), maar les van een western trainer. Het einddoel van western is een paard dat met correct ruggebruik aan een losse teugel loopt. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
_Mikey_ schreef:Ho wacht even. Ik begrijp je niet helemaal. Dus als ik je goed begrijp zijn de lagen kapot gereden en is er bot zichtbaar? Dus hij heeft een open wond in zijn kaak? Waardoor je het kaakbeen kan zien? En de kaakchirurg beweert dat die wond nooit meer dicht gaat?
In dat geval zou ik als de wiedeweerga een kliniek bellen met ervaring met mondzorg en vragen welke opties er zijn om de wond te dichten. Een wond tot op het bot kan leiden tot een kaakbeenontsteking, en dan worden de kansen op een normaal leven toch wel rap kleiner.
Is de wond niet te dichten? Dan zou ik sterk overwegen om het paard in te laten slapen. Want dat is wachten op een fatale ontsteking?
Is er geen wond? Dan begrijp ik totaal niet wat je bedoelt.
Kinke schreef:Dat hele bitloos of ander hoofdstel gedoe zou ik mooi achterwege laten totdat er grondig is onderzocht wat er wel of niet mogelijk is operatief.
Joolien schreef:Ik ben erg benieuwd. Vind het wel een sneue blessure hoor. Arm dier, goed dat je verder gaat kijken! Moet je nagaan hoe braaf hij is, dat hij er zo lang mee heeft doorgelopen.
eerst maar eens afwachten wat ze op de kliniek gaan vertellen.
Het is een kwestie van de juiste knoppen... Jasmijn schreef:Er is een speciaal topic over EOTRH op bokt.
Bij mijn paard zijn ook alle boventanden getrokken en hij is er zo van opgeknapt.
En zo zijn de meeste ervaringen in dat topic.

Sterkte.
Tinky12 schreef:Een van mijn paarden heeft het ook in het beginstadium....
[MD] EOTRH, gebitsziekte ervaringen gevraagd?
Hier is het topic en als je fb hebt,is er ook een pagina voor om info te vragen...
https://www.facebook.com/groups/8907729 ... 0/?fref=ts
Heel veel sterkte en wijsheid voor jou en je paardje