Bedenk dat iets van rond de 50 % de operatie niet overleefd en dan nog eens 50 % het eerste jaar na de operatie niet overleefd. Dit is mij in Utrecht verteld en heeft mij aardig wakker geschud betreft een keuze. Heel veel sterkte met jullie beslissing.
Eigenlijk is de vraag: heb je de operatie er voor over? Ook zonder garantie? Garantie heb je nooit in het leven. Inslapen kan (nog) altijd. Ook na de operatie. Ook daarna nog en daarna etc.
Is dbevalling heeeeel snel gegaan? las van de week toevallig iets op FB over een veulen die zo snel ter wereld was gekomen dat die niet het seintje had gekregen dat hij uit de baarmoeder was. Deze viel ook steeds in slaap. Kan me dan ook voorstellen dat de rest het dan ook niet doet. Ik ga eens zoeken voor je. Artsen wisten het ook niet meer maar 1 iemand had dit eerder gezien.
In overleg met de dierenarts hebben we ons meisje straks laten inslapen
De longontsteking was een stuk verergerd en vormde veel pus. Er kwam nog steeds geen mest en ze was ontzettend opgeblazen. Het veulentje was enorm verzwakt.
We hebben besloten om haar niet de lijdensweg van een grote darmoperatie te laten ondergaan.
He bah wat een narigheid, heel veel sterkte met dit verlies, als je zo intensief met het kleintje bezig bent komt dit nog harder aan..
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst: 18-05-16 18:23
Ach maar denk ik het enige dat je kon doen, soms hoef je geen keuze meer te maken maar wordt hij genomen door omstandigheden, nu hopen dan mams er niet teveel last van krijgt.
Sterkte! Denk dat dat voor het veulen de wijste beslissing was, vorig jaar voor dezelfde keus (ander probleem) gestaan, dus snap goed hoe rot het voelt.
Heel vervelend en een hele moeilijke keuze maar wel een goede keuze! Direct toen ik je bericht las dacht ik inslapen is de beste keuze voor zo'n jong dier!
Een heel dappere beslissing, je hebt het veulentje een dienst bewezen. Volgens mij ben jij ontzettend goed voor je dieren, deze moeilijkere keuzes horen er ook bij. Zoals jij het opgepakt hebt, bewonderenswaardig.
Veel sterkte, wat heeft ze maar kort mogen leven. Gelukkig is hebben jullie haar meer narigheid bespaard en de beste oplossing gekozen. Desalniettemin doet het pijn..
het is oneerlijk en zeker een leegte die je na alle moeite om haar te redden nu hebt. Hoop dat je het een plekje kunt geven met der tijd. Dikke knuf voor jullie en de merrie