Gini schreef:Ik zou eigenlijk niet graag willen dat toevallige passanten over het welzijn van mijn paarden beslissen. Want voor hetzelfde geld is de waterbak met een reden leeg. Bv. je hebt een bepaalde hoeveelheid water met medicijn of supplement in de emmer gedaan en je wilt na een uur checken of het paard zeker alles goed heeft opgenomen om dan uiteraard je paard weer van normaal water te voorzien. Je komt aan en de bak is vol. Heeft het paard nu zijn medicijn gehad of heeft een vriendelijke voorbijganger "geholpen"?
1, hoe vaak zal dat voor komen (en juist net op dát moment). 2, als jij een uur wacht en het paard heeft dan nog niets gedronken.. wat doe je dan? Meeste medicatie dat in water oplosbaar is, is na een uur vaak al verminderd in werkzaamheid (als er al zoiets bestaat uberhaupt!). Zoiets kan je beter direct in de mond spuiten. 3, Is het 'slechts' een toevoeging of supplement, dan doe je dit voor langere tijd en daar ga je echt niet elke dag een uur op staan wachten.
Wat voor reden is er, dat je wil weten of het dier wel of niet genoeg drinkt? (En oja: Tuurlijk wil ik ook weten of mijn hond bijvoorbeeld genoeg drinkt, maar als de waterbak leeg is, wordt hij bijgevuld. Of ik dat nou ben, mijn moeder of een vrijwilliger, who cares) Uitdroging zie je snel genoeg wel. Er is géén reden om je dier op een speciaal waterdieet te zetten. Of ik moet al iets over het hoofd zien op dit moment.