Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
anjali schreef:Volgens mij, als het aan de hoefsmid ligt dan loopt hij meteen na het bekappen kreupel,en zou dat dan na 3 weken juist over moeten zijn.Het is wel een brave pony zeg, hijreageert helemaal niet op die langskomende trein!
Maar das mss ook aan een DA om eens de tijd te nemen om een goed mankheidsonderzoek te doen. Kan ook opzadelen zonder ruiter om al is te kijken of je daar wat aan ziet bv. rakni schreef:wat een onwijs leuke pony! Ik zie ook wel degelijk dat er iets voor niet goed gaat. Dat knikje met het hoofd spreekt boekdelen. Toch blijft de pony zijn best doen!
Hopelijk kom je er snel achter wat het is!
tamary schreef:1e wat ik zie is niet kreupel, maar zadel dat te ver naar voren ligt. Dat kan gaan knellen op de schouders en dat loopt inderdaad niet lekker. Kan heel goed dat dat juist in wendingen meer gaat opvallen omdat er dan geen ruimte is in de schouders om te buigen. Staartriem een optie tot er een zadel gevonden is wat beter wil passen op een tonnetje?
DeHP schreef:Van wat ik ervan zie is dit niet alleen een hoef probleem. De pony loopt door het hele lijf niet echt lekker. De staart wordt de hele tijd een beetje scheef gedragen. Dit duidt vaak op problemen in de bovenlijn/ achterhand. Bij de overgang naar de galop zie je een flinke zwieper met de staart. Dit geeft een ongemak aan. Het lijkt erop alsof je pony moeite heeft om de achterhand eronder te zetten. Om de aansprong in de galop te maken moet hij gaan zitten, dit lijkt nu niet te lukken. De pony loopt ook constant in een buitenstelling. Waarschijnlijk om een gebrek aan soepelheid en balans te compenseren. Ik zou er inderdaad een goede osteopaat bij halen om de gehele bovenlijn na te kijken. Je pony loopt een beetje in twee delen, de voorhand en de achterhand hebben niet echt contact met elkaar, daardoor kan de energie/ imuls vanuit het achterbeen niet over de rug naar voren vloeien. Ik zou adviseren om veel oefeningen te gaan doen waarbij je de pony bewust maakt van het hele lichaam.