens weer hengstig gespoten en moet nu maandag weer komen maar vind het een beetje apart allemaal....