Anti teek voor paarden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Besje

Re: Anti teek voor paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 11:43

Rosegeranium olie :) natuurlijk,ruikt goed en geen teken te bespeuren

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-16 12:50

Besje schreef:
Rosegeranium olie :) natuurlijk,ruikt goed en geen teken te bespeuren

Is het veilig om op snuitjes te smeren? Meeste olie soorten verbranden immers in de zon.
Waar smeer ik het op? Benen?

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 18:09

Ik marineer ons veulen altijd mer tea tree olie. Omdat meneer graag in het gras ligt had hij veel teken op zijn buik, maar nu ik die insmeer zie ik ze niet meer. Op zijn koppie is het niet nodig dus ik weet niet wat het doet op haarloze huid in de zon.

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 18:22

Hier had een paard ook veel last van teken, kreeg er zelfs allemaal wondjes van. Dierenarts gevraagd en die gaf aan Botox. 30 ml verdund met water en 1 keer per week in sprayen op de plekken waar ze veel zaten, sindsdien geen teek meer gezien, en ze had er echt veel elke dag.

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 18:41

[***] schreef:
Ik heb nu 5 dagen geleden de benen en borst ingespoten met Defendog en heb gelukkig nog geen teek weer gevonden!
Het zou 6 tot 8 weken moeten werken, dus ben benieuwd!

Werkt prima hoor. Teken bijten zich misschien wel vast maar overleven het niet. Ze vallen er weer af met borstelen.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 22:08

Hier in zweden ook gigantisch veel teken en wij hebben nog wel rond de min 20 gezeten in de winter -O- Mijn vriendin gebruikt knoflook olie op haar paard en dat werkt voor haar paardje erg goed.

Besje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 08:04

Rosegeraniumolie doe je 1 drup op de schoft,1 op het kruis en 1 op de bovenarm van elk been :) dat is genoeg om ze weg te houden
Voor paarden wel altijd bio olie nemen

YvonneAa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 21:41

Ik ben even aan het googlen, maar bedoelen enkelen van jullie de 'Butox Pour-on' of de 'Butox Protect'? Er staat dat het tegen (steek)vliegen etc werkt, teken worden en niet specifiek bij genoemd. Zou wel een uitkomst zijn als het werkt.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 21:54

Pour on :j

Smotz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 11:25

Volgens mij is het online te koop. Ik gaal het zelf idd bij de kliniek Krommerijnstreek (schalkwijk of odijk) en de Lingehoeve heeft het ook staan bij de balie.
Een fles kost wel 40 euro,maar daar doe je een heel seizoen (dus een jaar) mee of langer.
Eerst drie keer om de dag inspuiten, dan een week later en dan eens in de twee weken mits je met zeep hebt gewassen (dan gaat het uit het huidvet). Blijft dus ook zitten als je paard zweet etc.

Edit: ik zie idd alleen nog maar Franse webshops, Eerder had Dierapotheker hem ook. Als je wilt kan ik best een fles halen en naar je opsturen, dan rij ik even naar odijk kleine moeite.
Er zit permethin en nog iets in, dat gaat in het huidvet zitten net als vlooienspray voor de kat/hond. Wel chemisch dus maar werkt super. Spul plakt en ruikt wel de eerste dag, dus ik spray het op na het rijden als paard nog even buiten staat ipv op stal.
Laat maar weten als ik een fles voor je kan halen.

Floortz schreef:
Smotz schreef:
Mijn paard heeft altijd bizar veel teken. Ik gebruik nu voor het derde jaar Flymax, van Audevard. Werkt super. Ik spray alleen de benen in.

alleen te koop via dierenarts?

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 14:20

defendog is ook permethrine ;)

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 19:53

Ik gebruik Terrashield (een blend van essentiële oliën); een natuurlijk product, zuiver en getest.