mysterieuze streep (foto's)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 21:00

Hoe jong was hij op die foto's en hoe jong is hij nu? Je hebt hem dus nog niet zo lang, ik ben erg benieuwd of het nog verandert met de vachtwisselingen.

Het is het mooist als hij stil blijft staan, maar als je bijvoorbeeld naar links vraagt en hij wijkt uit naar rechts met zijn achterhand, kan je hem ook tegen een muur of een boxwand zetten, dan kan hij niet echt uitwijken. Als hij met de oefening op zich ( per oefeningetje) maar stilstaat en redelijk vierkant staat.
Als hij echt vervelend wordt op voeren is het wel een minder geslaagde oefening. Bij mijn vorige paard kreeg ik ook bijvoorbeeld dat als ik een dekensingel wilde pakken, ze al met haar hoofd tussen haar voorbenen ging om wat te pakken... Dan weer een tijdje geen oefeningen doen hielp wel.
Met mijn huidige paard doe ik ze ook wel, maar dan weer een weekje een paar keer en dan weer eens een maand niet. Ze kent ze al, dus dan gaat het wel makkelijker. Maar ook zij is erg op beloning uit...

Lougis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-16 18:57

Jet schreef:
Hoe jong was hij op die foto's en hoe jong is hij nu? Je hebt hem dus nog niet zo lang, ik ben erg benieuwd of het nog verandert met de vachtwisselingen.

Het is het mooist als hij stil blijft staan, maar als je bijvoorbeeld naar links vraagt en hij wijkt uit naar rechts met zijn achterhand, kan je hem ook tegen een muur of een boxwand zetten, dan kan hij niet echt uitwijken. Als hij met de oefening op zich ( per oefeningetje) maar stilstaat en redelijk vierkant staat.
Als hij echt vervelend wordt op voeren is het wel een minder geslaagde oefening. Bij mijn vorige paard kreeg ik ook bijvoorbeeld dat als ik een dekensingel wilde pakken, ze al met haar hoofd tussen haar voorbenen ging om wat te pakken... Dan weer een tijdje geen oefeningen doen hielp wel.
Met mijn huidige paard doe ik ze ook wel, maar dan weer een weekje een paar keer en dan weer eens een maand niet. Ze kent ze al, dus dan gaat het wel makkelijker. Maar ook zij is erg op beloning uit...

Hij is 11 jaar jong op de foto, en de foto's zijn ook echt vorige week genomen toen het in me opkwam van hey wat is dat eigenlijk :p de groef lijkt nu wel al wat minder fel te zijn. Ben nu aan de oefeningetjes begonnen toen je het zei, en hij neemt het heeel erg snel op maar is idd ook wel erg uit op beloningen haha. Gelukkig is hij wel voorzichtig met dingen aannemen. Denk niet dat hij er last van heeft.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 20:40

Nee, hij heeft geen last van die hals hoor, dat geloof ik ook niet. Maar hij kan wel last hebben van de scheefheid en die kan je met die oefeningen toch helpen verminderen.

Weet je of hij 's winters altijd een deken op had en heeft hij die nu niet meer op? Werd er voordat je hem kocht veel met hem gedaan qua rijden, longeren of poetsen? Het kan ook zijn dat door zijn scheefheid zijn deken steeds scheeftrok en dat hij dus naar rechts zakte, waardoor hij links in de hals schuurde.

AafKusLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 20:54

Ik denk inderdaad ook een litteken. Kan natuurlijk ook zijn dat het een keer in de wei is gebeurt. maar dat lijkt me wel sterk omdat het best groot is en het jou dan vast opgevallen was.
Misschien inderdaad vorige eigenaar.

Lougis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-16 09:47

HorseSandS schreef:
Ik denk inderdaad ook een litteken. Kan natuurlijk ook zijn dat het een keer in de wei is gebeurt. maar dat lijkt me wel sterk omdat het best groot is en het jou dan vast opgevallen was.
Misschien inderdaad vorige eigenaar.

Ja is zowiezo niet bij mij gebeurd, heb de foto's nog eens bekeken van vorige eigenaar en daar zie je het ook idd op, op de zomer foto's dan toch. Die van de winter wordt het een wit fluffy bolletje :p

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 16:44

Ik ben wel benieuwd of het in de loop van de jaren nog wegtrekt. Dat kan wel hoor als het alleen de vacht is die beschadigd is, als het ooit echt open is geweest ( de huid), dan kan het best zijn dat je het altijd blijft zien end at er geen haar meer op komt.

Lougis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-16 20:30

Jet schreef:
Ik ben wel benieuwd of het in de loop van de jaren nog wegtrekt. Dat kan wel hoor als het alleen de vacht is die beschadigd is, als het ooit echt open is geweest ( de huid), dan kan het best zijn dat je het altijd blijft zien end at er geen haar meer op komt.

Ja ik ben ook we benieuwd, maar zijn haren groeien er gewoon doorheen zeg maar, er is geen streep zonder haren wat ik zo raar vind. Weet helaas niet of hij vroeger dekens op heeft gehad, afgelopen 2 jaar niet in ieder geval. en om nog op je vorig bericht te reageren, de laatste 2 jaar is er zo goed als niets mee gedaan haha