Paard blijft stijf en kort draven achter. Ideeën?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

femke_harley

Re: Paard blijft stijf en kort draven achter. Ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-16 14:52

@siskeh: ja, het is lastig omdat ik niet weet wat écht het probleem is. Daardoor ben ik bang om meer kapot te maken dan goed te doen. Overigens gister haar nagefelijk gevraagd aan de lange lijnen en wat buigwerk. Overigens doet ze dat of dat het de gewoonste zaak van de wereld is.

@miss_lizje: dat heb ik nog niet nagevraagd. Ik heb zojuist de vraag neergelegd bij mijn DA. Maar verder dan 'alleen' kort en stijf lopen, heeft ze geen andere symptomen.

@pillow: een holle rug heeft ze altijd al wel gehad. Fysio vind juist dat de bespiering op haar rug verbeterd is in vergelijking met een aantal jaar terug.

Ik ga sowieso nog even contact opnemen met mijn DA voor overleg en opzoek naar een GOEDE chiropractor liefst met diergeneeskundige achtergrond. Dus mocht iemand iets weten regio Rotterdam, dan hoor ik graag. Verder heb ik misschien zitten denken aan thermografie?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 14:58

laat haar rug en bekken eens controleren,zou mij niets verbazen als het daar vandaan kwam.

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 15:01

femke_harley schreef:
- Osteopaat: minimale blokkade in de lendenen en iets scheef in het bekken (bekken niet behandeld).

Misschien domme vraag, maar waarom heeft ze/hij het bekken niet behandeld als het scheef staat?
Als jouw bekken scheef staat stap je met het ene been toch ook lekkerder weg als met het andere?
Ook al is de scheefheid minimaal, je gaat de andere kant overbelasten, met als gevolg andere complicaties als je zo te lang door gaat..

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-16 15:16

@geerke: welke partij zou jij dan aanraden? Weer een DA? Chiropractor? of iemand anders?

@nontie: de reden die ze hiervoor geven is haar ouderdom. Dat het niet verstandig is om het dan nog te corrigeren. Ze gooit een 'bil' hoger op dan de andere.

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 15:26

femke_harley schreef:
@geerke: welke partij zou jij dan aanraden? Weer een DA? Chiropractor? of iemand anders?

@nontie: de reden die ze hiervoor geven is haar ouderdom. Dat het niet verstandig is om het dan nog te corrigeren. Ze gooit een 'bil' hoger op dan de andere.

Oke, vreemd, maar ze is verder toch kerngezond en in goede conditie? Tot kort daarvoor maakte je nog ritten met haar?
Ik ben ook geen expert natuurlijk, maar ik zou het in dit geval toch overwegen bij en andere chiropractor/osteopaat die het wel aandurft. Maar dat is mijn persoonlijke mening.
Als ik weer vast zit in mijn rug ga ik ook naar een fysio/kraker. Of ik nu 12 of 80 ben, ik wil geen last hebben. Maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Succes voor jou en je paardje dat jullie een oplossing vinden, ik zal meevolgen ;)

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-16 12:29

nontie schreef:
femke_harley schreef:

Oke, vreemd, maar ze is verder toch kerngezond en in goede conditie? Tot kort daarvoor maakte je nog ritten met haar?
Ik ben ook geen expert natuurlijk, maar ik zou het in dit geval toch overwegen bij en andere chiropractor/osteopaat die het wel aandurft. Maar dat is mijn persoonlijke mening.
Als ik weer vast zit in mijn rug ga ik ook naar een fysio/kraker. Of ik nu 12 of 80 ben, ik wil geen last hebben. Maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Succes voor jou en je paardje dat jullie een oplossing vinden, ik zal meevolgen ;)

Ja, verder is ze gezond en was/is ze in goede conditie. Ik ben nu aan het kijken voor een goede chiropractor. Kijken of zij nog iets kunnen betekenen, zo niet maar weer eens afspraak maken met DA voor eventuele foto's o.i.d.