Gezocht: de beste vitamine E in een potje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Re: Gezocht: de beste vitamine E in een potje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 12:01

magnesium word beter opgenomen met B 6 toch?

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 12:08

Jessix schreef:
Azmay schreef:
Ik was bang dat er te veel troep in potjes zou zitten dus ik geef lijnzaadolie met extra vit E(van Vitalbix).
Ik lees even mee zodat ik volgende winter goed voorbereid ben :j

In die olie zitten 1000 I.E. per liter, 1000 I.E. zit ook in één softgel. Dus voor mij was dat de reden om voor een softgel te kiezen, hoewel ik ook wel die lijnzaadolie geef hoor. Maar dus niet perse voor de vitamine E.

Tel eens uit hoeveel je dan aan vit.e per keer geeft? Dat is echt geen 1000ie tenzij je een liter per keer geeft :P

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 12:11

SummerRemedy schreef:
Pharmahorse heeft vitamine E in MSM, de concentratie is geloof ik ook vrij hoog in vergelijking met andere supplementen!

Pharma horse heeft vitamine dl en niet de RRR oftewel d-vorm.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-16 15:05

funnyhorses schreef:

%) Wat bedoel je?

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 15:08

Koper schreef:
inkepink schreef:
Ik voer deze: http://www.pardoes-aurora.nl/pardoesbes ... _Olie.html.
Dat is dezelfde olie als die in de softgels zitten maar mijn paarden eten keurig om de softgels heen en deze olie plakt lekker dus wordt gegarandeerd opgenomen EN is goedkoper in gebruik dan de softgels van healty origens

Deze spreekt me tot nu toe het meeste aan. Op de site in de link kan ik weinig informatie vinden over doseringsgemak en wat er wel en niet in zit aan suiker en gelatine in het bijzonder. Kun jij daar wat meer over vertellen inkepink?

Deze olie is puur natuurlijk zonder toevoegingen, de dosis is 1000iu/ml.
Deze olie wordt veel gebruikt door eigenaren met paarden die PSSM hebben en dus geen suikers en weinig eiwitten mogen/verdragen.
ik voer het hier zelf aan mijn insulineintolerante oude dame en mijn snel verzurende andere merrie. Ook 1 trainingspaard voer ik het preventief en ik merk echt dat ze allemaal soepeler en makkelijker in de spieren zijn met deze olie dan eerder met de softgels van healty origens.

Even terugkomend op softgels: de capsules van de kruidvat of dergelijke hebben vaak een maximale dosis van 400 iu per capsule. Veel paarden die vit E nodig hebben, hebben echt wel rond de 5000 iu per dag nodig wat neerkomt op 12,5 capsule per dag of 5ml olie.......

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 15:19

Jessix schreef:

Je weet dat ze deze voor 35 dollar op iherb.com verkopen, en dat ze je zwaar oplichten met 70 euro voor een pot?
Die lachen zich echt ziek!
Je hebt voor ik gok 43 euro een pot via Iherb, en binnen 3 dagen is het vanuit de USA bij jou afgeleverd!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-16 15:21

inkepink schreef:
Ik voer deze: http://www.pardoes-aurora.nl/pardoesbes ... _Olie.html.
Dat is dezelfde olie als die in de softgels zitten maar mijn paarden eten keurig om de softgels heen en deze olie plakt lekker dus wordt gegarandeerd opgenomen EN is goedkoper in gebruik dan de softgels van healty origens

inkepink schreef:
Koper schreef:
Deze spreekt me tot nu toe het meeste aan. Op de site in de link kan ik weinig informatie vinden over doseringsgemak en wat er wel en niet in zit aan suiker en gelatine in het bijzonder. Kun jij daar wat meer over vertellen inkepink?

Deze olie is puur natuurlijk zonder toevoegingen, de dosis is 1000iu/ml.
Deze olie wordt veel gebruikt door eigenaren met paarden die PSSM hebben en dus geen suikers en weinig eiwitten mogen/verdragen.
ik voer het hier zelf aan mijn insulineintolerante oude dame en mijn snel verzurende andere merrie. Ook 1 trainingspaard voer ik het preventief en ik merk echt dat ze allemaal soepeler en makkelijker in de spieren zijn met deze olie dan eerder met de softgels van healty origens.

Even terugkomend op softgels: de capsules van de kruidvat of dergelijke hebben vaak een maximale dosis van 400 iu per capsule. Veel paarden die vit E nodig hebben, hebben echt wel rond de 5000 iu per dag nodig wat neerkomt op 12,5 capsule per dag of 5ml olie.......

Dat is hele nuttige informatie, dank je wel!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 15:27

moonfish13 schreef:
Jessix schreef:

Je weet dat ze deze voor 35 dollar op iherb.com verkopen, en dat ze je zwaar oplichten met 70 euro voor een pot?
Die lachen zich echt ziek!
Je hebt voor ik gok 43 euro een pot via Iherb, en binnen 3 dagen is het vanuit de USA bij jou afgeleverd!

Nee dat wist ik niet, dus bedankt voor de tip. Ik zal eens het eens uitproberen. Of ik bewust opgelicht wordt betwijfel ik trouwens, maar het zal wellicht altijd ergens goedkoper zijn.

edit typo
Laatst bijgewerkt door Jessix op 25-05-16 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 15:37

Je kunt met creditcard betalen, verzenden is net zo duur of goedkoper als binnen Nederland.
Ik vind 30 euro verschil op een pot wel extreem veel op 70 euro.
Geloof nooit dat dat toeval is.
Het enige wat kan gebeuren is dat je tax moet betalen, hooguit 20% van de waarde.
Maar dan ben je nog veel goedkoper uit.
Bij Iherb is het trouwens het beste om onder de 100 euro te blijven, dan loop je het minste kans dat je tax moet betalen.
Ik zou dus 1 pot, hooguit 2 tegelijk bestellen om die reden.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 15:39

Ik heb een pot besteld. Inderdaad € 43,48 inclusief verzenden. Hopelijk komt er geen tax bij.
Nogmaals bedankt voor de tip. Ik zal de dame waarbij ik het normaal bestel inlichten.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 15:43

Douanerechten etc moet je toch al betalen vanaf 22 euro ??? en je kan nu ook met PayPal betalen toch bij iherb ?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 15:46

Maris, ze checken niet elk pakket.
Ik meen 1 op de 3, dus hoe lichter en kleiner de doos hoe groter de kans is dat je er onderuit komt. :)
Paypal zit toch ook verbonden aan een creditcard? Bij ons wel tenminste.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 25-05-16 15:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 15:47

Maris schreef:
Douanerechten etc moet je toch al betalen vanaf 22 euro ??? en je kan nu ook met PayPal betalen toch bij iherb ?

Eerste vraag geen idee, ik ben daar jaren geleden mee gestopt omdat ik toen eens een mega bedrag bij heb moeten betalen op een DVD vanuit Amerika. Ik meen € 60,-.... -O- Nadien was ik er helemaal klaar mee. Voor die tijd trouwens nooit last van gehad.

En ja je kan ook met PayPal betalen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 15:51

Ik bestel veel supplementen via iherb, al jaren.
En ik heb nog nooit meer als 20 euro tax hoeven betalen op een pakket van 100 euro.
Het scheelt zoveel geld tov hier dat het dan nog steeds heel dik het geld waard is!
Ik betaal hier 30 euro voor magnesium per maand, bij iherb voor dezelfde stof en dosering iets van 4 euro per maand.
In elk geval 30 euro voor 60 tabletten tov 12 euro voor 250 tabletten.
Dat scheelt echt ontzettend veel, ik slik en prik voor 250 euro totaal weg per maand.
Ik zou dat voor de nederlandse prijzen hier niet kunnen betalen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 15:53

Ja dat zijn behoorlijke verschillen... Een leuke besparing! :)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 15:53

Ik begreep in een ander topic dat er de laatste maanden meer gecontroleerd wordt op de inhoud en de kosten daarvan. Geen idee of dat waar is hoor.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 15:56

Klopt denk ik wel Maris.
Ik heb laatste paar bestellingen elke keer moeten betalen.
Maar dan nog scheelt het enorm.
We grapten al dat ze ons vast in het systeem hadden staan. :')
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 25-05-16 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 15:58

Maris schreef:
Ik begreep in een ander topic dat er de laatste maanden meer gecontroleerd wordt op de inhoud en de kosten daarvan. Geen idee of dat waar is hoor.

Dan nog, hier betaal ik € 75,- en dan nog € 5,- voor verzenden. Dus het is allicht het proberen waard. Kom ik duurder uit dan weet ik dat ook weer. :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 15:59

Gaat niet gebeuren hoor Jessix!
Ik heb echt nog nooit onterecht veel moeten betalen, en ik heb in de laatste jaren minimaal 15 keer besteld bij iherb, net nagekeken.
Volgens mij hebben ze de overige historie gewist, want het is denk ik veel vaker geweest!
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 25-05-16 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 15:59

Jessix schreef:
Maris schreef:

Dan nog, hier betaal ik € 75,- en dan nog € 5,- voor verzenden. Dus het is allicht het proberen waard. Kom ik duurder uit dan weet ik dat ook weer. :)

Dat is waar hoor.
Maar als je nou weet dat je toch douanekosten moet betalen, dan kan je beter voor meer geld tegelijk bestellen. Kosten zijn 17 euro ofzo toch ?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 16:01

Maris, hoe hoger het aankoopbedrag hoe meer je betaald.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 16:02

ik ga eens zoeken naar een schema daarover...

Iets van 1,50 euro per 10 dollar ofzo ??

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 18:28

Koper schreef:
funnyhorses schreef:

%) Wat bedoel je?

Dat ze de synthetische vorm hebben ipv de natuurlijke.
De voorkeur gaat uit naar natuurlijke(plantaardige) voor de beste opneembaarheid bij zowel mens als dier.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-16 18:50

O... dank je wel. Wat een leerzaam topic :D

vejovitaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 19:08

http://www.gpsdairy.com/ServiceDocs/Nat ... LOWRES.pdf

hier is ons product op gebaseerd, significant verschil synthetisch tov. natuurlijk.
scheelt bijna factor 4. (tabel pagina 2 te zien voor paarden)

probeer dus altijd een product te geven wat RRR-alpha-tocoferol (vroeger d-alpha-tocoferol) bevat.