Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Jessix schreef:Azmay schreef:Ik was bang dat er te veel troep in potjes zou zitten dus ik geef lijnzaadolie met extra vit E(van Vitalbix).
Ik lees even mee zodat ik volgende winter goed voorbereid ben
In die olie zitten 1000 I.E. per liter, 1000 I.E. zit ook in één softgel. Dus voor mij was dat de reden om voor een softgel te kiezen, hoewel ik ook wel die lijnzaadolie geef hoor. Maar dus niet perse voor de vitamine E.
Koper schreef:inkepink schreef:Ik voer deze: http://www.pardoes-aurora.nl/pardoesbes ... _Olie.html.
Dat is dezelfde olie als die in de softgels zitten maar mijn paarden eten keurig om de softgels heen en deze olie plakt lekker dus wordt gegarandeerd opgenomen EN is goedkoper in gebruik dan de softgels van healty origens
Deze spreekt me tot nu toe het meeste aan. Op de site in de link kan ik weinig informatie vinden over doseringsgemak en wat er wel en niet in zit aan suiker en gelatine in het bijzonder. Kun jij daar wat meer over vertellen inkepink?
inkepink schreef:Ik voer deze: http://www.pardoes-aurora.nl/pardoesbes ... _Olie.html.
Dat is dezelfde olie als die in de softgels zitten maar mijn paarden eten keurig om de softgels heen en deze olie plakt lekker dus wordt gegarandeerd opgenomen EN is goedkoper in gebruik dan de softgels van healty origens
inkepink schreef:Koper schreef:Deze spreekt me tot nu toe het meeste aan. Op de site in de link kan ik weinig informatie vinden over doseringsgemak en wat er wel en niet in zit aan suiker en gelatine in het bijzonder. Kun jij daar wat meer over vertellen inkepink?
Deze olie is puur natuurlijk zonder toevoegingen, de dosis is 1000iu/ml.
Deze olie wordt veel gebruikt door eigenaren met paarden die PSSM hebben en dus geen suikers en weinig eiwitten mogen/verdragen.
ik voer het hier zelf aan mijn insulineintolerante oude dame en mijn snel verzurende andere merrie. Ook 1 trainingspaard voer ik het preventief en ik merk echt dat ze allemaal soepeler en makkelijker in de spieren zijn met deze olie dan eerder met de softgels van healty origens.
Even terugkomend op softgels: de capsules van de kruidvat of dergelijke hebben vaak een maximale dosis van 400 iu per capsule. Veel paarden die vit E nodig hebben, hebben echt wel rond de 5000 iu per dag nodig wat neerkomt op 12,5 capsule per dag of 5ml olie.......
moonfish13 schreef:Jessix schreef:
Je weet dat ze deze voor 35 dollar op iherb.com verkopen, en dat ze je zwaar oplichten met 70 euro voor een pot?
Die lachen zich echt ziek!
Je hebt voor ik gok 43 euro een pot via Iherb, en binnen 3 dagen is het vanuit de USA bij jou afgeleverd!
Maris schreef:Douanerechten etc moet je toch al betalen vanaf 22 euro ??? en je kan nu ook met PayPal betalen toch bij iherb ?
Nadien was ik er helemaal klaar mee. Voor die tijd trouwens nooit last van gehad.
Maris schreef:Ik begreep in een ander topic dat er de laatste maanden meer gecontroleerd wordt op de inhoud en de kosten daarvan. Geen idee of dat waar is hoor.
Jessix schreef:Maris schreef:Ik begreep in een ander topic dat er de laatste maanden meer gecontroleerd wordt op de inhoud en de kosten daarvan. Geen idee of dat waar is hoor.
Dan nog, hier betaal ik € 75,- en dan nog € 5,- voor verzenden. Dus het is allicht het proberen waard. Kom ik duurder uit dan weet ik dat ook weer.