wat is dit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 10:10

Bambi1995 schreef:
Nou zeg kraak mij niet zo af. Ik heb altijd gedacht dat het iets onschuldigs was

je paard leeft nog,loopt niet kreupel ofzo...dus het niet iets ernstigs.Bij mijt hebben ze jeuk.Ik zou het kort knippen en 1x wassen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 11:33

Little_Gift schreef:
Een jaar? En nu pas maak je je er druk om? Ahum...

Als jij last van roos hebt ren je ook meteen naar de dokter?

Little_Gift

Re: wat is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 18:50

Voor mezelf niet neen, maar als het mijn paard betreft zal ik ook geen jaar wachten.
Ik kan namelijk zelf bepalen en uiten hoe erg het is, mijn paard kan dat niet.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-16 19:50

Ik heb gewassen met betadine op sommige plekken is het weg en op sommige plekken zit het er nog maar het wassen wou niet goed wij hebben op de wasplaats nergens iets waar je haar kan vastbinden en het wassen was een drama. Ze stond op mijn teen, mijn hele teen is nu dik en mevrouw was hartstikke boos en gefrustreerd als dingen wat anders gaan dan normaal. Morgen maar even kijken hoe het er droog uit ziet

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 21:49

Little_Gift schreef:
Voor mezelf niet neen, maar als het mijn paard betreft zal ik ook geen jaar wachten.
Ik kan namelijk zelf bepalen en uiten hoe erg het is, mijn paard kan dat niet.

Natuurlijk kan je paard dat ook. Die geeft echt wel aan of het jeuk heeft en bovendien kun je zien of de huid al of niet beschadigd is.
Voor schilfers is nou niet echt spoedeisende hulp nodig. Helemaal niet als er geen jeuk, zwellig, bloed of ontstekingsverschijnselen zijn.

dushishoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 21:55

Ehmmm mm

Om maar even terug te komen op de reacties hierboven van dat ts nu pas een dierenarts inschakelt....

Wij hebben 2 paarden die dit hun leven lang al hebben. Komen er nooit meer vanaf , is chronisch.

Het klopt dat ze jeuk hebben en dat het soms zeer doet (ze gaan dan vaak stampen). Maar als je het gewoon 1 keer per week met betadine wast is het goed onder controle te houden.

Sommige geven chevadonyll (zie google) een soort reinigingskuur voor binnenuit. Bij 1 paard van ons heeft dit geholpen. Maar dat moet je wel de rest van zijn leven geven.

Ik zou als ik ts was me er niet te druk om maken ik lees dat dit paard er al een jaar last van heeft. En wassen met betadine of een goede kuur chevadonyll zou voldoende moeten zijn hoor.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 03:08

Is dit het hele jaar door of alleen met de verhaar periode?

Hier een oudje heeft het met verharen.
Ik trek de haartjes daar eruit en elke dag rossen op die plek en je ziet echt verschil.

Geen droge huid dat als je elke dag lijnzaad scheutje geeft dat het minder wordt?

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-16 09:03

Het zit er het hele jaar. Maar ik heb het nooit echt gepoetst ik was bang dat ik het dan verspreidde over haar lichaam