Paard bijt wang kapot tijdens t rijden. Wat doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 13:18

karelien schreef:
magda_90 schreef:
Waarom wil je hier nog een bit bij gaan gebruiken?

Omdat ik graag verder wil komen in de wedstrijdsport

Je paard is beschadigd aan de binnenkant, dat begrijp je? Je paard moet zijn kiezen op elkaar houden, omdat jij verder wilt in de sport?
Zoals je het nu brengt, vind ik dat zwaar onacceptabel.

Kendra

Re: Paard bijt wang kapot tijdens t rijden. Wat doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 13:49

Ik heb ook problemen gehad met (kleine) wondjes aan de binnenkant. Oorzaak bleek uiteindelijk lichte vorm van artrose in het kaakgewricht (aan één kant) waardoor het paard steeds een klein beetje scheef kauwde en ook tijdens het rijden een beetje scheef met het hoofd liep. Het was maar minimaal, maar nu het beter onder controle is (medicatie gehad en ik ben een beetje anders gaan rijden) zijn de problemen over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 16:45

magda_90 schreef:
karelien schreef:

Omdat ik graag verder wil komen in de wedstrijdsport

Je paard is beschadigd aan de binnenkant, dat begrijp je? Je paard moet zijn kiezen op elkaar houden, omdat jij verder wilt in de sport?
Zoals je het nu brengt, vind ik dat zwaar onacceptabel.

Helemaal mee eens. :j Paardensport is leuk, maar niet meer op het moment dat je je paard er pijn mee doet.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 17:53

Wat zijn dat nu voor reacties. TS zegt toch dat ze iets gaat proberen zodra het genezen is? En ze wil toch voorkomen dat het weer gebeurd? Ze is niet voor niets op zoek naar een oplossing, niets mis mee. Als die oplossing er is en dat kan met bit, dan is dat prima. Ze wil verder in de wedstrijdsport en ik weet niet welke klasse ze nu rijdt en wat ze precies met 'verder' bedoelt, maar zonder bit kan je niet verder dan M2. Dus wil ze verder zal ze toch een oplossing met bit moeten zien te vinden.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 18:01

.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 18:04

Mijn oprechte excuses! Ik haal twee topics door elkaar! Hoe gênant. 8)7
Die andere had zware schade namelijk maar da's deze niet. Beschouw mijn reacties als niet geschreven, excuses. Y;(

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 18:10

Hoe vast zitten je neusriemen en hoeveel gewicht heb je in je handen tijdens het rijden?

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 18:19

Misschien een optie om met een lage neusriem te rijden?

M_V_1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 11:54

Je zou misschien ook eens kunnen kijken voor een 'bitfitter', iemand die als beroep bitten past en kijkt wat dat met het mond van het paard doet. Misschien zou zo iemand je nog tips of ideeën kunnen geven?

Ik hoop in ieder geval dat je snel een oplossing vind en je snel lekker kunt rijden zonder elke keer wondjes te ontdekken bij je paardje :)

karelien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 16:14

Zoals je het nu brengt, vind ik dat zwaar onacceptabel.[/quote]

Daarom ga ik ook naar de dierenarts die tevens tandarts is met haar. En doe ik er alles om t probleem op te lossen. Dus misschien moet je eerst alles lezen voor je deze reactie plaatst.

karelien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 16:16

magda_90 schreef:
Mijn oprechte excuses! Ik haal twee topics door elkaar! Hoe gênant. 8)7
Die andere had zware schade namelijk maar da's deze niet. Beschouw mijn reacties als niet geschreven, excuses. Y;(

Excuus aanvaard ;)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 16:18

Gelukkig, was namelijk helemaal niet naar jou bedoeld!

karelien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 16:19

Ayasha schreef:
Hoe vast zitten je neusriemen en hoeveel gewicht heb je in je handen tijdens het rijden?

Ik heb niet veel in mijn handen tijdens t rijden. neusriemen zitten nu vrij los. dat is helaas ook niet de oplossing.

Een bitfitter is inderdaad ook nog een goede tip. Weet iemand een goede omgeving Zwolle?

karelien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 16:21

magda_90 schreef:
Gelukkig, was namelijk helemaal niet naar jou bedoeld!

Dacht al "paard beschadigd"is wel erg overdreven. Plekje is maar heel klein. Je ziet t amper. En het is nu genezen dus hoop morgen de oorzaak te vinden.

karelien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 16:23

Kendra schreef:
Ik heb ook problemen gehad met (kleine) wondjes aan de binnenkant. Oorzaak bleek uiteindelijk lichte vorm van artrose in het kaakgewricht (aan één kant) waardoor het paard steeds een klein beetje scheef kauwde en ook tijdens het rijden een beetje scheef met het hoofd liep. Het was maar minimaal, maar nu het beter onder controle is (medicatie gehad en ik ben een beetje anders gaan rijden) zijn de problemen over.

Oke hoop dat dat niet t geval is. Ze moet namelijk nog 5 worden

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 16:31

Haha, klopt, was dus paard van een andere bokker. Ik hoop dat je een eenduidige oorzaak kunt vinden.

karelien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 16:13

Hier even een update voor diegene die dat wil weten. Vorige week naar de tandarts/dierenarts geweest en die heeft een nog betere "bitseat" aangebracht. Toen de volgende dag weer gaan rijden met de geleende bitten van de ruitersportzaak en helaas weer een wondje op dezelfde plek. Toen contact gezocht met een bitfitter en nu blijkt dat ik met een te groot bit reed. Ik heb nu vanmiddag met drie verschillende bitten gereden en ze allemaal twee keer in gehad. Alles bij elkaar toch wel een 30 min gereden. En na die tijd geen wondje te zien!!Ik heb nu een Trust bit dubbel gebroken om te proberen deze week. Dus hopen dat de wondjes nu weg blijven.

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 19:05

karelien schreef:
Hier even een update voor diegene die dat wil weten. Vorige week naar de tandarts/dierenarts geweest en die heeft een nog betere "bitseat" aangebracht. Toen de volgende dag weer gaan rijden met de geleende bitten van de ruitersportzaak en helaas weer een wondje op dezelfde plek. Toen contact gezocht met een bitfitter en nu blijkt dat ik met een te groot bit reed. Ik heb nu vanmiddag met drie verschillende bitten gereden en ze allemaal twee keer in gehad. Alles bij elkaar toch wel een 30 min gereden. En na die tijd geen wondje te zien!!Ik heb nu een Trust bit dubbel gebroken om te proberen deze week. Dus hopen dat de wondjes nu weg blijven.

Super! Ik hoop dat het probleem nu opgelost is en dat je weer lekker kunt rijden. Ik vind dat je het goed aangepakt hebt trouwens, ziet tegenwoordig te veel mensen die en beetje vaseline smeren en gewoon ermee doorrijden -O-

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 19:06

Lage neusriem proberen? Dan komt de wang er niet meer tussen.

karelien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 19:10

xBontfire schreef:
karelien schreef:

Super! Ik hoop dat het probleem nu opgelost is en dat je weer lekker kunt rijden. Ik vind dat je het goed aangepakt hebt trouwens, ziet tegenwoordig te veel mensen die en beetje vaseline smeren en gewoon ermee doorrijden -O-

Dat is voor mij geen oplossing. Ik wil gewoon lekker kunnen rijden zonder dat mijn paard "pijn" heeft.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 22:15

xBontfire schreef:
karelien schreef:

Vaseline aan de binnenkant van een paardenmond? :+

Super TS dat je de oplossing gevonden hebt! Veel rijplezier