DeMolenhoek schreef:En wat is de bemerking? Tja, noem me gek maar ik heb in november nog en paard gekocht met lichtje artrose op 2 wervels. Ik ben hier keurig over ingelicht en ik ben gevallen voor zijn ontzettend lief karakter. Hij heeft geen last tenzij bij zware belasting, maar als recreatie paard is hij echt een schat.
Maar wat is zware belasting en wat ga je straks met haar doen als ze niet meer de belasting aankan die jij vraagt heb je daar ook een plan voor?
En voor ts..... ben je verzekerd?
Als je goed verzekerd bent wordt haar aanschaf uitgekeerd bij ongeschiktheid....en euthanasie overweeg het eens....want hoelang is haar rug nog te belasten en doe je haar daar nog een plezier mee om een handels paard te worden?[/quote]
Aangezien ik het nieuws dus net pas heb gehoord heb ik nog geen heel plan bedacht. Euthanasie heb ik wel al over nagedacht. Het 'plan' nu is om verder te onderzoeken wat het precies is en wat mogelijk is voor haar. Kan ze herstellen? Kan ze wel als recreatiepaard weg? Kan ze fokmerrie worden? En anders heeft ze geen pijn als we haar op een weiland zouden laten?[/quote]
Lijkt me handig om eerst te weten wat het is en daarop een plan van aanpak te maken