Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Laibadji schreef:2e opinie van een andere dierenarts? Niet slecht bedoelt maar 2 weten soms meer dan 1.
En anders zou ik wel opladen en richting dierenkliniek gaan. Paard heeft duidelijk veel pijn.
KellyDV schreef:Vind de LDH behoorlijk hoog hoor.. Dit zijn de waarden van mijn merrie toen ze spierbevangen was.
[ [url=m/Btp3Zc.png]Afbeelding[/url] ]
Jo_vales schreef:KellyDV schreef:Vind de LDH behoorlijk hoog hoor.. Dit zijn de waarden van mijn merrie toen ze spierbevangen was.
[ [url=m/Btp3Zc.png]Afbeelding[/url] ]
Waren dit de enige verhoogde waardes? Heb het 3x aan mijn dierenarts gevraagd maar volgens haar moet het getal in de 1000-en lopen om spierbevangenheid aan te tonen.
Hoe was je paard verder qua lopen/gedrag?
Tip om bloedonderzoek door te sturen is een goede, ga ik doen bedankt!
KellyDV schreef:Ja dit waren de enige waarden. Wel nog röntgenfoto's gemaakt, niets afwijkends.
Zo liep ze:
https://www.youtube.com/watch?v=yOa1txixa-4
bigone schreef:Dan is het misschien geen verkeerde optie om haar toch als een spierbevangen paard te behandelen. Gaat ze niet dood aan en heel misschien voorkom je erger.
bigone schreef:Spierbevangen??
https://www.paardenarts.nl/kennisbank/s ... dagziekte/
Die donkere urine had alle alarmbellen af moeten laten gaan bij je dieren arts.
Knert schreef:janouk schreef:Blaas of nierontsteking
Mijn gedachte
Nierbekkenontsteking.
No_No schreef:Goed dat je ir en PPID ook laat onderzoeken.
Zijn er Röntgens gemaakt van de benen?
Hopelijk snel duidelijkheid.. Ze oogt zeker niet fijn.
Beterschap!
? No_No schreef:Snel afvallen is niet goed. Zou daar het probleem niet van komen?
Door snel afvallen komen er veel afvalstoffen vrij.
Rontgen vroeg ik omdat je paard zo voorzichtig loopt. Hko of bevangen dacht ik aan.
funnyhorses schreef:Hoe zit het met vit.e in het bloed?
Ik denk zelf ook spierbevangen. Veel paarden krijgen in de winter te weinig vit.e binnen via het voer. Ook de magnesiumwaarde is toch aan de lage kant en de calcium is juist ruim in het bloed.
Als ze in de kliniek niks kunnen vinden zou ik vit.e bijgeven zeker met die donkere urine wijst het op een spierprobleem.