Alternatief voor sportsfit muesli, paard lust het niet meer.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Alternatief voor sportsfit muesli, paard lust het niet meer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 16:22

Ik voerde eerder ook pavo sportfit maar die van mij werd er nog net even te heet van.
Nu geef ik al een hele tijd havens natural balance en die bevalt echt super, op dagen dat mijn paard hard heeft gewerkt geef ik daarnaast Kentucky lite E bij, en dit is een super combi, veel merken geprobeerd maar ik zweer bij havens, mijn paard eet het ook heel erg graag en word er niet te heet van.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 10:03

meiske1577 schreef:
Dat is idd een interessante optie. Hoeveel voeren jullie hiervan? Ik zag op de site dat ze adviseren er 0,6 kilo per 100 kilo lichaamsgewicht van te voeren. Dit zou neerkomen op 3,6 kilo. 1 voerschep is 540 gram, dus dan zit je op zes tot zeven scheppen per dag?

elke muesli heeft zijn eigen "densiteit" de muesli's van Pavo bevatten veel gepofte granen, welke veel volume hebben, maar minder gewicht.
Meest courante muesli's wegen rond de 700g per schep (van Pavo)

Ik vond Mijten persoonlijk altijd een fijn voer, zelf de Herbamix, dressuurplus en quattro gehad. Maar ben omwille van vitaminering overgestapt naar een balancer van D&H. Ik wil geen kilo's muesli moeten voeren om de juiste hoeveelheid vitaminen en mineralen te geven.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-16 11:05

Ik was zelf erg tevreden over de sportsfit, qua "heetheid" werkte het voor die van mij super en hij zag er ook goed uit en herstelde goed na training.

Liefst zou ik deze weer gaan voeren, maar ja dan moet meneer het wel eten :=

Ik wil er qua kilo's en liefst qua volume ook niet teveel in hoeven stoppen, ook omdat ik bang ben dat hij dan niet meer alles opeet. Met de sportsfit zat ik met drie scheppen op zo'n 2250 gram, inderdaad ongeveer 750 gram per schep.

Ik weet even niet meer waar ik die 540 gram per schep van Horsefood vandaan heb gehaald, ik dacht van de website.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 11:14

Ik zie 'mijn' merk niet in jouw lijstje, maar geef hem toch maar even aan. Ik voer inmiddels een half jaar naar zeer grote tevredenheid Subli Sportbrok+. Voorheen was ze snel leeg en kwam ik net een beetje te kort. Ik voer 2x daags een halve voerschep (merrie is 1.62, +- 500 kg). Ze is nu ook mooi op gewicht en goed bijgekomen in de bespiering.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-16 13:44

Subli is wel verkrijgbaar hier, bij de welkoop om de hoek.
Nu is het merk de laatste jaren wel vooruit gegaan waarschijnlijk door de ontwikkelingen die er zijn op de markt.

Ik heb altijd Subli gevoerd toen ik de paarden net aan huis had staan. Dat is nu zo'n kleine 15jaa terug. Ik had echter van de 6 paarden er op een gegeven moment 4 die het niet of slecht aten. Daarom ben ik toen overgestapt op Pavo. Dat werd toen beter gegeten en ik behaalde met minder kilo's voer betere resultaten; paarden zagen er beter uit en kwamen beter in conditie.
Daarom heb ik eigenlijk nooit meer aan Subli gedacht.

Nu er door de jaren heen zoveel veranderd is is het wellicht een optie om hier weer eens opnieuw naar te kijken.