DA verkeerd paard geent

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 20:42

Maar wat kan er nu gebeuren, nu ze te vroeg is geent in combi met die druppels? Is dat gevaarlijk, of..? Wat is het risico?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 20:51

Little_Gift schreef:
kiwi: lees eens de OP! Daar staat namelijk dat de DA wel degelijk gebeld heeft dus TS kon nog duidelijk daar de window gebruiken om te melden dat het wel degelijk voor de pony was en niet voor het paard, dubbelchecken is iets dat ik altijd standaard doe of kon gezegd hebben dat de DA moest wachten tot zij er was, dat ze namelijk onderweg was of kon zeggen dat als de DA niet wou wachten, ze dan maar verder moest rijden zonder inenten (een inenting is namelijk niet hoogdringend en kan prima een dag uitgesteld worden).
Bovendien schrijft TS zelf dat de "staleigenaar hem effe al gaan pakken was"... had er duidelijke afspraken bestaan tussen TS en staleigenaar dan wist die staleigenaar dat TS dat niet aanvaardt dat die "hem effe gaan pakken is om aan de DA aan te bieden" en zou die dat dus niet gedaan hebben.

Als ik een rare manier van reageren heb, dan heb jij blijkbaar ook een knap rare manier van lezen.

De da heeft gebeld toen ze op locatie was!!! Niet een half uur van te voren zoals de assistente afgesproken had! Prima als je denkt mij op mijn fouten te moeten wijzen. Maar dan moet je wel zelf GOED!! Lezen. Ze mag er vanuit gaan dat de DA niet zomaar een paard uit stal trekt. Vind het ook erg onbeschoft van de DA. Dat is hier in alle jaren op verschillende stallen nog niet gebeurd!
Daarnaast heeft TS duidelijk aan de assistent doorgegeven welk paard het moest zijn. Alleen is de DA op eigen houtje aan de slag gegaan.
Zoals ts aan gaf. Is de man op leeftijd en was zich van geen kwaad bewust. Maarja blijkbaar ben jij nooit gevallen om op te kunnen staan.

Little_Gift

Re: DA verkeerd paard geent

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 20:56

Inderdaad niet, als het mijn dieren betreft toch niet... daar bestaat mijn inziens geen ruimte voor foutenmarges.

En de DA heeft gebeld eens op locatie, zeg ik toch ook niet anders? Maar dan nog kon TS zeggen dat ze moest wachten of indien de DA dat niet wou, doorrijden.
En de assistente heeft doorgegeven welk paard het moest zijn... maar net daarom check ik altijd eerst nog eens zelf met de betreffende DA... assistentes maken wel vaker fouten namelijk... en wederom: wat mijn dieren betreft vertrouw ik die dus niet toe aan assistentes en check ik zelf nogmaals dubbel.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 21:01

Little_Gift schreef:
Inderdaad niet, als het mijn dieren betreft toch niet... daar bestaat mijn inziens geen ruimte voor foutenmarges.

En de DA heeft gebeld eens op locatie, zeg ik toch ook niet anders? Maar dan nog kon TS zeggen dat ze moest wachten of indien de DA dat niet wou, doorrijden.
En de assistente heeft doorgegeven welk paard het moest zijn... maar net daarom check ik altijd eerst nog eens zelf met de betreffende DA... assistentes maken wel vaker fouten namelijk... en wederom: wat mijn dieren betreft vertrouw ik die dus niet toe aan assistentes en check ik zelf nogmaals dubbel.

Ze heeft gezegd dat ze er aan kwam. Je mag er echt wel vanuit gaan dat een DA niet op eigen houtje een beest uit stal haalt. Zeker als dat dus niet afgesproken word.
Daarnaast ben je nu dingen aan het verdraaien.
Ik zeg namelijk niet dat de DA niet gebeld heeft. Ik zeg dat ze niet deed wat de assistente had afgesproken. Namelijk, zoals te lezen in de OP.
Dus ja ik heb gelezen. En jij hebt mijn berichtje niet goed gelezen of iets in die richting. Maargoed. Ts heeft niks aan deze discussie en helemaal niks aan jouw berichten.
Maargoed dat is mijn mening.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 21:01

kiwiwitje schreef:
De da heeft gebeld toen ze op locatie was!!! Niet een half uur van te voren zoals de assistente afgesproken had! Prima als je denkt mij op mijn fouten te moeten wijzen. Maar dan moet je wel zelf GOED!! Lezen. Ze mag er vanuit gaan dat de DA niet zomaar een paard uit stal trekt. Vind het ook erg onbeschoft van de DA. Dat is hier in alle jaren op verschillende stallen nog niet gebeurd!
Daarnaast heeft TS duidelijk aan de assistent doorgegeven welk paard het moest zijn. Alleen is de DA op eigen houtje aan de slag gegaan.
Zoals ts aan gaf. Is de man op leeftijd en was zich van geen kwaad bewust. Maarja blijkbaar ben jij nooit gevallen om op te kunnen staan.

De stalhouder heeft het paard gepakt... niet de DA.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 21:39

Brainless schreef:
kiwiwitje schreef:

De stalhouder heeft het paard gepakt... niet de DA.

Omdat de DA er naar vroeg. Dus is de stalhouder er vanuit gegaan dat dat afgesproken was met de DA..

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 21:43

Little_Gift schreef:

Ja en dat is nu eens mislukt. Thats life, jammer dan
Is het nu werkelijk nodig om hier een discussie over te voeren en het topic te vervuilen.

De vraag is wat moet ik hier mee, en ts wil haar verhaal delen, is namelijk boos. Klaar

Mijn inbreng: Even laten zakken die boosheid, de prik zit er in en over een paar dagen kun je alsnog eens overleggen met de DA hoe jullie hiermee om zullen gaan.
Neem contact op met je DA bespreek dit, voor je dat doet moet je wel je opties op een rijtje hebben. Waar neem jij genoegen mee? Een nieuwe homeopatische behandeling maar dan door de DA betaald?? De zaak afdoen zonder betaling.. Wat wil je?? Hoor wat zij te bieden hebben geef terug wat jij graag wilt.. en dan onderhandelen...
Maak nieuwe afspraken met de stalhouder (of knoop in je oren dat je volgende keer duidelijk moet zijn, de man handelde zo te lezen naar beste weten.)

It sucks dat het zo gelopen is, maar dit is wat het is en er is niets gebeurt wat niet repareerbaar is.
Het komt allemaal goed.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 21:52

Waarom zou de Da een enting gratis moeten geven? Dat andere paard moest volgende maand, dus in theorie spaar je nu een keer verzendkosten uit.
Wat niet wegneemt dat de Da wel een fout heeft gemaakt hoor, daar niet van.

Maar je kan ze altijd even bellen hoe en wat nu verder. Voordat we straks een rekening ligt waar je je niet in kan vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 21:57

eilleen333 schreef:
Waarom zou de Da een enting gratis moeten geven? Dat andere paard moest volgende maand, dus in theorie spaar je nu een keer verzendkosten uit.

Maar je kan ze altijd even bellen hoe en wat nu verder. Voordat we straks een rekening ligt waar je je niet in kan vinden.

Omdat TS haar grote paard geen enting mocht ivm. andere druppels. Sommige dingen kunnen niet samen, dus is het nu wel degelijk even een probleem wat makkelijk voorkomen HAD kunnen worden als DA even wat eerder de telefoon had gepakt.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 22:01

NNNigel schreef:
Eigenlijk best gevaarlijk om je paard te laten prikken terwijl je er niet bij bent... iemand zoiets al eens meegemaakt?

Yep.
Mijn vorige DA apte ik als ze geënt moesten worden;
Dan kreeg ik vanzelf weer met 2 a 3 dagen een berichtje terug dat hij geweest was.
Dan entte hij ze zo in de wei.
Na zijn berichtje ging ik bij hem langs met de paspoorten en kreeg ik de sticker/stempel/handtekening en kon ik gelijk betalen (geen voorrijkosten).

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 22:11

Bij mijn stal worden de paarden tegelijk geënt (als je dat wil, je hoeft niet mee te doen). De stalhouder gaat dan met de dierenarts alle paarden af, ook de paarden in de wei. Dan zijn de eigenaren er meestal ook niet bij. Krijgt van te voren een mail met datum wanneer de paarden geënt gaan worden zodat je er wel rekening mee kan houden met het werken met je paard e.d.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 22:14

prugelpiet schreef:
eilleen333 schreef:

Omdat TS haar grote paard geen enting mocht ivm. andere druppels. Sommige dingen kunnen niet samen, dus is het nu wel degelijk even een probleem wat makkelijk voorkomen HAD kunnen worden als DA even wat eerder de telefoon had gepakt.

Welnee, die enting heeft geen enkele invloed op de druppels.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 22:20

prugelpiet schreef:
eilleen333 schreef:

Maar dan ga je er van uit de de druppels en de enting ook echt met elkaar interfereren, en dat zie ik nergens staan.
Maar once again: de da was fout, maar of het nou echt een probleem is, is maar de vraag.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 22:24

Misschien lees ik erover heen, maar is de pony nou ook geënt?
Ik zou inderdaad van de week nog even goed bespreken met de DA dat je hier op zn minst, niet erg vrolijk van wordt. Het is de normaalste zaak, om even aan te geven als je richting locatie gaat en niet als je er toevallig eerder bent, alvast de pony te pakken :') *zouden ze bij die van mij niet eens kunnen xD *
Erg vervelend dat dit is gebeurd, maar ik denk dat het qua rekening wel goed moet komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 22:24

eilleen333 schreef:
prugelpiet schreef:

Maar dan ga je er van uit de de druppels en de enting ook echt met elkaar interfereren, en dat zie ik nergens staan.
Maar once again: de da was fout, maar of het nou echt een probleem is, is maar de vraag.

NNNigel schreef:
Nigel moet pas volgende maand en mag nu niet geënt worden ivm druppels die hij krijgt van de natuurgeneeskundige. Jij komt voor Joery!
dit staat in de OP, dus het paard mocht dus niet geënt worden.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 08:47

prugelpiet schreef:
eilleen333 schreef:
prugelpiet"

[quote="NNNigel schreef:
Nigel moet pas volgende maand en mag nu niet geënt worden ivm druppels die hij krijgt van de natuurgeneeskundige. Jij komt voor Joery!
dit staat in de OP, dus het paard mocht dus niet geënt worden.[/quote]
Dat heb ik gezien, maar er staat nergens dat het ook daadwerkelijk zal interfereren. Het feit dat het kan interfereren, wil niet zeggen dat dit paard nu ook direct problemen gaat krijgen.
Daarom zou ik zelf ook direct contact opgenomen hebben met de DA, om af te spreken hoe je het financieel bijvoorbeeld gaat doen als er wel interferentie optreedt en het dier dus extra behandeling behoeft van danwel de natuurgenezer, dan wel de DA. Dat is beter om van te voren te bespreken dan achteraf moeilijk over te moeten doen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 08:48

Oke, het bericht ziet er op mijn laptop echt heel vreemd uit, dus ik hoop dat jullie het wel goed zien?

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 08:56

Tja.... dat is de reden dat ik ALTIJD erbij ben, wat er ook moet gebeuren, ik neem er een middag of paar uur vrij voor.
En wanneer het routine is zoals je smid, een enting of een "normale visite" van je DA of iets dergelijks dan kun je dat goed afspreken en tevoren vrij regelen.
Uiteraard bij spoed gevallen wordt het lastiger maar ik ga er van uit dat een beetje werkgever begrijpt dat wanneer en een spoedgeval is je gewoon weg kunt ( mij werkgever gelukkig wel)

Daarbij had de stalhouder via TS moeten weten om welk specifiek dier het ging. Zodat de naamsverwarring voorkomen had kunnen worden. Dus denk dat TS ook beetje eigen schuld treft.

Anyway.... gebeurt is gebeurt, ik hoop dat de "schade" meevalt in combinatie met de druppels.
Sterkte met je paardje

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 09:38

Tja je hebt met een assistent te maken die alles moet doorgeven aan de dierenarts, op zo'n praktijk wil het ook wel eens druk en chaotisch zijn.
Een staleigenaar die al wat ouder is en blijkbaar ook niet wist om welke het ging, maar op de informatie van de dierenarts af ging.
Dierenarts heeft misschien wel eerder willen bellen, maar wie weet heeft ze met een andere klant aan de telefoon gezeten toen ze onderweg was.
En TS was zelf ook gehaast en ging er vanuit dat het juiste paard gepakt werd.

Dus iedereen doet z'n best, maar dan gaat het toch net mis.
Het is makkelijk roepen wat iedereen had moeten doen en het is mens eigen om ergens een 'schuld' neer te willen leggen.

Ik zou er ook van balen en even in overleg gaan met de dierenarts hoe dit op te lossen en in de toekomst te voorkomen, maar ik zou het niet enorm hoog op laten lopen.
Ik neem aan dat de dierenarts er zelf ook van baalt en je wil toch ook dat ze voor je klaar staan als je ooit een spoedgeval hebt.

Ik heb al zoveel te danken aan de dierenartsen hier, die op de raarste momenten toch weten te helpen en adviseren, dat ik van een dergelijke fout heus wel zou balen, maar er verder ook niet al te veel woorden aan vuil zou maken, zeker niet naar buiten toe.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 10:11

eilleen333 schreef:
Oke, het bericht ziet er op mijn laptop echt heel vreemd uit, dus ik hoop dat jullie het wel goed zien?

Op mijn telefoon ook, dacht al dat het aan mij lag hahaha

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 10:20

Hier op de Imac ook..

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 10:26

Ik zit ook op een mac, Iphone heeft het inderdaad ook. Heel gek, ik kan het ook niet meer aanpassen. Maar volgens mij is het wel leesbaar. De kleine tekst op rechts is van mij:
" Dat heb ik gezien, maar er staat nergens dat het ook daadwerkelijk zal interfereren. Het feit dat het kan interfereren, wil niet zeggen dat dit paard nu ook direct problemen gaat krijgen.
Daarom zou ik zelf ook direct contact opgenomen hebben met de DA, om af te spreken hoe je het financieel bijvoorbeeld gaat doen als er wel interferentie optreedt en het dier dus extra behandeling behoeft van danwel de natuurgenezer, dan wel de DA. Dat is beter om van te voren te bespreken dan achteraf moeilijk over te moeten doen."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 10:33

Het wordt steeds meer offtopic hier. Ik hoop dat TS nog reageert! Anders is sluiten van dit topic het beste...

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 10:38

Ik ben vooral heel benieuwd of eer nog contact is geweest met de DA hierover en hoe deze DA dit gaat oplossen. Of dat het gewoon jammer is, maar dat er verder niets mee gedaan wordt/ er eigenlijk niets aan de hand is.

Zelf ben ik er altijd bij als de DA komt. Ik wil inderdaad weten wat er met wie gebeurd. Met 4 haflingers op stal is het wel handig als ze de goeie pakken ;) . Maar ik heb dan ook nog nooit gehad dat de DA eerder op stal was dan ik, dus daar kan ik niet over meepraten.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 10:46

Little_Gift schreef:
Nou pech voor de DA dat ze dan te vroeg is maar dan wacht ze hier maar!
Geen enkele die aan mijn paard komt zonder dat ik erbij ben.
En geen staleigenaar die het zal wagen mijn paard aan een DA te presenteren zonder mijn aanwezigheid.

Het zijn mijn dieren en als ik absoluut zeker wil kunnen zijn, dan is het mijn plicht dat ik erbij ben.
Hoe dan ook.
Komt de DA te vroeg, pech gehad, dan wacht je maar... doen ze 1x en nooit weer.

Phoe wat klink je verbitterd little Gift..
Ik zelf ( pensionhouder) ben blij t vertrouwen van al mn pensionklanten te hebben dat als er een DA moet komen dat ik die ten alle tijden kan en mag inschakelen ook al kunnen ze daar niet bij aanwezig zijn..
Of je hebt alleen maar slechte ervaringen met pensionhouders/dierenartsen.. ?? Vraag me ook af welke band je hebt met je dierenarts/pensionhouder?

@De ts: vervelende situatie maar volgens mij niet schadelijk toch? Waar mensen werken worden fouten gemaakt..