Knoflookpoeder of Knoflookolie .

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 12:50

ikke Ik voer het ook alleen in de periode dat er veel vliegen zijn.
Al met al krijgen ze denk ik een maand of 4/5 knoflook.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 19:22

ikke schreef:
Sizzle schreef:
Spatter, Paarden en katten zijn gevoelig voor knoflook.
Mensen niet of amper.

Bovendien is er geen bewijs dat knoflook iets doet tegen parasieten zoals mijt.

Over mijt geen mening maar wij hebben proefondervindelijk vastgesteld dat knoflook voeren wel helpt tegen steekvliegen. Het lost het problem niet op maar een vermindering van een-en-al bult tot hier en daar een bult vind ik reden genoeg om het te voeren.

Paarden zijn inderdaad gevoelig voor knoflook en kunnen daar bloedarmoede door krijgen, ook bij minder enorme hoeveelheden.
Onze dierenarts adviseerde ons daarom om alleen in het seizoen knoflook te voeren en daarbuiten (late herfst tot vroeg voorjaar) niet te voeren, zodat de paarden ook de kans krijgen om eventuele problemen zelf op te lossen.

tengeltje11 schreef:
toevallig gisteren een soortgelijk topic op een belgisch forum.

daar komt iemand die herborist is en zich verdiept in dit soort dingen.

ook zij was duidelijk: niet geven.

het is niet goed en de hele kleine beetjes die mss geen kwaad kunnen,baten ook helemaal niets,dus waarom dat het risico lopen dat die kleine beetjes toch schadelijk kunnen zijn?

er zijn genoeg andere kruiden die zeker niet schadelijk zijn en wel baat kunnen hebben.

Geef dan ook gelijk even concrete voorbeelden, zodat we dat kunnen testen en vaststellen (met al dan niet positief resultaat)

Voor de rest heb ik een bloedhekel aan volgelingen; tunnelview heeft de mensheid nog nooit vooruit geholpen.....

volgelingen....
tja,als je iemand kent en gelooft in zijn kennis,kunde en daar genoeg mee neemt als die dan zegt dat het niet goed is voor paarden,is dat dan volgen?

ik ben niet de 'kenner' op vlak van kruiden,ik geloof gewoon iemand die er wel meer dan voldoende kennis rond heeft,en me zegt dat het niet goed is.

aan iedereen anders om daar een andere mening over te hebben.

qua steekvliegen.

hier heb ik bv een hond,helemaal wit,werd letterlijk kapot geprikt door steekvliegen in de zomer,zag zwart van de vliegendrek,niets hielp.

tot ik hertshoornspay(die helpt tegen bv staarten bijten bij varkens of pikken bij kippen),en enorm stinkt(die ik gekocht had voor de paarden,omdat ik enkele dagen erop uit trok naar een plek waar veel dazen zitten en dit ook erg helpt,en daarna dus niet meer nodig heb),bleek dit DE oplossing te zijn tegen steekbeesten.
kleurt wel bruin,dus onze witte hond had bruine strepen,maar geen steekbeest meer gezien.

zeker weten helpt het dus ook bij paarden er aangevallen worden door steekvliegen.

Mungbean

Re: Knoflookpoeder of Knoflookolie .

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 06:23

Wat ik overigens wel deed bij mijn knuttengevoelige paard (geen ZE) was knofloof en kruidnagel koken en OP het paard smeren, dat hielp heel goed.